امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۵ Friday, 19 April 2024

آیت‌الله آملی: پیوند‌زدن تمام مشکلات‌کشور به تحریم‌ها و مذاکرات اشتباه است

آیت‌الله آملی: پیوند‌زدن تمام مشکلات‌کشور به تحریم‌ها و مذاکرات اشتباه است

رئیس قوه قضاییه پیوند زدن تمام مسائل و مشکلات اقتصادی کشور با بحث مذاکرات هسته­ ای و رفع تحریم­ ها را اشتباهی راهبردی اعلام کرد و خواستار پرهیز از تکرار این موضوع در محافل مختلف شد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ،‌ به نقل از اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه امروز مسئولان عالی قضایی راز پیروزی ملت و نظام جمهوری اسلامی بر مشکلات و توطئه­‌های مختلف را صبوری آنان، پیروی از آرمان های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی و تکیه بر توانمندی­‌های داخلی توصیف کرد و گفت: ملتی که بعد از گذشت ربع قرن از ارتحال پایه گذار جمهوری اسلامی ایران همچنان با شور و حرارت در مراسم سالگرد ارتحال ایشان شرکت می کند از مشکلات نمی‌هراسد و راه خود را همچنان دنبال خواهد کرد.
:
آملی لاریجانی با قدردانی از حضور با شکوه مردم در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و گرامیداشت یاد و خاطره ایشان، این حضور پرشکوه را نشانه پیوند عمیق مردم با امام(ره) و آرمان ها وارزش های انقلاب برشمرد و با تاکید بر اینکه باید قدردان این حضور و قدردان این نعمت الهی باشیم که بعد از گذشت سی و شش سال همچنان مردم به ارزش های انقلاب پایبند هستند، گفت: یکی از ویژگی­ های مهم مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام(ره)، حضور مقام معظم رهبری و سخنان ایشان در این مراسم است.
:
رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان امسال خود، هم به لحاظ روش شناسی و هم به لحاظ محتوا، ابعاد نظری و عملی شخصیت والای حضرت امام(ره) را تشریح کردند، به هفت ویژگی حضرت امام(ره) که در سخنان مقام معظم رهبری تصریح و تبیین شد به شرح زیر اشاره کرد:
1-اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی است
2- اعتماد به وعده الهی و بی‌اعتمادی به قدرت های مستکبر و زورگوی جهانی
3- اعتقاد به اراده مردم و نیروی مردم و مخالفت با تمرکز‌های دولتی است
4- حمایت از محرومان و مستضعفان و مخالفت با خوی کاخ نشینی
5- مخالفت صریح با جبهه قلدران بین‌المللی و مستکبران
6- اعتقاد به استقلال ملی و رد سلطه پذیری
7- تکیه بر وحدت ملی، توجه به توطئه‌های تفرقه‌افکن
:
رئیس قوه قضاییه سپس به تشریح سیره نظری و عملی حضرت امام(ره) در مطرح ساختن اسلام ناب محمدی(ص) و نفی اسلام آمریکایی به عنوان اساسی ترین شاخص بنیان نظام جمهوری اسلامی ایران پرداخت و افزود: حضرت امام خمینی(ره) برخلاف تمام انقلابیون شناخته شده جهان تنها یک سیاستمدار آشنا به رمز و رازهای سیاسی نبود بلکه عالمی متفکر و متخصص و آشنا به جهات مختلف اسلام بود که با تیزبینی خاص خود اسلام ناب محمدی(ص) را به عنوان دینی برای اداره امور معرفی کرد که برای تمام نیازها و خلاءهای زندگی بشر امروز برنامه و سخن دارد.
:
آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه حضرت امام(ره) شناساندن اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام آمریکایی و اسلام متحجرانه را ضرورتی همیشگی می­ دانستند، گفت: در مقابل اسلام ناب محمدی(ص) دو گرایش سکولار که معتقد است اسلام سخنی و برنامه ای برای اداره جامعه ندارد و دین اصولاً برای ایجاد رابطه ­ای شخصی میان انسان و خداست و دیدگاه متحجرانه که برای اسلام، نظام اداره جامعه نمی بیند و گویی آن را به گوشه مدارس علمیه محدود می کند، وجود دارد.
:
رئیس دستگاه قضایی کشور با تاکید بر اینکه مشکلی برای طرح نظریات مختلف و پاسخ به آن نداریم تاکید کرد: متأسفانه در مقاطعی از انقلاب برخی از روشنفکران با پشتوانه اصلاح طلبان و کسانی که مدعی راه امام (ره) بودند تلاش کردند که نگاه سکولاری خود از دین را جامه عمل بپوشانند و مجالی یافته بودند که در مقابل نظر حضرت امام(ره) که معتقد بود اسلام ناب محمدی(ص) دین زندگی است و برای تمام ابعاد اقتصادی و معیشتی برنامه دارد، قد علم کنند و بگویند که اسلام امری درونی میان انسان و خداست و جهات دیگر زندگی و اداره جامعه ربطی به اسلام ندارد.
:
رئیس دستگاه قضا اظهار کرد: سیره و روش حضرت امام(ره)در حکومت مطابق سیره و روش ائمه(ع) و پیامبر(ص) و کتاب و سنت بود و امروزه نیز باید با فهم ارتقا یافته نسبت به کتاب و سنت در عمل نشان دهیم که کتاب و سنت به مانند چشمه ­ای جوشان است که معارف و ارزش ­ها را به مردم ارزانی می کند و فرق دارد با نگاه­ های روشنفکر مآبانه که می خواهد فهم دینی را سراسر مصرف کننده نسبت به علوم و دانش های بشری بداند؛ نظری که معادن علم الهی و منابع جوشان معارف توحیدی و ارزش های الهی را نادیده می گیرد.
:
مقابله با تحریف ها
آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه متاسفانه تلاش ها برای تحریف دیدگاه و شخصیت حضرت امام(ره) در داخل کشور هنوز هم دیده می شود و درکنار آن در کشورهای غربی نیز تلاش های زیادی می­ شود که اسلام حقیقی تحریف شود، گفت: غربی‌ها تمام تلاش شان حمایت از اسلام سکولار است؛ چرا که وقتی دین به گوشه ­ای از زندگی مردم رفت آنگاه دیگر کاری بهسلطه­ گری مستکبران و منویات پلید آنان ندارد.
:
رئیس قوه قضاییه افزود: متاسفانه گاهی در حوزه های علمیه هم شنیده می شد که برخی می­ گفتند اسلام با سیاست چه کاری دارد و یا اینکه اسلام با زندگی اقتصادی و معیشتی مردم کاری ندارد، در حالی که باید پرسید پس صدور آن همه احکام در باب زندگی اجتماعی و اقتصادی مردم همچون بیع و شراء و طلاق و نکاح و امثال اینها بر چه مبنایی است؟
:
آملی لاریجانی خواستار تلاش مدافعان اسلام ناب محمدی(ص) برای تقویت این دیدگاه در مقابل دیدگاه سکولاری و متحجرانه شد و گفت: مقام معظم رهبری در سخنان امسال خود در سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به خوبی مسیر دفاع از این نظام دینی را ترسیم کردند و همه ما نیز باید در این راه تلاش کنیم.
:
پیوند نادرست و غلط
رئیس دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برخی تلاش ها برای پیوند زدن همه مشکلات اقتصادی به مذاکرات هسته­ ای و تحریم ها اشاره کرد و با اشتباه دانستن این رویکرد از منظر سیاسی و اقتصادی گفت: با وجود تذکر این مسئله از سوی مقام معظم رهبری و مسئولان نظام باز هم می­ شنویم که عده ­ای تمام مشکلات کشور را به مسئله تحریم ­ها و مذاکرات گره می زنند و به راحتی تمام سرمایه های ملی و داخلی، توانمندی­ های جوانان و استعدادهای داخلی را نادیده می گیرند؛ گرچه تردیدی نیست که تحریم­ ها مشکلاتی را ایجاد کرده، اما باید مدنظر قرار دهیم که ملت ایران با تکیه بر توان داخلی برهه ­هایی سخت تر از این به مانند دفاع مقدس را پشت سر گذاشته است.
:
آملی لاریجانی تاکید کرد: اینکه در مقابل دشمن به گونه­ ای سخن بگوییم که گویا تمام مشکلات کشور معطوف به تحریم ها است و کشور بر اثر این تحریم ­ها کاملاً وا مانده و راهی به جلو ندارد، کار غلطی است.
:
رئیس قوه قضاییه در ادامه به برخوردهای دوگانه غرب، مدعیان حقوق بشر و مبارزه با تروریسم در مقابل تروریسم حاکم بر جهان و منطقه اشاره کرد و افزود: گروه‌های تروریستی در کشورهای عربی، سوریه، عراق و یمن فاجعه می آفرینند و بسیار تعجت آور و تاسف بار است که کشورهای غربی تمام راه های تقویت این گروه ها را باز گذاشته ­اند و حتی به راحتی اجازه می دهند که چند هزار نیروی تروریست آماده و تازه نفس از اروپا راهی این کشورها شوند.
:
آملی لاریجانی تاکید کرد: چگونه آمریکایی­ ها تمام فعالیت های ایران را در جریان تحریم­ ها رصد می کنند و مراقب رفت و آمد ایرانی ها هستند اما همزمان دست تروریست­ ها را باز گذاشته ­اند و داعشی­ ها به راحتی نفت می فروشند و جنگجویان خود را تقویت می­ کنند و برخی کشورهای عربی منطقه نیز به آنان کمک می­ کنند که باید کیفیت رابطه با این کشورها مورد تجدیدنظر قرار گیرد.
:
رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: نفاقی که در مسئله برخورد با تروریست در میان غربی­ ها شکل گرفته و در جریان است واقعاً موجب تاسف است. آملی لاریجانی در پایان ابراز امیدواری کرد: در آستانه فرارسیدن ماه مبارک رمضان مسلمانان برای بهره­ مندی از برکات این ماه آماده شوند. در جلسه مسئولان عالی قضایی بحث و بررسی در خصوص ساماندهی ستاد دادگستری کل استان ها پایان یافت.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین