امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۲۵ Friday, 19 April 2024

ابوالفتوح: محبوبیت السیسی ساختگی است/ مردم مصر بار دیگر انقلاب می‌کنند

ابوالفتوح: محبوبیت السیسی ساختگی است/ مردم مصر بار دیگر انقلاب می‌کنند

رئیس حزب “مصر قدرتمند” با تاکید بر اینکه مصری‌ها بار دیگر علیه حکومت نظامی انقلاب خواهند کرد، اظهار کرد که محبوبیت عبدالفتاح السیسی ساختگی است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا عبدالمنعم ابوالفتوح، رئیس حزب مصر قدرتمند و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر اظهار کرد: مصری‌ها به دلیل نقض شدید حقوق بشر و به دلیل رکود اقتصادی علیه حکومت نظامی، انقلاب خواهند کرد.

 

ابوالفتوح در مصاحبه با خبرگزاری رویترز عنوان داشت: مردم مصر بار دیگر برای براندازی این سرکوب‌ها که دهها برابر بدتر از دوره حسنی مبارک، دیکتاتور سابق مصر است، انقلاب خواهند کرد.

 

وی تاکید کرد: مردان دوره مبارک برگشته‌اند تا انتقام بگیرند. آنها اصرار دارند تا آزادی‌هایی را که مصری‌ها در پی انقلاب ژانویه 2011 به دست آوردند، از بین ببرند.

 

رئیس حزب مصر قدرتمند با بیان اینکه آنچه که در حال حاضر رخ می‌دهد، علیه انقلاب 25 ژانویه است، تاکید کرد: شرایط کنونی به انقلاب منتهی خواهد شد.

 

ابوالفتوح با بیان اینکه محبوبیت عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع مصر ساختگی است، اظهار کرد: مصری‌ها شست‌وشوی مغزی شده‌اند و در صورتی که نظام مصر به روش کنونی خود ادامه دهد، مصری‌ها بار دیگر صبر خود را از دست خواهند داد.

 

وی با بیان اینکه مصر تبدیل به یک کشور شکست‌ خورده شده است، اعلام کرد که حزب مصر قدرتمند تصمیم‌ گرفت در انتخابات ریاست جمهوری آتی نامزد نشود، چرا که مسؤلان مصری “جمهوری هراس” را ایجاد کرده‌اند.

 

ابوالفتوح با بیان اینکه از بین بردن اخوان‌المسلمین که طی دهه‌ها از سرکوب نجات پیدا کرده‌ بود، امری دشوار است از اخوان المسلمین و ارتش مصر خواست تا از طریق گفت‌وگو با یکدیگر، به راه‌حل‌هایی دست یابند که ثبات را در کشور برقرار سازد.

 

رئیس حزب مصر قدرتمند با بیان اینکه اگر اوضاع به همین منوال ادامه داشته باشد، احتمال فروپاشی اقتصاد مصر وجود دارد، تاکید کرد: کشور در بحران اقتصادی به سر می‌برد و کشورهای حوزه خلیج‌فارس نمی‌توانند به حمایت خود از نظام شکست خورده مصر ادامه دهند.

 

در همین راستا دادستان کل مصر اعلام کرد که زندانیان سیاسی در مصر وجود ندارند و تمام افرادی که در حبس به سر می‌برند یا به دستور دادستانی کل، یا قاضی تحقیقات یا به دستور دادگاه در حبس موقت هستند و یا به دلیل دستور دادگاه‌های ذیربط، مجازات می‌شوند.

 

این سخنان هشام برکات، دادستان کل مصر در دیدار با فرستاده اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر و هیات همراه وی که به قاهره آمده‌اند، مطرح شد.

 

در مقابل هیات اروپایی از دادستان کل مصر خواست تا به آنها اجازه دهند تا به این اطمینان دست یابند که اخوان المسلمین از تمامی حقوق خود در زندان برخوردار هستند و به خانواده‌هایشان اجازه داده می‌شود تا با آنها ملاقات کنند چرا که جلوگیری از ملاقات با زندانیان اقدامی در راستای نقض قوانین است.

 

برکات در مقابل اظهار کرد که ملاقات با رهبران اخوان‌المسلمین به دلیل درخواست وزارت کشور و بنا به دلایل امنیتی و جهت محافظت از متهمان ممنوع شده است.

 

در همین حال دستگاه امنیتی مصر 39 تن از حامیان اخوان المسلمین را در عملیات امنیتی خود در پنج استان مصر بازداشت کردند.

 

از سوی دیگر شاهدان عینی در کفر الشیخ اظهار کردند که 12 تن از حامیان اخوان المسلمین در درگیری با ساکنان روستای “منیه المرشد” زخمی شدند.

 

اعضای اخوان المسلمین به مناسبت آزادی پنج تن از اعضای این گروه، راهپیمایی را در این روستا برگزار کردند و شعارهایی علیه ارتش و نیروهای پلیس سر دادند که ساکنان این روستا به این دلیل با آنها درگیر شدند.

 

انتهای پیام

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین