امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۳ Saturday, 20 April 2024

ارزیابی تیزر اکران نوروزی در تلویزیون / زن‌بابا یا مادر ؟

ارزیابی تیزر اکران نوروزی در تلویزیون / زن‌بابا یا مادر ؟

 باز هم بحث تیزرهای تلویزیونی برای فیلم‌های سینمایی در حال اکران داغ شده است؛ بعضی از تهیه‌کنندگان یا پخش‌کنندگان نسبت به تعداد تیزرهای یکی دو فیلم و مخصوصا «معراجی‌ها» که تهیه‌کننده آن شبکه اول سیماست معترض هستند، بعضی دیگر تعداد تیزرهای رایگانی که به فیلم‌ها داده شده است را کم می‌دانند.

 
به گزارش  سایت تحلیلی و خبریس بینا نیوز به نقل از (ایسنا)، بحث تعداد یا پخش شدن و نشدن تیزرهای تلویزیونی برای فیلم‌های سینماییِ در حال اکران، هر چند وقت یک‌بار به بحثی داغ تبدیل می‌شود؛ مدیوم تبلیغاتی که در شرایط فعلی در جذب مخاطب به سمت فیلم‌ها نقشی بسیار مهم ایفا می‌کند.

 

همین رگ حیاتی‌ای که در دستان مدیران سازمان صدا و سیما قرار گرفته، باعث شده است که آن‌ها بر اساس سلایق و علایق‌شان برای بعضی از فیلم‌ها مادر باشد و برای بعضی‌های دیگر زن بابا!

 

در این شرایط خبرنگار سینمایی خبرگزاری دانشجویان ایران از پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان فیلم‌های نوروزیِ در حال اکران، وضعیت تیزرهای تلویزیونی‌شان را پیگیری کرده است.

 

«طبقه حساس» بدون حتی یک تیزر در ایام تعطیلات

 
حبیب اسماعیلی که پخش فیلم «طبقه حساس» را برعهده دارد با بیان اینکه حتی یک تیزر هم از این فیلم در ایام نوروز از تلویزون پخش نشده است، گفت: با توجه تعطیلی سازمان صدا و سیما در روز‌های منتهی به عید نوروز، ما نتوانستیم جواب مثبتی بگیریم و به همین دلیل هم حتی یک تیزر در ایام نوروز از «طبقه حساس» در تلویزیون پخش نشد.

 
وی در عین حال خاطرنشان کرد: البته قول داده‌اند که بعد از ایام تعطیلات، تیزرهای «طبقه حساس» روی آنتن برود که امیدواریم این اتفاق بیفتد، چون صدا و سیما هر سال نهایت محبت را به فیلم‌ها داشته است.

 
تهیه‌کننده «طبقه حساس» همچنین با تاکید بر لزوم حمایت صدا و سیما از فیلم‌های ساخته شده در بخش خصوصی گفت: فیلم‌ها جایی جز صدا و سیما برای تبلیغ ندارند و هزینه‌های تبلیغات‌های دیگر هم خیلی زیاد است.

 

ادعای جالب توجه تهیه‌کننده «خط ویژه» درباره تیزرهای «معراجی‌ها»

منصور لشگری قوچانی تهیه‌کننده «خط ویژه» نیز درباره تبلیغات تلویزیونی فیلمش به ایسنا گفت: ما از تبلیغات‌تلویزیونی‌مان ناراضی نیستیم و به نظرمان رفتار صدا و سیما با «خط ویژه» عادلانه بوده است. البته معتقدم اگر در اختصاص تیزرهای تلویزیونی به «معراجی‌ها» که محصول شبکه اول سیماست، امتیاز خاصی وجود داشته است، مدیران ارشد تلویزیونی در جریان این امتیازها نبوده و نیستند.

 

وی توضیح داد: بنده شخصا از شورای بازبینی فیلم‌های سینما و بازرگانی صدا و سیما موضوع را پیگیری کردم. آن‌ها «معراجی‌ها» را فیلم خوبی نمی‌دانستند و این فیلم از نظرشان فیلم متوسطی بود. ضمن آنکه تاکید می‌کردند که تیزرهای «معراجی‌ها» از کانال بخش بازرگانی صدا و سیما که مستقیما زیرنظر مسئولان ارشد سازمان اداره می‌شود، در اختیار این فیلم قرار داده نشده است و این تبلیغات رأسا انجام می‌شود. بنابراین باید گفت که مسئولان ارشد صدا و سیما از رانت این فیلم در اختصاص تیزرهای تلویزیونی مطلع نیستند.

 
«معراجی‌ها» و «چ» چقدر تیزر داشتند؟

 
علی سرتیپی، پخش‌کننده «چ» و «معراجی‌ها» با ابراز خرسندی از وضعیت تبلیغات فیلم‌هایش گفت: «معراجی‌ها» که برای صدا و سیماست و طبیعتا از آن حمایت می‌کند. «چ» نیز مانند همه فیلم‌ها تعدادی تیزر رایگان از صدا و سیما دریافت کرده است.

 
وی افزود: ما تیزرهای تلویزیونی‌مان را قبل از تعطیلات استفاده نکردیم و ترجیح دادیم که اکثر آن را در ایام نوروز استفاده کنیم.

 
پیشنهاد تهیه‌کننده «با دیگران»: واحد بازرگانی صدا و سیما، تعداد تیزر هر فیلم را منتشر کند

 

امیر سمواتی (تهیه‌کننده «با دیگران»)‌ نیز در گفت‌وگویی با ایسنا، 30 تیزر رایگان دریافت شده برای این فیلم را مانند قطره‌ای در دریا دانست که دیده نشد.

 

وی ادامه داد: واقعیتی وجود دارد و آن اینکه تبلیغات یک فیلم بخشی از سرمایه‌گذاری بر روی آن است و نمی‌توان آن را حذف کرد. من با اینکه آموزش و پرورش بچه‌ها را مجبور به دیدن یک فیلم می‌کند و یا نمایش فیلم‌ها در دانشگاه‌ها کاری ندارم اما باید حجم هزینه‌های تبلیغاتی که برای برخی فیلم‌ها می‌شود مورد توجه قرار گیرد که این ارقام اصلا قابل قیاس با فیلم‌های دیگر نیست.

 

سمواتی خاطرنشان کرد: هر موقع تلویزیون را باز کردیم شاهد تبلیغات برخی از فیلم‌ها بودیم که حتی در برنامه‌هایشان در مورد آن‌ها صحبت می‌کردند. کسی هم پیگیر نمی‌شود که چرا برخی فیلم‌ها این قدر تبلیغات دارند و دیگران هیچ. اگر آنتن تلویزیون بخشی از بیت‌المال است پس سهم دیگران چه می‌شود؟

 
این تهیه‌کننده با بیان اینکه در وضعیت فعلی بخش خصوصی فرصت نفس کشیدن پیدا نمی‌کند ادامه داد: یا باید همه چیز برابر باشد و یا نباشد. با این شیوه بخش خصوصی از سینما فراری می‌شود، اینکه تلویزیون فیلم‌هایی را این قدر تبلیغ می‌کند جای تشکر دارد اما باید شرایط برای سایر فیلم‌ها هم برابر باشد. وقتی فیلم در بخش دولتی باشد همه جور حمایت می‌شود و عملا به گونه‌ای می‌شود تا برخلاف شعارها، بخش خصوصی نتواند نفس بکشد.

 
وی با بیان اینکه عملا کسی از اکران «با دیگران» مطلع نیست، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم واحد بازرگانی صدا و سیما جدولی از آمار تبلیغاتی که برای فیلم‌های اکران نوروزی در تلویزیون داشته است و مبالغی که دریافت کرده را منتشر کند تا مردم، خود قضاوت کنند. در واقع با این حجم تبلیغات هر کالایی را می‌توان فروخت و این فروش‌ها امتیاز خاصی محسوب نمی‌شود.

 
امیر سمواتی در پایان تاکید کرد: تبلیغات باید به عدل و به صورت مساوی برای همه فیلم‌ها باشد. من امسال دو فیلم دیگر را برای اکران دارم و با این وضعیت ترس تمام وجودم را فرا گرفته و نمی‌دانم هزینه‌های آن‌ها را از کجا فراهم کنم.

 

انتهای پیام

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین