امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۳۹ Friday, 19 April 2024

از 13 تا 14 با فرکی در دو راهی ماندن و رفتن

از ۱۳ تا ۱۴ با فرکی در دو راهی ماندن و رفتن

 

حسین فرکی که پس از دو فصل حضور در تیم فولادخوزستان توانست این تیم را به موفقیت بزرگی برساند، این روزها درگیر بودن یا نبودن با فولاد است. او اگرچه مردم خوزستان را به خود گره خورده می‌بیند اما درد کهنه‌اش که بازهم سر باز کرده، او را در دو راهی ماندن و رفتن قرار داده است. فرکی برای گرفتن یک تصمیم منطقی دارد با خود کلنجار می‌رود.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینا نیوز :  گفت‌وگوی خبرنگار (ایسنا) -منطقه خوزستان با سرمربی موفق تیم فوتبال فولادخوزستان را در ادامه می‌خوانید:

 
* لیگ سیزدهم به پایان رسید، ارزیابی‌تان از سطح این لیگ چیست؟

 

 

به اعتقاد من سطح لیگ امسال بسیار بهتر از دوره‌های قبل بود که البته می‌توان به دو موضوع هم اشاره کرد که یکی از آنها بحث کیفیت زمین‌ها بود؛ در برخی از استان‌ها کیفیت نامناسب زمین‌ باعث می‌شد که این موضوع بر عملکرد بازیکنان و خود بازی تاثیر منفی بگذارد. دوم این‌که اتفاق خوبی که امسال به وجود آمد، اعلام برنامه‌ریزی مسابقات بود که کار نیز طبق برنامه دنبال می‌شد و به نظرم این اتفاق خوبی بود، البته ایرادی هم به این موضوع وارد است که مربوط به فشردگی مسابقات بود. این فشردگی باعث شد، بازیکنان مصدوم شوند. فشردگی بازی‌ها برای برگزاری اردوی تیم‌ملی بود، در حالی که شاهد بودیم با وجود این‌که لیگ بیست‌و‌دوم فروردین‌ با فشردگی تمام شد و نسبت به دوره‌های قبل 45 روز زودتر به پایان رسید ولی تیم‌ ملی با ترکیبی ناقص راهی اردو شد که این نشان می‌دهد ما در هر دو بخش خوب عمل نکردیم. به هر حال درکل برنامه‌ریزی بسیار خوب بود و مسوولان سازمان لیگ، تاج و همکارانش بهروان و کاظمی در بخش برنامه‌ریزی زحمت کشیدند.

 

 

 

* لیگی که گذشت با 16 تیم برگزار شد؛ نقاط ضعف و قوت این لیگ را نسبت به لیگ 18 تیمی در چه بخش هایی دیدید؟

 

 

همان‌طور که قبلا هم گفته بودم، من با برگزاری لیگ 16 تیمی موافق هستم و دلیلم هم این است که کیفیت فوتبال‌مان بالا برود، جدا از این‌که به هر چیز دیگری فکر کنم. به هر حال کیفیت مسابقات مهم است تا تماشاگران از آن لذت ببرند. کیفیت نیز وقتی بالا می‌ر‌ود که بتوانیم کمی آن را محدود کنیم، البته شاید این موضوع به خیلی‌ها لطمه بزند و کیفیت را هم بالا نبرد. در هر صورت اگر قرار است کیفیت لیگ 16 تیمی مانند لیگ 18 تیمی باشد و با آن متفاوت نباشد، به نظر من اگر لیگ با 20 تیم هم برگزار شود، برای فوتبال ما و سرمایه‌هایی که در آن است، شاید کم هم باشد. اگر کیفیت لیگ تاثیرش مشخص شود و تیم‌ملی بتواند از بازیکنان استفاده کند، مطمئنا من لیگ 16 تیمی با کیفیت بالا را ترجیح می‌دهم.

 

 
* امسال متاسفانه لیگ کم گلی را هم شاهد بودیم، علت این موضوع را در چه می‌دانید؟

 

 
بله، درست است، امسال لیگ کم گلی داشتیم و یکی از علت‌های این موضوع می‌تواند خود جدول و 16 تیمی بودن لیگ باشد که تیم‌ها را در بخش پایینی جدول محتاط‌ تر می‌کرد تا بیشتر به نتیجه فکر کنند. بخش دیگر هم مربوط به بالای جدول می‌شد که امسال بی‌سابقه بود. در این دوره از لیگ نسبت به دوره های قبل از همان ابتدا پنج، ششم تیم در کورس قهرمانی بودند. در کل این موارد باعث می‌شد، تیم‌ها برای این‌که امتیاز از دست ندهند، احتیاط بیشتری کنند. البته ما خودمان همیشه به فکر این بودیم که یک بازی هجومی و همراه با گل را دنبال کنیم.

 

 

* بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که امسال میانگین سنی تیم ها بالا بود، نظر شما در این خصوص چیست؟

 

 
در برخی از تیم‌ها شاهد این موضوع بودیم و البته در برخی دیگر نیز چنین موردی وجود نداشت و شرایط سنی بازیکنان ایده‌آل و خوب بود که فکر می‌کنم این تیم‌ها نتیجه هم گرفتند. تیم‌های نفت، فولاد، گسترش فولاد و ملوان ازجمله تیم‌هایی بودند که شرایط سنی بازیکنان‌شان خوب بود و توانستند نتیجه خوبی هم کسب کنند، ولی برخی تیم‌ها به این موضوع توجهی نکردند و لطمه هم دیدند. البته در کنار این موضوع مسایل حاشیه‌ای نیز در عدم نتیجه‌گیری آن‌ها تاثیرگذار بود.

 

 

* برای بالارفتن سطح لیگ مان به نظر شما در لیگ چهاردهم باید چه تغییراتی صورت بگیرد و به چه آیتم‌هایی بیشتر توجه شود؟

 

 
مطمئنا لیگ چهاردهم بهتر برگزار خواهد شد چرا که دیگر بحث حضور تیم‌ملی در جام‌جهانی مطرح نیست و باز هم اعتقادم بر این است که هر چه سازمان لیگ برنامه کامل‌تری را از نظر زمان‌بندی داشته باشد تا تیم‌ها بدانند از ابتدا تا پایان فصل در چه زمان‌هایی بازی‌های‌شان برگزار می شود، بهتر است. مطمئنا تیم‌ها نیز بر همین اساس می‌توانند برنامه‌ریزی و کارشان را با کیفیت بالا دنبال کنند.بحث‌های مالیاتی نیز وجود دارد که این موضوع نیز باید برای لیگ چهاردهم پیگیری، شفاف و اجرا شود، تا در طول فصل، باشگاه و بازیکنان گرفتار این موضوع نشوند و تمرکزشان برهم نخورد. موضوع ورزشگاه‌ها نیز جهت رفت‌وآمد تماشاگران وجود دارد و باید امکانات رفاهی بهتری برای آن ها در نظر گرفت. امسال تماشاگران کمی به ویژه در پایتخت داشتیم که بلیت فروشی و گرانی آن، در این مساله تاثیرگذار بود. من فکر می‌کنم در دوره بعدی لیگ می‌توانیم شرایط را مطلوب‌تر کنیم.

 

 
* به مالیات اشاره کردید، قرار است از فصل آینده پرداخت مالیات بر عهده خود بازیکنان و مربیان باشد، در این خصوص چه نظری دارید؟

 

 

به نظرم باید به همین صورت هم باشد؛ به هر حال پرداخت مالیات بر می‌گردد به آن افرادی که درآمد دارند و بهتر است خود فرد هم اقدام به پرداخت آن کند تا این‌که باشگاه‌ها بخواهند این موضوع را به گردن بگیرند. چند سال است شاهد این موضوع هستیم و به آن خیلی جدی نگاه نمی‌شود و مشکلاتی هم که به وجود می‌آید به دلیل همین عدم نگاه جدی است. بعضا مشکلاتی برای مربیان و بازیکنان رخ می‌دهد و به نظر من به آبروریزی آن نمی‌ارزد که بازیکنی به فرودگاه برود و مانع از خروج آن شوند. به هر حال عدم پرداخت مالیات در دنیا جرم محسوب می‌شود و هر کسی که درآمد دارد، باید مالیات آن را هم پرداخت کند. البته اداره مالیات نیز باید به گونه‌ای رفتار کند که خود مربی یا بازیکن برای پرداخت مالیات اقدام کنند نه این‌که فرار کنند. همچنین اداره مالیات نسبت به درآمدها تسهیلاتی را قایل شود تا بازیکنان و مربیان و افرادی که درآمد دارند، خودشان جهت پرداخت مالیات اقدام کنند.

 

 

** این روزها همه جا صحبت از منتشر شدن ریز قراردادهای تیم‌ها است. آقای تاج نیز در این زمینه گفته است که از لیگ چهاردهم به بعد باید ریز قراردادها منتشر شود و معتقد است اگر این امر محقق شود تخلف به زیر صفر می‌رسد، نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا موافق هستید؟

 

 
خیر، من موافق این موضوع نیستم؛ به دلیل این‌که اگر قرار باشد تصمیمات، اجرایی شود باید حتما یک کار کارشناسی انجام شود و بعد در این زمینه تصمیم‌گیری شود که آیا این لیست منتشر شود یا نشود. به نظر من منتشر شدن مبلغ قراردادها چیزی را حل نمی‌کند. البته ممکن است در موردی هم کسی دوست داشته باشد این اتفاق رخ دهد ولی مطمئنا تبعاتی را برای فوتبال ما به دنبال خواهد داشت. به هر حال این یک موضوع محرمانه است و باید بین خود سازمان لیگ، باشگاه‌ها و مدیران آن‌ها باشد و البته اگر خلافی هم دیده می‌شود با آن برخورد شود ولی این‌که بخواهند تمام مبلغ قراردادها را منتشر کنند به نظرم ممکن است اتفاقات بدی رخ دهد. درکل این موضوع مربوط به خود شخص می‌شود.

 

 
* قرار است از لیگ چهاردهم به بعد قراردادهای بازیکنان حداقل سه ساله بسته شود، نظرتان در این زمینه چیست؟

 

 
در اصل این موضوع فرقی نمی‌کند و در واقع در این زمینه منافع باشگاه‌ها را در نظر گرفته‌اند؛ چرا که آن‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و دوست دارند این سرمایه‌گذاری در یک پروسه سه ساله با نظر مربی و کادرفنی جواب دهد.

 

 
* درباره قهرمانی تیم‌تان هم صحبت کنید؛ امسال فولاد به اعتقاد بسیاری از فوتبالی‌ها بهترین تیم ایران بود و البته نتیجه‌ای هم که حاصل شد، گواه این موضوع است، شما چه ارزیابی‌ای از عملکرد تیم‌تان دارید؟

 

 
عملکرد ما بسیار عالی بود که یک بخش آن مربوط به قهرمانی‌مان می‌شود. همه بخش‌ها برای رسیدن به این مهم تلاش می‌کردند و خوشبختانه این اتفاق هم رخ داد و عملکرد خوبی داشتیم ولی مهم‌تر از همه عملکرد فولاد در تمام بخش‌ها ازجمله مدیریت، باشگاه، پزشکی، پشتیبانی و اداری بود که تمام آن‌ها عملکرد خوب خودشان را داشتند. امروز که من کارمان را از روز اول مرور می‌کنم، متوجه می‌شوم که چقدر همه زحمت کشیده‌اند که مجموعه این تلاش‌ها، عملکرد بسیار خوب فولاد را نشان می‌دهد.

 

 
* ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه فولاد بسیار خوب جواب داد، نظر شما چیست؟

 

 
به هر حال من به همان اندازه که به جوانان تیمم اعتقاد دارم، به باتجربه‌ها نیز معتقد هستم و من همیشه در هر تیمی که بوده‌ام این موضوع را دنبال کرده‌ام. به نظرم هر دو این موضوع یعنی جوانان و با تجربه‌ها به یکدیگر کمک می‌کنند. ما امسال بازیکنان باتجربه و جوانان خوبی داشتیم که هر دو به یکدیگر کمک کردند و می‌بینید که در این شرایط است که می‌توان نتیجه گرفت. البته منظور من قهرمان شدن نیست، چرا که اگر قهرمان هم نشوید، جوانان در کنار باتجربه ها می‌توانند خود را بهتر باور کنند و نشان دهند. اگر یک تیم کاملا جوان را داشته باشیم و هر روز هم ببازیم و در ته جدول باشیم، این موضوع هیچ فایده‌ای ندارد.

 

 
* قبلا خیلی تمایل نداشتید در خصوص وضعیت‌تان برای ادامه همکاری با فولاد صحبت کنید و این موضوع را به آینده موکول کرده بودید، فکر می‌کنید اکنون وقتش رسیده که بخواهید در این خصوص صحبت کنید؟

 

 
برای تصمیم‌گیری در این زمینه نیاز به زمان بیشتری دارم، بدون این‌که به چیزی فکر کنم. درخواست من این است که فرصت بیشتری داشته باشم. در واقع من دارم این موضوع را با خودم حل می‌کنم که دلایل این موضوع می‌تواند مربوط به عمل پایم، مسایل شخصی و خستگی‌ام باشد. به هر حال برای گرفتن تصمیم نیاز به خوب فکر کردن دارم و مطمئنا در این تصمیم‌گیری همه چیز را لحاظ خواهم کرد؛ یعنی باشگاه، تیم و حتی مردم خوزستان را در نظر می‌گیرم. من در این فضا سیر می‌کنم تا این موارد را کنار هم بگذارم و یک تصمیم خوب بگیرم. من دو فصل است که در خوزستان هستم و خیلی هم خوشحالم که توانستم در این‌جا تاثیرگذار باشم. اعتقادم این است، فرد در هر جایی که کار می‌کند باید بتواند تاثیر خودش را بگذارد. مردم خوزستان هم به نوعی به من گره خورده‌اند و تصمیم‌گیری من دیگر مانند زمانی‌که تهران را ترک کردم و به اهواز آمدم، نیست چرا که آن موقع به خاطر هدفم خیلی راحت تصمیم گرفتم، البته هنوز هم هدف دارم و هر روز که کار می‌کنم، بی‌هدف و بی‌انگیزه نیستم. من دو سال، این‌جا را تجربه کردم و از نظر جسمانی و اجتماعی هم سختی کشیدم. در حال حاضر هم در سال سوم هستیم و چنین شرایطی برای من رقم خورده که کارم را برای تصمیم‌گیری سخت‌تر کرده است و در نتیجه باید کمی بیشتر فکر کنم. باید با خودم کلنجار بروم که چه تصمیمی بگیرم، شاید با یک استراحت و تمرکز بیشتر بتوانم تصمیم بهتری بگیرم.

 

 
انتهای پیام

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین