امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰ Friday, 19 April 2024

افزایش 20 درصدی حقوق دولتی‌ها/واریز حقوق‌ از فردا و یارانه از 20 اسفند

افزایش ۲۰ درصدی حقوق دولتی‌ها/واریز حقوق‌ از فردا و یارانه از ۲۰ اسفند

سخنگوی دولت ظهر امروز بعد از پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد و ضمن بیان چندین خبر بهارانه به سوالات خبرنگاران در ارتباط با مسائل مختلف اقتصادی کشور پاسخ گفت.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ،  نوبخت در جلسه امروز هیات دولت با بیان این‌که دولت با توجه به فرا رسیدن عید نوروز تمهیدات و مقدمات لازم را تهیه کرده است، گفت: بر اساس تمهیدات دولت و با مقدماتی که تهیه شده از فردا حقوق و مزایای کارکنان زحمتکش دولت پرداخت خواهد شد تا در اسفندماه به خاطر مخارجی که وجود دارد دچار مضیقه نشوند.

 

وی همچنین با بیان این‌که یارانه نقدی خانوارها معمولا در 22 هر ماه پرداخت می‌شود، گفت: این ماه توسط برنامه‌ریزی انجام شده بیستم اسفند پرداخت می‌شود یعنی دو روز زودتر از حالت معمول.

 

سخنگوی دولت گفت: حقوق و مزایای شاغلین و بازنشستگان دولت بر اساس مصوبه هیات دولت در سال آینده بیست درصد افزایش خواهد کرد.

 

نوبخت تصریح کرد: قبلا پیش‌بینی کرده بودیم که این افزایش در حدود هجده درصد باشد، ولی با توجه به تمهیداتی که اندیشیده شد این رقم به بیست درصد افزایش پیدا کرد.

 

وی همچنین با اشاره به انضباط مالی و پولی که دولت در پیش گرفته و با ابراز امیدواری مبنی بر این‌که در سال آینده شاهد کاهش نرخ تورم و رشد آن باشیم، ادامه داد: قرار شد با تصویب دولت مبالغ قابل توجهی از مطالبات بخش خصوصی را بپردازیم تا سقف پرداخت حقوق معوقه پیمانکاران به کارکنانشان شود.

 

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی در مورد پرداخت نقدی یارانه‌ها به مردم و تغییراتی که از سال آینده در ارتباط با پرداخت یارانه‌ها با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد، گفت: ‌در فروردین ماه بدون هیچگونه یارانه‌ها به خانواده‌ها به مانند سابق پرداخت می‌شود، اما در اجرای مرحله دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بعد از ثبت‌نامی که انجام می‌شود و فرم‌هایی که توسط افراد نیازمند به دریافت یارانه‌ها پر می‌شود این پرداخت بر اساس آنچه که در قانون صورت گرفته پرداخت می‌شود.

 

سخنگوی دولت با اشاره به عزم دولت جهت رونق به تولید و کمک به واحدهای تولیدی و همچنین بهبود سلامت و افزایش اعتبار بیمه‌های درمانی، گفت: دولت تلاش دارد که با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها این اقدامات صورت بگیرد به نحوی که ما بتوانیم در سال آینده شاهد این باشیم که خدمات درمانی به صورت محسوس بهبود پیدا کند.

 

نوبخت با بیان این‌که ما در فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها طبق بند «و» تبصره 21 اعلام شده عمل می‌کنیم، تاکید کرد که یارانه نقدی خانوارها در ماه فروردین به مانند اسفند به حساب سرپرست خانوارها واریز می‌شود.

 

وی همچنین از کسانی که نیاز به دریافت یارانه نقدی ندارند خواست که از دریافت یارانه انصراف دهند.

 

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به آمار اعلام شده از سوی بانک مرکزی و همچنین مرکز آمار ایران در ارتباط با نرخ تورم در کشور گفت: ارقامی که اعلام شده نزدیک به هم هستند البته مبنای محاسباتی بانک مرکزی و مرکز آمار کمی متفاوت است، ولی در مقایسه‌ای که صورت می‌گیرد می‌بینیم که این آمار نزدیک به یکدیگر هستند.

 

وی در مورد علل کنترل نرخ رشد تورم در کشور گفت:‌ اینکه نرخ رشد تورم در کشور مهار شده و رو به کاهش است ناشی از انضباط مالی و پولی است.

 

نوبخت با بیان این‌که این انضباط را در دفترچه قانون بودجه 1393 نیز می‌توانیم مشاهده کنیم، گفت: هنوز سال به پایان نرسیده ولی قانون بودجه ما برای سال 93 مشخص است و امروز نیز بررسی ضوابط و آیین‌نامه‌های اجرایی بودجه در دستور کار دولت بود و ان‌شاءالله یکشنبه این آیین‌نامه‌ها به تصویب می‌رسد.

 

سخنگوی دولت در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد آمار بانک مرکزی و آمار مرکز آمار در ارتباط با تورم، گفت: طبق قانون آماری که برای همه دستگاه‌ها مستند است، آمار مرکز آمار ایران است.

 

 

سخنگوی دولت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران با بیان اینکه در تبصره 21 قانون بودجه سال 1393 اعلام شده که 10 هزار میلیارد تومان برای کمک به تولید از منابع حاصله صرف شود، گفت: چهار هزار و 800 میلیارد تومان برای بهبود سلامت و بهبود وضعیت بیمه و همچنین دو هزار میلیارد تومان در ارتباط با بیمه بیکاری در نظر گرفته شده است.

 

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با اقدامات صورت گرفته برای آزادی مرزبانان ایرانی که در حال حاضر توسط گروه جیش‌العدل در خاک پاکستان به اسارت گرفته شده‌اند، گفت: من هم مثل شما برای آزادی هر چه زودتر این مرزبانان عزیز لحظه‌شماری می‌کنم و اینکه خود من این افتخار را داشته باشم که به عنوان سخنگوی دولت خبر به نتیجه رسیدن تلاش‌های بی‌وقفه‌ای که در این ارتباط در حال انجام است را به شما اعلام کنیم و امیدواریم که این اتفاق هر چه زودتر و قبل از به اتمام رسیدن ماه اسفندماه صورت بگیرد.

 

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دکتر عارف یکی از کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از دولت به خاطر عدم استفاده و جویا شدن از نظراتش ابراز گله کرده است، گفت: بدون تردید جناب آقای دکتر عارف یکی از شخصیت‌های محترم و مورد احترام انقلاب و نظام است و دولت بسیار خرسند می‌شود که از نظرات ایشان برخوردار شود.

 

سخنگوی دولت با اشاره به حضور طیب‌نیا به عنوان وزیر اقصاد و دارایی در کابینه دولت یازدهم، گفت: گاهی اوقات که دکتر طیب‌نیا به عنوان یک شخصیت موثر در مورد مسائل اظهارنظر می‌کند ما تصورمان این است که به نوعی بیانگر نظرات جناب آقای دکتر عارف است.

 

وی در توضیح این موضوع گفت: در مناظره نمایندگان کاندیداها در قبل از انتخابات در ارتباط با موضوع اقتصاد از سوی دکتر روحانی، من به عنوان نماینده شرکت کرده بودم و از سوی آقای عارف نیز آقای دکتر طیب‌نیا به عنوان نماینده حضور پیدا کرده بود و در همان زمان نیز مشخص بود که اشتراک نظرات فراوانی در دیدگاه‌ها و نظرات وجود دارد و در جریان تشکیل کابینه دولت یازدهم از آقای دکتر طیب‌نیا درخواست کردیم که در کابینه حضور پیدا کنند و اکنون نیز در دولت در خدمت ایشان هستیم.

 

نوبخت با بیان اینکه حتما خودم خدمت آقای عارف شرفیاب می‌شود و نظرات ایشان را می‌شنوم، گفت: ما نظر صاحب‌نظران مختلف را جویا می‌شویم و من خودم با صاحب‌نظران مختلف از جریان‌های مختلف سیاسی دیدار و گفت‌وگو می‌کنم و از نظرات‌شان استفاده می‌کنم و سیاست دولت تدبیر و امید این است که از نظرات صاحب‌نظران بدون در نظر گرفتن دیدگاه سیاسی آنها استفاده کند و بهره‌مند شود.

 

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی در مورد افزایش بهای حامل‌های انرژی در سال آینده، گفت: اصلاح قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده تدریجی و با رشد بسیار کند خواهد بود.

 

وی گفت: همان‌طور که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و اصلاح قیمت حامل‌های انرژی می‌تواند فشارهای هزینه‌ای در فرآیند تولید ایجاد کند این رقم‌ها از سوی دولت در سناریوهای مختلف محاسبه شده است.

 

نوبخت با تاکید بر اینکه تغییرات قیمتی که در حامل‌های انرژی صورت می‌گیرد رشد آن کند است و تغییرات تدریجی است و آثار تورمی آن حداقل است، گفت: البته در کنار آن به تولید نیز کمک صورت می‌گیرد و عرضه کالاها نیز به خاطر بهتر شدن وضعیت تولید بیشتر و بهتر خواهد بود.

 

سخنگوی دولت با اشاره به اتخاذ انضباط مالی و پولی از سوی دولت، گفت: با توجه به کمکی که به تولید خواهد شد و اتخاذ انضباط مالی و پولی، تلاش خواهد شد که تقاضا به صورت منطقی کنترل شود و ناهماهنگی بین عرضه و تقاضا ایجاد نشود.

 

وی همچنین ادامه داد: اصلاح قیمت‌های حامل‌های انرژی آنقدر کند و تدریجی خواهد بود که سرجمع آن به گونه‌ای می‌شود که ان‌شاءالله نرخ تورم در سال آینده کمتر از نرخ تورم سال جاری و اکنون باشد.

 

نوبخت بار دیگر به برخی از پیش‌بینی‌های دولت در ارتباط با نرخ تورم در سال آینده و همچنین کاهش یافتن نرخ تورم در سال جاری اشاره کرد و گفت: کاهش نرخ تورم به منزله کاهش قیمت‌ها نیست بلکه شتاب و رشد افزایش قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند.

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت تلاش کرده که برنامه‌های اقتصادی که ارائه می‌کند را محقق کند و با بیان اینکه برخی از قول‌هایی که در ارتباط با بحث اقتصاد در سال جاری داده بود تا حدود زیادی محقق شده، گفت: اگر در یک جایی پیش‌بینی که انجام می‌دهیم درست در نیاید حتما متواضعانه از خدمت مردم ایران عذرخواهی و پوزش می‌خواهیم و تمام تلاش خود را برای تحقق آن پیش‌بینی به کار می‌گیریم.

 

وی با بیان اینکه پولی که از اصلاح قیمت‌ها ایجاد می‌شود قرار نیست در خزانه دولت برود و دولت آن را برای خود خرج کند، گفت: همه درآمد ناشی از این موضوع به خود مردم برگردانده می‌شود، در راستای کمک به اقتصاد و تولید کشور و بهداشت کشور مصرف می‌شود.

 

نوبخت ادامه داد: ممکن است برای برخی از خانوارها 45 هزار تومانی که از یارانه‌ها دریافت می‌کنند خیلی عدد تعیین‌کننده‌ای نباشد، ولی این ارقام برای دولت برای بهبود تولید و سلامت بسیار مهم است. در همین راستا از کسانی که چندان نیازمند به دریافت این رقم و یارانه نیستند و برای آنها این رقم در مجموع دارایی‌هایشان خیلی تعیین‌کننده نیست می‌خواهیم که از دریافت یارانه‌ها انصراف بدهند و این فرصت را برای دولت فراهم کنند که این یارانه‌های نقدی به کسانی پرداخت شود که به واقع نیازمند هستند.

 

نوبخت که به همراه سیف رییس کل بانک مرکزی در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرده بود در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با ارز و افزایش قیمت آن در بازار در طی روزهای اخیر، گفت: یکی از سیاست‌های دولت همواره این بوده که جلوی افزایش غیرمنطقی ارز را بگیرد.

 

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا در ارتباط با برخی از موضع‌گیری‌ها علیه تیم فرهنگی دولت و اینکه برخی انتقادهایی را در مورد سیاست‌های فرهنگی دولت وارد کرده و این سیاست‌ها را مبتنی بر لیبرالیسم می‌دانند، با بیان اینکه سوال خوبی را مطرح کردید، گفت: من از وزیر ارشاد در جلسه آینده خواهم خواست تا در جمع شما حضور پیدا کند و به تبیین سیاست‌های انقلابی و واقع‌بینانه دولت در ارتباط با فرهنگ بپردازد و از سیاست‌های دولت در این زمینه دفاع کند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی کلی‌گویی می‌کنند، گفت: البته برخی از این انتقادات ممکن است از سر دلسوزی باشد و شاید آنها تمام اطلاعات لازم را در اختیار نداشته باشند.

 

نوبخت با بیان اینکه ما حق می‌دهیم افراد نظرات خود را بیان کنند، به سیاست‌های فرهنگی دولت اشاره کرد و افزود: این سیاست‌ها کاملا در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی است.

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت به دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی کاملا واقف و آنها را مدنظر دارد، گفت: با توجه به این اصول دولت کنش‌ها و فعالیت‌های فرهنگی خود را انجام می‌دهد.

 

وی اضافه کرد: برای دوستانی که نظرات و دیدگاه‌هایی را داشتند با تفصیل بیشتر بیان خواهیم کرد.

 

نوبخت گفت: البته دولت به واقعیت‌های موجود در جامعه بی‌توجه نیست.

 

سخنگوی دولت در ادامه گفت‌وگوی خود با خبرنگاران در ارتباط با اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری در این ارتباط، گفت: سیاست‌های ابلاغی در ارتباط با اقتصاد مقاومتی با توجه به بندهای مختلفی که در آن وجود دارد کاملا برای دستیابی به اهداف توسعه در سند چشم‌انداز و برنامه پنج ساله سیاست‌های تکمیلی مناسبی است و همه دولت نیز خود را موظف به اجرای اقتصاد مقاومتی می‌کنند.

 

وی ادامه داد: به همین جهت رییس‌جمهور آن را به معاون اول خود ابلاغ کرد تا همه دستگاه‌ها به فراخور نوع مسئولیت و ماموریتی که بر عهده دارند آن را انجام دهند و ان‌شاءالله تا پایان اسفند ماه تمام اطلاعات مربوط به این موضوع و نقشه راه سیاست اقتصاد مقاومتی را منتشر و از همان زمان اجرای آن را آغاز می‌کنیم.

 

نوبخت همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد جزئیات جلسه فوق‌العاده روز دوشنبه دولت، با بیان این‌که اخبار منتشر شده به همین میزانی بود که در سایت رییس‌جمهور منتشر شد، تصریح کرد: برخی از تصمیمات دولت نهایی است و برخی از تصمیمات زمینه‌ساز تصمیم نهایی خواهد بود و در زمان اتخاذ تصمیم نهایی آنچه که تصمیم‌گیری شده اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد هدفمندی یارانه‌ها، گفت: طبق قانون، دولت از آغاز سال 1393 اجازه دارد که مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کند و طبق قانون این اجرا با تکمیل فرم تقاضای خانواده‌ها جهت دریافت یارانه شروع می‌شود.

 

نوبخت با بیان اینکه ما در حال آماده کردن این فرم‌ها هستیم و به محض اینکه این فرم‌ها آماده شد کار را انجام می‌دهیم، گفت: تا زمانی که جمع‌بندی نهایی کار در مورد فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها شروع بشود و مقدمات لازم فراهم شود از جمله بحث پر کردن فرم‌ها، پرداخت یارانه‌ها به همان روال قبل ادامه می‌یابد ولی ما به گونه‌ای عمل خواهیم کرد که بتوانیم کل قانون هدفمندی یارانه‌ها را طبق ضوابط انجام دهیم.

 

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری در ارتباط با اینکه اوباما بار دیگر تهدیداتی را علیه ایران بیان کرده و نظر و واکنش دولت در مورد این تهدیدات چیست، گفت: متن مکتوب توافقنامه ژنو یعنی توافقی که بین ایران و 1+5 ایجاد شده مبنای عمل ماست و اینکه طرفین مطالبی را شفاها در جلسات بیان می‌کنند ما به این اظهارات ورود پیدا نمی‌کنیم.

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه مقامات رژیم صهیونیستی خود را در ارتباط با توافقنامه ژنو مقبون می‌دانند، گفت: آمریکایی‌ها نیز تحت فشار اعلام کرده‌اند که خواست ما چیز دیگری بود ولی دست‌مان نمی‌رسید که آن خواسته را محقق کنیم.

 

نوبخت با بیان اینکه رژیم ضدانسانی صهیونیستی از نتایج مذاکرات مقبون شده و این نتایج او را به عکس‌العمل وادار کرده است، تصریح کرد: دولت دقیقا مواضع رهبری را به عنوان دستور کار مدنظر قرار دارد و دوستانی که در هیات دولت نقش‌آفرین هستند در پیشینه خود نشان داده‌اند که هر وقت کشور دچار تهدید شده است برای دفاع از کشور و منافع ملی آماده هستند و از آن دفاع می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ما در دولت از منافع ملی با تمام دقت دفاع می‌کنیم، گفت:‌ هر کس بخواهد اقدام خصمانه‌ای علیه این منافع انجام دهد کسی که در پایان پشیمان خواهد بود آنها خواهند بود.

 

سخنگوی دولت اضافه کرد: رژیم صهیونیستی از منافع حاصله برای ایران در این مذاکرات مقبون است.

 

نوبخت همچنین در مورد اظهارات مقامات آمریکایی از جمله اوباما و هشدار به هیات‌های اقتصادی که از ایران بازدید می‌کنند و علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در ایران هستند، گفت: آقای اوباما وقتی می‌بیند که سرمایه‌گذاران خارجی برای آمدن به ایران و سرمایه‌گذاری صف کشیده‌اند احساس مقبونیت می‌کند.

 

وی با اشاره به استقبال صورت گرفته از سوی سرمایه‌گذاران خارجی برای حضور در ایران، افزود: دیوار تحریم‌ها رفته رفته دارد کوتاه‌تر می‌شود و اینکه جهان نشان می‌دهد که اقتصاد ایران برایش مهم است و وقتی دیدند یک گشایشی در حال ایجاد شدن است به سمت ایران حرکت کردند.

 

سخنگوی دولت گفت: فریاد کشیدن‌هایی که در این ارتباط در حال صورت گرفتن است ناشی از مقبونیت است.

 

سخنگوی دولت در مورد برگزاری جلسه شورای عالی اشتغال و تصمیمات این شورا گفت: هنوز جلسه شورای عالی اشتغال برگزار نشده است.

 

وی در این ارتباط توضیح داد: در دستور کار دولت بود که این جلسه روز دوشنبه صبح برگزار شود که همزمان با آن جلسه فوق‌العاده هیات وزیران تشکیل شد و ان‌شاءالله طی روزهای آینده این جلسه برگزار خواهد شد.

 

نوبخت افزود: آنچه را که شورا مصوب کند دولت نهایت همکاری را برای تحقق آن خواهد داشت.

 

سخنگوی دولت همچنین در مورد برنامه‌های دولت در ارتباط با حمایت از صنعت گفت: صنعت یکی از رشته‌های تولیدی در کشور است و با اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها بیش از 10 هزار میلیارد تومان برای کمک به این بخش دیده شده است.

 

وی گفت: به صنایعی که برای سرمایه در گردش احتیاج به کمک داشته باشند در صورتی که دیده شود که اگر این سرمایه در اختیار آنها قرار گرفته شود مجددا فعال می‌شوند و خط تولیدی‌شان گسترش پیدا می‌کند و نیروی انسانی بیشتری را به کار می‌گیرند و این سرمایه در گردش در قیمت تمام شده کالا تاثیر مثبتی را راستای کاهش فشار هزینه‌ها ایجاد می‌کند کمک خواهیم کرد.

 

نوبخت با بیان اینکه اکنون رقابت میان رشته‌های مختلف صنعتی از جمله آنهایی که نیاز به سرمایه در گردش و آنهایی که نیاز به سرمایه‌گذاری و گسترش سرمایه دارند، وجود دارد، گفت: برای آن دسته از واحدهای صنعتی که نیاز به سرمایه در گردش دارند از محل صرفه‌جویی حامل‌های انرژی کمک‌هایی در نظر گرفته شده و از صندوق توسعه ملی نیز کمک‌هایی را به بخش صنعت خواهیم کرد.

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما به دنبال آن هستیم که آن بخش از صنایع که ظرفیت افزایش تولید و اشتغال دارند از تسهیلات استفاده کنند، گفت: ما عرضه‌کننده منابع هستیم و از طرف دیگر نظارت دقیقی نیز صورت می‌دهیم که از تسهیلات ارائه شده به خوبی استفاده شود.

 

نوبخت همچنین در پاسخ به سوالی در مورد زمان افزایش حامل‌های انرژی و میزان آن، گفت: افزایش حامل‌های انرژی پس از پر کردن فرم‌های مربوطه از سوی متقاضیان دریافت یارانه‌ها اعمال خواهد شد.

 

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با واریز قسط اول پول‌های بلوکه شده ایران و مسائلی که در این ارتباط مطرح شد، گفت: قسط اول واریز شده و قسط دوم نیز در طی دو سه روز آینده واریز خواهد شد.

 

وی گفت: وقتی ما نفت به فروش می‌رسانیم اینگونه نیست که دلارها و درآمد حاصل از آن با چمدان وارد کشور شود و به طور معمول پول حاصل از آن در حساب بانک مرکزی در خارج از کشور قرار می‌گیرد.

 

نوبخت گفت: در حال حاضر برای استفاده از پول‌های واریز شده به حساب بانک مرکزی هیچ مشکلی وجود ندارد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین