امروز: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۱ Tuesday, 23 April 2024

ایران با ضوابط سخت‌تر AFC برای میزبانی جام‌ ملت‌ها مواجه شد

ایران با ضوابط سخت‌تر AFC برای میزبانی جام‌ ملت‌ها مواجه شد

ایران، امارات، عربستان و تایلند در مواجهه با ملاک‌های ارتقا‌ یافته AFC برای دریافت میزبانی جام ملت‌های آسیا سال 2019 رقابت حساسی را دنبال می‌کنند.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز ، شاهین رحمانی یکی از مدیران مسابقات باشگاهی کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) در گفت‌وگو با ایسنا ، درباره آخرین وضعیت بررسی شرایط نامزدهای میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال 2019 اظهار کرد: با توجه به تغییر تعداد تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا از 16 به 24 تیم، AFC هم شرایط و امکانات جدیدی را از میزبان‌ها خواسته است و براساس ملاک‌های جدید وضعیت این کشورها را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

 

افزایش استادیوم‌های میزبان جام ملت‌های 2019 به 7 استادیوم

 

وی افزود: یکی از شرایط تغییر یافته تعداد استادیوم‌های میزبان بازی‌هاست که از 5 به 7 ورزشگاه افزایش یافته است. به همین نسبت تعداد هتل‌ها و زمین‌های تمرینی استاندارد هم بیشتر شده است. این تصمیم در کمیته مسابقات 25 ژانویه در مسقط گرفته شد که علی کفاشیان، رییس فدراسیون ایران هم در آن حضور داشت. پیرو تصمیم فوق شرایط جدید هم وضع و به تمام کشورهای کاندیدا ابلاغ شد که حداکثر تا پیش از بررسی‌ ناظران AFC آماده شود.

 

تیم بازرسی 8 نفری AFC امکانات امارات را بررسی کردند

 

رحمانی با بیان این که پس از انصراف 7 کشور از میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 اکنون تنها 4 کشور باقی‌ مانده‌اند، به ایسنا گفت: این چهار کشور عبارتند از ایران، امارات،‌ عربستان و تایلند. گروه 8 نفره‌ای از بازرسان AFC کار بررسی امکانات کاندیداها را شروع کرده‌اند. این ارزیابی‌ها از کشور امارات آغاز شد و به ایران ختم می‌شود.

 

ارزیابی ایران برای میزبانی جام ملت‌ها در ماه می

 

وی از حضور بازرسان AFC در ایران در ماه می خبر داد و اظهار کرد: بازرسان AFC ارزیابی امکانات فوتبال امارات را دیروز (سه‌شنبه) تمام کردند. ارزیابی امکانات فوتبال ایران از سوی AFC طبق برنامه پس از کشورهای عربستان و تایلند و در ماه می (11 اردیبهشت تا 11 خرداد) خواهد بود. در طول این بازدید‌ها کتاب میزبانی کشورها از سوی مسوولان فوتبال آنجا تحویل تیم بازرسی AFC می‌شوند.

 

AFC اواخر 2014 یا اوایل 2015 میزبان جام ملت‌های 2019 را اعلام می‌کند

 

یکی از مدیران مسابقات باشگاهی AFC در توضیح مراحل بعدی ارزیابی کاندیداها تصریح کرد: پس از دیدار بازرسان AFC از کشورها گزارش‌ها در این باره آماده شده و به کمیته مسابقات ارائه می‌شود تا فرایند تصمیم‌گیری آغاز شود. کمیته مسابقات پس از ارزیابی دقیق شرایط کاندیداها پرونده‌ها را برای تصمیم نهایی به کمیته اجرایی می‌دهد. طبق برنامه اواخر سال 2014 یا اوایل 2015 میزبان جام ملت‌های 2019 از سوی AFC اعلام می‌شود.

 

هیچ منعی برای کناره‌گیری کشورها وجود ندارد

 

با توجه به این که کاندیداها پیش از حضور بازرسان AFC باید امکانات لازم را تهیه کرده و عملا برای گرفتن میزبانی هزینه کنند، می‌توان نتیجه‌گیری کرد که دیگر هیچکدام از این کشورها از نامزدی گرفتن میزبانی جام ملت‌ها کنار نروند. رحمانی در این باره به ایسنا گفت: در حال حاضر و حتی در آینده هم هیچ منعی برای کناره‌گیری از نامزدی میزبانی جام ملت‌ها وجود ندارد و مساله خاصی هم از سوی AFC این کشورها را تهدید نمی‌کند. نمی‌توان چیزی را دراین‌باره پیش‌بینی کرد.

 

هر صحبتی مغایر مقررات AFC باشد با آن برخورد می‌شود

وی در پاسخ به اینکه آیا صحبت‌های تند رییس باشگاه الهلال درباره میزبانی ایرانی‌ها می‌تواند پیگرد قانونی داشته باشد، اظهار کرد: اگر باشگاه یا مدیری از این باشگاه تخلف کرده و باشگاه دیگری هم به آن معترض باشد، بخش حقوقی AFC قطعا به این اعتراض‌ها رسیدگی می‌کند. بی‌تردید هر صحبتی مغایر با مقررات کنفدراسیون آسیا باشد، با شخص خاطی طبق قانون برخورد می‌شود و نمی‌توان با قاطعیت گفت بعضی موضع‌گیری‌ها و صحبت‌ها قابلیت پیگیری حقوقی دارند یا خیر. به هر حال AFC تشویق می‌کند همه باشگاه‌ها تمرکزشان روی مسابقات باشد.

 

رحمانی خاطرنشان کرد: نماینده اردنی AFC به اصفهان اعزام شده که اتفاقا یکی از نمایندگان خوب کنفدراسیون آسیاست. اگر موردی باشد او مساله را حل می‌کند و اگر اتفاق خاصی هم رخ دهد، قطعا به AFC گزارش خواهد کرد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین