امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۰۳ Tuesday, 16 April 2024

باندبزرگ “برمودا”متلاشی شد،اعتراف به ده مورد تجاوز در مشهد+عکس

باندبزرگ "برمودا"متلاشی شد،اعتراف به ده مورد تجاوز در مشهد+عکس

با تلاش پلیس آگاهی استان گلستان باند بزرگ سرقت به عنف که در سطح کشور اقدامات مجرمانه خود را انجام می‎دادند در گلستان متلاشی و اعضای این باند دستگیر شدند.
به گزارش سایت تحلیلی و خبری  بینانیوز ، به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رئیس پلیس آگاهی استان در خصوص دستگیری این باند گفت: از مرداد ماه سال جاری شکایت‎ها و پرونده‎های متعددی مبنی بر سرقت به عنف از خانم‎ها در سطح استان گلستان به پلیس آگاهی استان گلستان و شهرتان‎های تابعه واصل شد.

محمدرضا اکبری ادامه داد: با توجه به بررسی‎های انجام شده و توجه به اظهارات شاکیان و چهره‎نگاری‎هایی که انجام گرفت به این نتیجه رسییم که این سرقت‎ها توسط یک گروه و به صورت تشکیل یک باند که متشکل از چند خانم و آقا بوده انجام می‎گرفته است.

وی افزود: پس از انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی متوجه شدیم که این گروه نه تنها در استان گلستان بلکه در استان‎های دیگر کشور و به‎خصوص استان‎های مجاور اقدامات مجرمانه خود را انجام می‎دادند.

اکبری گفت: پس از اقدامات لازم این گروه در نهایت پس از تعقیب و گریز در پلیس‎راه تنگراه استان گلستان چهار نفر از اعضای این گروه توسط ماموران پلیس آگاهی استان گلستان دستگیر شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان در شرح نحوه اقدامات این گروه خاطرنشان کرد: این گروه در ابتدا با یک دستگاه خودرو پراید سفید اقدام به مسافرکشی می‎کرده و بیشتر خانم‎‎ها را به عنوان سوژه‎های خود انتخاب می‎کردند.

اکبری بیان کرد: پس از سوار کردن سوژه مورد نظر با توجه به اینکه شیشه‎های خوروها نیز به صورت دودی شکل بوده با بالا کشیدن شیشه‎ها فرد را به جنگل‎های حاشیه شهر برده و در صورت مقاومت فرد با ضرب و جرح نسبت به سرقت طلا و جواهر، گوشی تلفن همراه و هر شی قیمتی دیگر اقدام می‎کردند.

وی گفت:پس از لو رفتن این پراید اعضای این باند نسبت به تهیه یک پژو نقره‎ای رنگ اقدام کرده و اقدامات مجرمانه خود را انجام می‎دادند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان تاکید کرد: این باند برای شکار طعمه‎های خود بیشتر از علامت آژانس استفاده می‎کردند و برای اینکه سوژه مشکوک نشود در درون خودرو یک نفر خانم در صندلی جلو، یک آقا در عقب و یک نفر دیگر به عنوان راننده قرار می‎گرفت.

اکبری گفت: پس از لو رفتن خودرو دوم این باند به بندرترکمن مراجعه کرده و با سرقت یک دستگاه تاکسی فعالیت خود را ادامه دادند که با اقدام سریع انتظامی شهرستان خودرو به صورت بلاصاحب کشف شد و پس از از دست دادن این تاکسی باز از خودرو پراید سفید و پژوی نقره‎ای دیگری استفاده کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان ادامه داد: این گروه در سطح استان بنا بر اطلاعات بدست آمده و اعترافات متهمان تا به حال 9 فقره سرقت به عنف این گروه کشف شده است.

اکبری اضافه کرد: غالب این سرقت‎ها در استان گلستان در شهرستان‎های گرگان، گنبد، رامیان، بندرترکمن و کردکوی بوده است و احتمال اینکه سرقت‎های دیگری را در سطح استان مرتکب شده باشند وجود دارد.
وی تاکید کرد: شناسایی این باند از اواخر مهم ماه به نتیجه رسید و در حدود سه روز پیش متوجه شدیم که این گروه در مشهد مقدس حاضر هستند و شبانه در حال بازگشت به استان گلستان هستند.

اکبری گفت: بلا فاصله پس از اطلاع از حضور این گروه در مشهد مقدس یک اکیپ مجهز عملیاتی به مشهد اعزام شد.

رئیس پلیس آگاهی گلستان افزود: این گروه در مشهد نیز مادر و بچه‎ای را سوژه خود قرار داده و علاوه بر سرقت متاسفانه این افراد را مرد تجاوز نیز قرار دادند که انتظامی شهرستان در تاریکی محل ارتکاب به جرم متوجه حضور این افراد می‎شود که در تعقیب و گریز متواری می‎شوند و شماره پلاک این خودرو در سیستم عملیاتی پلیس برای دستگیری و توقیف ثبت شد.
اکبری بیان کرد: در راه بازگشت اکیپ عملیاتی آگاهی استان متوجه شد که این گروه با دو خودرو در حال بازگشتند که با توجه به اینکه در آن شرایط وسعت عملیات گسترده‎‎تر می‎شد و توان عملیاتی یک اکیپ برای دستگیری کافی نبود بلا فاصله دو اکیپ دیگر برای قرارگیری در مسیر و اقدام به دستگیری گروه اعزام شد.

وی خاطرنشان کرد: در نهایت چهار نفر از اعضای این گروه در پلیس‎راه تنگراه توسط ماموران پلیس آگاهی استان گلستان دستگیر شدند.
رئیس پلیس آگاهی استان گلستان متذکر شد: در اعترافات متهمان تا به حال 10 فقره سرقت به عنف و تجاوز در مشهد مقدس ثبت شده است که با توجه به وسعت فعالیت این گروه در استان‎ها دیگر احتمال وجود شاکیان و قربانی‎های دیگر وجود دارد.
اکبری بیان کرد: تا به حال نزدیک به چهار میلیون تومان پول نقد، چند دستگاه خودرو، چند میلیون تومان اموال خریدار

شده از طریق فروش طلاهای مسروقه و اقلام دیگر کشف و ضبط شده است.

 

وی گفت: یک مرد و دو زن دیگر از این گروه متواری هستند که تلاش برای دستگیری آنها نیز در حال انجام است.

وی گفت: بنا به دستور مقام قضایی تصاویر این افراد برای شناسایی و طرح شکایت شاکیان احتمالی در اختیار رسانه‎ها قرار گرفته تا در صورت وجود شاکی در هر نقطه از کشور، شاکیان در استان گلستان می‎توانند با مراجعه به مرکز پلیس آگاهی استان گلستان و یا برقراری ارتباط با شماره تلفن‎های دارای پیش شماره 0171 و شماره تلفن 3183127 و 2183130 قسمت مبارزه با جرائم خشن پلیس آگاهی استان گلستان موضوع شکایت خود را طرح کنند.
وی همچنین اضافه کرد: در سراسر کشور نیز افراد قربان و زیان دیده از این گروه می‎توانند شکایت خود را در مرکز پلیس آگاهی استان و محل سکونت خود طرح تا مورد رسیدگی قرار گیرد.
انتهای پیام/

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین