امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۶ Tuesday, 16 April 2024

تخفیف 26 درصدی کالاهای اساسی برای فرهنگیان

تخفیف ۲۶ درصدی کالاهای اساسی برای فرهنگیان

طرح « فرهنگ» اولین گام از سوی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان است که براساس آن فرهنگیان عضو این صندوق می توانند با خرید از فروشگاه‌های فراز تا 26.5 درصد تخفیف برخوردار شوند.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، در افتتاحیه اولین فروشگاه فراز همزمان با 17 فروشگاه دیگر در تهران، شهاب الدین غندالی، مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: پس از طرح فرهنگ، گام بعدی ما کارت‌های اعتباری و سپس بیمه سلامت فرهنگیان است.

 

وی تصریح کرد: هدف ما در راه اندازی فروشگاه‌های فراز، حذف دلال‌هاست تا کالا از کارخانه به صورت مستقیم و بدون واسطه با همان قیمت به دست مشتریان و مصرف کنندگان برسد و تولید کننده و مصرف کننده سود کنند و دست دلالان کوتاه شود.

 

وی با بیان طرح فرهنگ شامل کل فرهنگیان اعم از بازنشسته و شاغل می شود، گفت: در طرح فرهنگ افق نگاه ما در کل کشور 1500 فروشگاه است که در شهر تهران 30 فروشگاه در نظر گرفته شده که اکنون 18 فروشگاه آن آماده بهره برداری است و مابقی در مراحل بعدی تکمیل می شود. ضمن آنکه عموم مردم نیز می‌توانند با خرید از این فروشگاه‌ها از تخفیف بیش از8 درصدی نیز استفاده کنند.

 

غندالی افزود: در حال حاضر تنها 760 هزار نفر عضو صندوق ذخیره فرهنگیان هستند که در یک مرحله به صورت آزمایشی مبلغ 100 هزار تومان کارت‌شان را شارژ می‌کنیم و این هم از سودی است که متعلق به خودشان در صندوق است.

 

وی درباره گام های بعدی صندوق ذخیره فرهنگیان نیز توضیح داد: کارت اعتباری مانند کارت هایی است که به عنوان مثال تا یک میلیون اعتبار دارد و فرهنگیان می توانند به این مبلغ خرید کنند و سپس 45 روز بعد پرداخت می کنند. بیمه سلامت نیز همان بیمه تکمیلی است که معتقدیم باید خدمات آن برای فرهنگیان افزایش یابد که قرار است از طریق بیمه معلم این امر صورت پذیرد تا معلمان بابت سلامت هزینه پرداخت نکند.

 

وی درباره نوع مدیریت صندوق ذخیره فرهنگیان نیز گفت: مجموعه مدیریتی صندوق فرهنگیان آموزش و پرورشی است، البته شرکت‌هایی که به صورت بخش خصوصی اداره می‌شوند مدیریت آن با کسانی است که اکثریت سهام را دارند.

 

وی گفت: نمی توان 760 هزار عضو صندوق را بگوییم جمع شوید و تیم مدیریتی انتخاب کنید ضمن آنکه به طور طبیعی در شرکت‌های خصوصی آنکه سهام‌دار عمده است، مدیریت را اداره می‌کند تا موفق شوند در غیر این صورت موفق نمی‌شود، البته در حال حاضر نیز مجموعه مدیریت صندوق از جمله مدیران و معاونان و شورای سیاست گذاری مدیران آموزش و پرورش هستند.

 

تخفیف ماهانه 130 هزارتومان برای فرهنگیان شاغل و بازنشسته

علی اکبر انصاری، مجری طرح فرهنگ نیز در مراسم افتتاحیه شعب فروشگاه‌های فراز، گفت: براساس سبد کالای تعریف شده برای فرهنگیان، 14 قلم کالا مورد نیاز ماهانه که قیمت 415 تا 420 هزارتومان دارد با تخفیف میانگین 26.5 درصد، به 295 هزارتومان تقلیل می یابد و عملا در ماه حدود 130 هزارتومان به معلمان شاغل و بازنشسته کمک می‌شود.

 

وی افزود: خرید برای عموم مردم آزاد است و تخفیف 8.17 درصد است. اما برای فرهنگیان که شامل یک میلیون و 700 هزارنفر چه شاغل و چه بازنشسته می‌شود، از 14 تا 32 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است که متوسط آن 26.5 درصد خواهد بود.

 

انصاری خاطرنشان کرد براساس نرم افزاری که طراحی شده اسامی همه فرهنگیان در سیستم فروشگاه‌ها قرار دارد و فرهنگیان می‌توانند با ارائه کدملی و یا کد پرسنلی از این تخفیف استفاده کنند.

 

انصاری خاطرنشان کرد: در تهران از روز پنج شنبه 18 شعبه افتتاح شده است و قرار است در شهرستان‌های تهران نیز افتتاح انجام شود.

 

وی افزود: این تخفیف از 14 درصد شروع می شود زیرا برخی کالاها سود بسیار پایینی دارند و نمی تواند 26 درصد تخفیف داد؛ اما حداقل را 14 درصد گذاشته‌ایم ضمن آنکه سبدی را از کالاهای اساسی مورد نیاز ماهانه خانواده‌ها تعریف کرده‌ایم که شامل گوشت، مرغ، روغن و برنج است که تقریبا 14 رقم کالا در سبد قرار دارد.

 

انصاری گفت: طبق قرارداد وزن کالاهای اساسی تعریف شده برای هر فرهنگی در ماه مورد توجه است و به همان میزان از تخفیف استفاده می‌کند به عنوان مثال اگر10 کیلو برنج، 2 عدد مرغ و 2 لیتر روغن باشد، مازاد برآن را بدون تخفیف خریداری می‌کند.

 

مجری طرح فرهنگ خاطرنشان کرد: همه کالاهای این فروشگاه‌ها تولید داخل کشور است و مستقیما از کارخانه‌ها خریداری و به فروشگاه منتقل می شود و عملا همه دلالان حذف شده‌اند.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین