امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۳:۲۶ Friday, 26 April 2024

تعیین گروهی از سوی روحانی برای بررسی مذاکرات با 1+5/توصیه به امیر جدید قطر

تعیین گروهی برای بررسی مذاکرات با ۱+۵ / توصیه به امیر قطر

وزیر امور خارجه از تعیین گروهی توسط ˝حسن روحانی˝ رییس جمهوری منتخب برای بررسی ادامه مذاكرات ایران با گروه ۱+۵ خبر داد و گفت: زمانی كه آقای روحانی عهده دار مسوولیت شود، زمان و مكان دور بعدی مذاكرات مشخص خواهد شد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از “ پانا ” ، علی اکبر صالحی امروز در نشست خبری مشترك با “همراه خان ظریفی” همتای تاجیك خود كه به تهران سفر كرده است،  در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سفیر ایران در آلماتی مبنی بر این كه دور بعدی گفت و گوهای ایران و ۱+۵ قرار است در این شهر برگزار شود، گفت: این مساله دیگر برعهده جناب آقای دكتر روحانی است و وی باید تصمیم بگیرد كه در چه زمانی آمادگی برای نشست با گروه ۱+۵ را دارند.
وزیر امور خارجه تصریح كرد: ما اكنون در دوران انتقال هستیم و برگزاری این نشست چندان آسان نیست؛ دست كم باید دو تا سه هفته صبر كرد.
وی با بیان این كه هنوز تصمیمی در رابطه با زمان و مكان دور بعدی گفت و گوهای ایران و ۱+۵ گرفته نشده است، گفت: جناب آقای روحانی گروهی را برای بررسی ادامه مذاكرات با گروه ۱+۵ تعیین كرده اند و دوستان وزارت خارجه نیز در حال همكاری با ایشان هستند.
صالحی تصریح كرد: زمانی كه آقای روحانی عهده دار مسوولیت شود، زمان و مكان دور بعدی مذاكرات مشخص خواهد شد.

امیر جدید قطر توجه ویژه‌ای به سوریه داشته باشد

صالحی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتقال قدرت در قطر اظهار کرد: این موضوع امری داخلی است ولی تبریكات جمهوری اسلامی در این رابطه ارسال شده است.
وی با آرزوی شادكامی و موفقیت برای دولت و ملت قطر گفت: در بعد سیاسی روابط دو كشور در بهترین شرایط قرار دارد هر چند كه در برخی از امور محوری اختلاف نظرهایی داریم اما این اختلاف نظر مانع از داشتن روابط خوب سیاسی بین تهران و دوحه نشده است.
وزیر امور خارجه با یادآوری دیدارهای خود در زمان سفرهایش به دوحه با شیخ تمیم آل ثانی تصریح كرد: بارها در سفر به قطر خدمت ایشان رسیده و نظراتشان را در مورد تعمیق و گسترش روابط دو جانبه بسیار دلگرم كننده دیده ام و این نظرات صائب بود.
صالحی ابراز امیدواری كرد: در دوره جدید در موضوعات محوری دیدگاه های تهران و دوحه به ویژه در مورد سوریه به یكدیگر نزدیك شود زیرا اگر با آثار این بحران به خوبی برخورد نشود، آثار سلبی بر تمامی منطقه تاثیر خواهد داشت.
وزیر امور خارجه اظهار امیدواری كرد: شیخ تمیم نسبت به سیاست های گذشته این كشور تجدیدنظر جدی داشته باشد تا بتوانیم با كمك یكدیگر بحران سوریه را به گونه ای مدیریت كنیم كه مردم این كشور هر چه زودتر نجات پیدا كنند، كشتارها متوقف شود و صلح و ثبات بار دیگر به سوریه بازگردد.
وی با بیان این كه تمامی كشورها از صلح و امنیت و ثبات سوریه نفع خواهند برد، هشدار داد: اگر خلاء قدرت در سوریه ایجاد شود، یقینا آثار فاجعه آمیزی برای تمامی منطقه دربرخواهد داشت و هیچ كشوری از این مساله مصون نخواهد ماند.
وزیر خارجه ایران ضمن یادآوری مواضع اصولی تهران در مورد حل بحران سوریه تصریح كرد: جمهوری اسلامی ایران از هر راه حل سوری – سوری كه شائبه تحمیل نسخه از خارج از كشور و بیرون را نداشته باشد، حمایت می كند.
صالحی انتقال قدرت در قطر را عاملی برای وارد شدن دوحه به عهد جدیدی در تعاملات بین المللی خود با كشورهای منطقه دانست و ابراز امیدواری كرد: روابط دو جانبه بین تهران و دوحه در این عصر جدید شاهد گسترش، رونق و تعمیق باشد.
وزیر امور خارجه بار دیگر انتصاب شیخ تمیم به جای شیخ حمد آل ثانی را به عنوان امیرقطر تبریك گفت و ابراز امیدواری كرد كه وی هر چه زودتر سفری به دوحه داشته باشد و آمادگی كشورمان را برای تعامل جدی در ابعاد گوناگون اعلام كند كه این موضوع می تواند تاثیری شگرف داشته باشد.

تقدیر از مواضع تاجیکستان

در ابتدای این نشست خبری، وزیر امور خارجه با خوشامدگویی به وزیر امور خارجه تاجیكستان گفت: در دنیا، كمتر دو كشوری را می توان یافت كه این میزان از مشتركات را داشته باشند.
صالحی، نقل قول رییسان جمهوری دو كشور را مبنی بر این كه ایران و تاجیكستان شاخه های یك درخت هستند، یادآور شد و افزود: روابط ایران و تاجیكستان از زمان استقلال این كشور رو به رشد بوده و از حیث روابط سیاسی در بهترین شرایط قرار دارد.
وی درباره روابط اقتصادی و بازرگانی تهران و دوشنبه اظهار داشت: این روابط را توانسته ایم تا حد قابل قبولی به ویژه در امور زیرساختی مانند جاده، تونل و نیروگاه های برق آبی برقرار كنیم.
وی اضافه كرد: در تماس با یكدیگر به دنبال تمهیداتی هستیم تا تسهیلات بیشتری برای تماس بین دو ملت فراهم شود.
صالحی با بیان این كه پروژه های بزرگی از جمله انتقال گاز و آب از تاجیكستان به ایران در حال بررسی است، گفت: موضوع ساخت راه آهن و جاده به امضای رییسان جمهوری ایران، افغانستان و تاجیكستان رسیده است و در حال امكان سنجی برای آن هستیم و قرار است این پروژه ها تامین مالی شود.
وزیر امور خارجه اجرای این پروژه ها را عاملی برای تحول چشمگیر از لحاظ ترانزیت و تبادل امكانات بالقوه و بالفعل بین دو كشور دانست.
رییس دستگاه دیپلماسی كشورمان با بیان این كه انتخابات اخیر ریاست جمهوری می تواند آثار بسیار مثبتی در تعمیق و گسترش روابط با همه كشورهای دوست مانند تاجیكستان بگذارد، اظهارداشت: در حال حاضر محدودیت هایی برای نقل و انتقالات مالی وجود دارد ولی امیدواریم در سال جاری شاهد گشایش های جدی در این رابطه باشیم كه آثار آن در ارتقا و تعمیق روابط تاثیر خواهد گذاشت.
صالحی با یادآوری تماس و رایزنی های مستمر خود با وزیر امور خارجه تاجیكستان از حمایت های این كشور در عرصه های بین المللی از حقوق هسته ای كشورمان و نیز سایر موارد قدردانی كرد.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین