امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۱۷ Saturday, 20 April 2024

حذف دفترچه‌ خدمات درمانی از سال 93/ 375‎ میلیارد‎ تومان ‎سهام بازنشستگان

حذف دفترچه‌ خدمات درمانی از سال ۹۳/ ۳۷۵‎میلیارد‎تومان ‎سهام بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از حذف دفترچه‌های خدمات درمانی با آغاز سال 93 خبر داد و اظهار کرد: قرار است از ابتدای سال آینده کارت سلامت الکترونیک جایگزین دفترچه‌های خدمات درمانی بازنشستگان شود و فعالیت‌های این اقدام در دست انجام است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، سردار حسین دقیقی در نشستی خبری که امروز برگزار شد، با بیان اینکه قرار است از آبان ماه 375 میلیارد تومان سهام از طریق سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار شود، گفت: ‌قرار است در این طرح 375 میلیارد تومان سهام به بازنشستگان واگذار شود که 75 میلیارد تومان آن مربوط به مطالبات افراد، 200 میلیارد تومان آن مربوط به اندوخته سهام قرض الحسنه و بخشی از آن نیز به میزان 100 میلیارد تومان بین سایر همکاران توزیع می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه بنا بر قانون مصوب مجلس در سال 91 هزینه 100 درصدی درمان جانبازان بالای 70 درصد توسط بنیاد شهید و زیر 70 درصد توسط سازمان‌های مربوطه تقبل می‌شد، اظهار کرد: هم اکنون نیز برای خود جانبازان زیر 70 درصد کلیه هزینه‌های درمان رایگان است و قرار است در سال آینده بسته خدمتی برای خانواده‌های آنها تعریف شود که همانند فرد جانباز 100 درصد هزینه‌های درمانشان رایگان شود.

 

وی افزود: بنابراین امیدواریم در سال 93 هزینه‌های درمان خانواده تحت تکفل جانبازان زیر 70 درصد را به صورت 100 درصدی تحت پوشش قرار دهیم.

 

به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با بیان اینکه در شش ماهه اول سال 49 میلیارد تومان غرامت از طریق این سازمان به بیمه‌ها پرداخت شده است، گفت: تا پایان سال پرداخت غرامت بیمه‌ها به 100 میلیارد تومان می‌رسد و قصد داریم در این زمینه 400 میلیارد تومان نیز خدمات ارائه دهیم.

 

پرداخت غرامت فوت به بازنشستگان به تناسب سن

دقیقی همچنین از افزایش میزان غرامت فوت بازنشستگان از سقف سه به 25 میلیون تومان خبر داد و عنوان کرد: تا پیش از این تنها برای زیر سن 70 سال غرامت فوت پرداخت می‌شد اما هم اکنون این موضوع به بالای 70 سال نیز تسری پیدا کرده است اما در این زمینه بنا بر میزان افزایش سن پرداخت غرامت به فوت شده کاهش می‌یابد.

 

وی با اشاره به اینکه در 10 سال گذشته 150 هزار پرونده خسارت بیمه‌ای پرداخت شده است، گفت: مبلغ 400 میلیارد تومان در 10 سال گذشته مربوط به خسارت بیمه‌ای این پرونده‌ها بوده است.

 

وی افزود:‌ در سال 92 برای 6500 پرونده شاغلین 16 میلیارد تومان و برای 4400 پرونده بازنشستگان 17 میلیارد تومان خسارت بیمه‌ای پرداخت شده است.

 

به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، سالانه به طور میانگین 100 میلیارد تومان برای شاغلین و بازنشستگان خسارت درمان پرداخت می‌شود.

 

دقیقی به افزایش نرخ فزاینده خدمات سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح از سال 82 اشاره کرد و گفت: خدمات ارائه شده توسط این سازمان در سال 89، 250 میلیارد تومان، در سال 91، 320 میلیارد تومان و در سال 92 حداقل 350 میلیارد تومان خواهد بود که از محل سود ناشی از فعالیت‌های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در حوزه خدمات مجموعا 1457 میلیارد تومان به بازنشستگان خدمت ارئه شده است، گفت:‌ در حوزه خدمات درمانی نیز 1700 میلیارد تومان خدمت به بازنشستگان ارائه شده است.

 

آخرین وضعیت پرداختهای پاداش پایان خدمت و اجرای قانون مدیریت

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با بیان اینکه 290 هزار نفر بابت پاداش قبل از سال 79 مطالبات دریافت کرده‌اند، گفت: میزان این مطالبات به 450 میلیارد تومان پرداختی رسیده است. در مورد قانون مدیریت خدمات کشوری نیز به 400 هزار نفر از افراد تحت شمول 1600 میلیارد تومان مطالبه پرداخت شده است.

 

ارائه خدمت از طریق 1000 دفتر خدمات الکترونیک

وی در مورد طرح برون سپاری خدمات از طریق نهادهای فرعی نیز خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‌های سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح که سبب رضایت مندی بسیار بالایی در جامعه هدف می‌شود، طرح برون سپاری خدمات است که در این رابطه قبلا جامعه تحت پوششمان می‌توانستند به 110 نقطه مراجعه کنند اما هم اکنون می‌توانند از حدود 1000 دفتر خدمات الکترونیک در سطح کشور بهره مند شوند.

 

دقیقی در ادامه به طرح کرامت به عنوان نظام نوین بازنشستگان نیروهای مسلح اشاره و بیان کرد: این طرح بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه است و در آستانه تقدیم به دولت از طریق ستاد کل نیروهای مسلح است، چرا که نیاز به مصوبه مجلس دارد.

 

وی در مورد این طرح ادامه داد: این طرح سبب خودکفایی صندوق‌های بازنشستگی نیروهای مسلح شده، وابستگی از دولت را قطع می‌کند و مهمتر از همه اینکه بر مبنای حقوق پرداخت شده نیست بلکه بر مبنای کسور دریافتی است و ضمانت را برای حقوق بازنشستگان ایجاد می‌کند.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه اگر نرخ رشد حقوق را سالانه 10 درصد در نظر بگیریم در سال 1404 میزان حقوق پرداختی‌مان 40 هزار میلیارد تومان و در سال 1417، 60 هزار میلیارد تومان می‌شود.

 

وی ادامه داد: هم اکنون میزان پرداختی حقوق سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به 650 هزار بازنشسته خود مبلغی معادل 10 هزار میلیارد تومان در سال است.

 

اجرای طرح منزلت در راستای مکانیزه کردن سیستم خدمات و پرداخت حقوق در سال جاری

دقیقی در ادامه از اجرای طرح منزلت در سال 92 خبر داد و گفت: این طرح در ارتباط با مکانیزه کردن تمام سیستم خدمات و پرداخت حقوق است که طرح پایلوتش در 15 استان کشور اجرا شده و پس از برطرف کردن مشکلات زیرساختی و بانک عامل به زودی و در سال 92 اجرایی خواهد شد.

 

بیکاری 300 هزار نفر از فرزندان بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح با بیان اینکه 300 هزار فرزند بیکار در بین بازنشستگان نیروهای مسلح وجود دارد، اظهار کرد: یکی از فعالیت‌های مهم صندوق‌های بازنشستگی طرح جامع توانمندسازی است که با واگذاری سهام در راستای اشتغالزایی فرزندان طراحی می‌شود و سبب تقویت بنیه اقتصادی صندوق‌ها و توسعه خدمات آنها می‌شود.

 

به گفته دقیقی در برخی از کشورها 80 درصد دارایی‌های کشور در اختیار صندوق‌های بازنشستگی است که در آمریکا نیز این رقم معادل 55 درصد است، بنابراین صندوق‌های بازنشستگی باید زیرساخت‌های خود را فراهم کرده و خصوصی پروری را افزایش دهند.

 

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در مورد حوزه گردشگری در این سازمان نیز خاطر نشان کرد: 20 مرکز گردشگری در سطح کشور داریم و در راستای طراحی موسسات خدمات رفاهی در سال جاری 100 میلیارد تومان برای این موضوع بودجه در نظر گرفته‌ایم.

 

بدهی 5000 میلیارد تومانی دولت به صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در مورد میزان بدهی‌های دولت به این سازمان نیز تصریح کرد: دولت دو نوع بدهی به این صندوق دارد که بدهی اول مربوط به مطالبات افراد است که حدود 5000 میلیارد تومان می‌شود و بدهی دیگر در ارتباط با بازسازی صندوق‌ها و خودکفایی آنهاست.

 

وی ادامه داد:‌ در دو سال گذشته هیچ رقمی در ارتباط با بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح به این سازمان پرداخت نشده، هرچند در سال جاری رقمی معادل 4000 میلیارد تومان را برای صندوق‌های بازنشستگی در نظر گرفته‌اند که از این میزان رقمی را نیز به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح اختصاص می‌دهند.

 

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در مورد اختلاس انجام شده در مورد یکی از واحدهای پتروشیمی بیان کرد: این موضوع مربوط به واحد بازرگانی پتروشیمی PCP بود و مراجع قضایی در حال رسیدگی به این موضوع هستند، چرا که مدیرعامل وقتش بازداشت و 40 درصد آن به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

وی افزود: در مورد تخلفات این واحد نمی‌توانم اظهار نظر کنم چرا که این موضوع به هیچ عنوان ارتباطی به سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح ندارد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین