امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۴:۵۰ Friday, 19 April 2024

درخواست عراق برای برگزاری بازی‌های فوتبال خانگی در اهواز

درخواست عراق برای برگزاری بازی‌های فوتبال خانگی در اهواز

فدراسیون فوتبال عراق قصد دارد بازی‌های خانگی‌اش در مرحله مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۵ آسیا را در ایران برگزار کند. فیفا به دلیل شرایط امنیتی، برگزاری بازی‌های تیم ملی عراق را در خاک این کشور ممنوع کرده است.

به گزارش سايت تحليلي و خبري بينانيوز ، بازی‌های فوتبال خانگی عراق در سال‌های اخیر به میزبانی قطر و به تازگی در امارات برگزار شده‌اند. پیشنهاد جایگزینی ایران به جای قطر، نخستین بار در سال گذشته توسط برخی بازیکنان و رسانه‌های ورزشی در عراق مطرح شد.

پس از توافق مقدماتی ایران و عراق، رئیس فدراسیون فوتبال عراق به همراه اعضای فدراسیون به تهران سفر خواهند کرد تا موافقت نهایی ایران برای برگزاری بازی‌های خانگی در دیدارهای انتخابی جام ملت‌های آسیا را جلب کنند.

iraq1

خاک ایران، میزبان عراق و سوریه

فدراسیون فوتبال ایران پیش از این با برگزاری بازی‌های خانگی تیم ملی فوتبال سوریه در تهران موافقت کرد و بازی اخیر این تیم در مرحله انتخابی جام ملت‌های آسیا نیز به میزبانی ایران برگزار شد. این تیم مقابل اردن به تساوی ۱-۱ رسید تا نخستین امتیازش در مسابقات مقدماتی جام ملت‌ها را کسب کند

بازی به میزبانی ورزشگاه دستگردی در غرب تهران به انجام رسید. سوریه با سرمربیگری انس مخلوف برای دو بازی دیگر در همین ورزشگاه میزبان رقبای خود خواهد بود. آن‌ها پانزدهم نوامبر مقابل سنگاپور و چهار روز بعد هم در برابر عمان می‌ایستند.

سوریه برای این مسابقات، ابتدا لبنان را به عنوان محل برگزاری بازی‌های خانگی خود انتخاب کرد؛ اما فدراسیون فوتبال لبنان درخواست سوریه را نپذیرفت و اعلام کرد نمی‌تواند شرایط میزبانی را فراهم کند.

فدراسیون فوتبال سوریه سپس با ارسال نامه، خواستار برگزاری بازی‌هایش در ایران شد. توفیق سرحان، دبیر فدراسیون فوتبال سوریه، گفته بود چنانچه ایران هم با این درخواست مخالفت کند، متاسفانه مجبور خواهیم شد بازی‌های خود را در اردن انجام دهیم، آن هم در حالی که با اردن هم‌گروه هستیم.

دلایل عراقی‌ها برای بازی در ایران

عراقی‌ها مرکز استان خوزستان را برای میزبانی دیدار‌هایشان مدنظر قرار داده‌اند. ورزشگاه غدیر اهواز ۵۰ هزار نفر گنجایش دارد و فاصله‌اش با عراق فقط ۷۰ کیلومتر است. غیر از بعد مسافت، تعدادی مهاجر عراقی‌ هم در این استان زندگی می‌کنند و می‌توانند برای حمایت از تیمشان در ورزشگاه حضور یابند.

کامل زعیر، از اعضای فدراسیون فوتبال عراق، در اظهاراتی که بخش عربی سایت گل منتشر کرده، گفته است اهواز فقط یک ساعت با شهر عماره فاصله دارد و تماشاگران به راحتی می‌توانند خود را به ورزشگاه برسانند. در اظهارات او به عرب‌های ایرانی در اهواز نیز اشاره شده است.

عراق در گروهی دشوار که چین و عربستان سعودی هم در آن حضور دارند، اندونزی را در امارات شکست داد اما مقابل چین شکست خورد. سومین بازی این تیم در انتخابی جام ملت‌های آسیا پانزدهم اکتبر مقابل عربستان است و فعلاً ورزشگاه “الرشید” دبی به عنوان محل برگزاری این بازی معرفی شده است.

در این گروه عربستان با شش امتیاز صدرنشین است؛ عراق و چین با سه امتیاز در رده‌های بعدی هستند و اندونزی بدون امتیاز مانده است.

در صورتی که برگزاری مسابقات عراق در ایران قطعی شود، ایران در مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا حکم میزبان را برای سه تیم ملی مختلف (ایران، سوریه و عراق) خواهد داشت که اتفاقی کم‌سابقه در فوتبال دنیاست.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین