امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۰۰ Friday, 19 April 2024

در درگيري‌هاي شديد در لاذقيه؛ پسر عموی بشار اسد کشته شد

در درگيري‌هاي شديد در لاذقيه؛ پسر عموی بشار اسد کشته شد

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد که «هلال اسد» فرمانده دفاع ملی در شهر لاذقیه و پسر عموی بشار اسد، در درگیری‌های شدید در شهر لاذقیه به همراه 40 تن از نیروهایش کشته شده است.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینا نیوز به نقل از بهار ، منابع خبری گزارش دادند که جسد هلال اسد یکشنبه شب وارد بیمارستان ملی در لاذقیه شده است. مخالفان مدعي شده اند منطقه مرزي كسب را پس از درگيري شديد به تصرف خود درآورده‌اند. همچنين سرتیپ یوسف عباس، فرمانده گارد ریاست جمهوری در حلب و عملیات‌های ارتش سوریه در درگيري‌هاي روز گذشته کشته شد. عمار الاسد عضو مجلس الشعب سوریه به تلویزیون این کشور گفت : شهادت هلال الاسد فرمانده دفاع ملی در لاذقیه، افتخاری برای ما به شمار می رود و جان او عزیزتر از شهدای قبلی نیست و نبرد سوریها در مقابل سوریه، یکی است و ما قهرمانان زیادی برای دفاع از سوریه داریم.

 

 

احمد شیخ عبدالقادر استاندار لاذقیه هم گفت: هلال الاسد قهرمانانه زندگی کرد و در راه کشورش و در نبرد با باندهای تکفیر و تجاوزگری به شهادت رسید.
گروه‌های مسلح مخالف از دو روز پيش دست به حمله گسترده‌ای برای کنترل گذرگاه کسب در لاذقیه زدند و نیروی هوایی ترکیه یک جنگنده سوری را سرنگون کرد. در حالی که ترکیه در بیانیه‌ای مدعی شد که این جنگنده حریم هوایی این کشور را نقص کرده است، دمشق در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که این جنگنده در حریم هوایی لاذقیه در مرزها میان دو کشور در حال پرواز بوده است.

 

 

رییس جمهوری ترکیه داعش را تهدید کرد

 


رییس جمهوری ترکیه با تهدید گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام در سوریه ( داعش ) گفت: این کشور از قلمرو خود حفاظت خواهد کرد. عبدالله گل این مطلب را در پی تهدیدات داعش مبنی بر اینکه نیروهای ترکیه باید از مقبره سلیمان شاه در سوریه خارج شوند ، عنوان کرد. رییس جمهوری ترکیه افزود: مقبره سلیمان شاه قلمرو ترکیه است و پرچم این کشور در آن منطقه به اهتزاز در آمده است به همین خاطر ما از خاک خود دفاع خواهیم کرد.

 

 

عصمت یلماز وزیر دفاع ترکیه پیش گفته بود که نسبت به حمله معارضان سوری به مقبره سلیمان شاه در سوریه واکنش نشان خواهد داد. یلماز در گفت وگو با خبرنگاران به معارضان سوری هشدار داد که در صورت حمله به مقبره سلیمان شاه که نیروهای ترکیه آنرا محافظت می کنند، این کشور عکس العمل تندی نشان خواهد داد. احمد داوداوغلو وزیر امور خارجه ترکیه نیز پیش از این عنوان کرده بود که در صورتی که نیروهای گروه های مسلح شبه نظامی به مقبره تاریخی جد بنیانگذار امپراتوری عثمانی در شهرحلب سوریه حمله کنند ، ترکیه واکنش نشان خواهد داد.

 

 

وی ادعا کرد که مقبره سلیمان شاه تنها بخشی از خاک ترکیه است که بر اساس توافقنامه سال 1921 در خارج از مرزهای ترکیه قرار دارد و به همین دلیل آنکارا این حق را دارد که برای حفظ امنیت این منطقه و ثبات آن تمام تدابیر لازم را اتخاذ کند. بر اساس ماده 9 معاهده منعقد شده میان ترکیه و فرانسه در دوره سلطه فرانسه بر سوریه در سال 1921 این مکان تحت حاکمیت ترکیه قرار دارد و سربازان ترکیه ای برای محافظت از آن عمل می کنند.

 

 

به صلیب کشیدن یک جوان توسط “داعش”

 

b9629666-62be-4963-8538-dd7

 

گروه “دولت اسلامی عراق و شام” معروف به (داعش ) یک جوان را در شهر الرقه سوریه پس از اعدام به صلیب کشید. به گزارش فعالان حقوق بشری سوریه “داعش” این فرد را به اتهام قتل عمد، اعدام و سپس به صلیب کشیده است. گروه تروریستی داعش پس از کنترل شهر الرقه، با زور سلاح، قوانین اسلامگرایان تندرو را به اجرا گذاشته و مردم این شهر را به اطاعت از آن قوانین مجبور می کند. بر اساس این گزارش گروه “داعش” احکام را در ملا عام اجرا می‌کند. این گروه دست متهمان به سرقت را قطع می کند و متهمان به قتل را اعدام می نماید.

 
قوانین و بخشنامه های گروه داعش در شهر الرقه برای ساکنان این شهر لازم الاجرا است. مردم شهر الرقه برای روبرو نشدن با چنین قوانینی، خروج از منازل خود را فقط به موارد ضروری، محدود کرده اند.

 

 

قطر وجود هرگونه اختلاف با عربستان بر سر سوریه را رد کرد
وزیر امور خارجه قطر این مساله را تکذیب کرد که اختلافاتی میان ریاض و دوحه پیرامون مساله سوریه وجود دارد. خالد العطیه، وزیر امور خارجه قطر در بروکسل اظهار کرد: ما در خصوص مساله سوریه دارای بیشترین سطح هماهنگی با گروه دوستان سوریه به ویژه با عربستان هستیم. پیشتر رسانه‌ها گزارش داده بودند که اختلافاتی میان قطر و عربستان پیرامون نحوه حمایت از گروه‌های مخالف وجود دارد.

 

 

قطر گزارش‌هایی مبنی بر رقابت با عربستان در خصوص تلاش‌ها برای پایان دادن به جنگ در سوریه را تکذیب و اعلام کرده است که این دو کشور بزرگترین حامیان عربی گروه‌های مخالف هستند و بالاترین سطح هماهنگی میان این دو کشور وجود دارد. پیشتر عربستان، امارات و بحرین سفیران خود را از قطر خارج و این کشور را به عدم پایبندی به توافقی مبتنی بر عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشورها متهم کرده بودند.

 

انتهای پیام

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین