امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳ Tuesday, 16 April 2024

دو برابر شدن بازار جهانی هواپیماهای غیر نظامی در افق 20 ساله

بازار جهانی هواپیماها

پنجاهمین نمایشگاه بین المللی صنایع هوانوردی “بورژه” که یکی از بزرگترین و مهم ترین نمایشگاه های جهان در این زمینه می باشد از دوشنبه در فرودگاه بورژه پاریس گشایش یافته است.

به گزارش سايت تحليلي و خبري بينانيوز، در این نمایشگاه، شرکت های بزرگ و کوچک هواپیماسازی جهان آخرین مدل های هواپیماهای مسافربری، تجاری، نظامی خود را به معرض نمایش گذاشته اند.

فقط در نخستین روز گشایش این نمایشگاه بین المللی صنایع هوانوردی، شرکت های”ایرباس” 23 میلیارد دلار، “بوئینگ” 5.8 میلیارد دلار و شرکت هواپیماسازی برزیلی”امبرایر” 27 میلیارد دلار سفارش ساخت هواپیما در یافت کردند.

فعالان صنعت هواپیماسازی برای شکستن رکورد فروش هواپیماهای مسافربری دراین نمایشگاه بسیار خوش بین هستند. رکورد فروش به سال 2007 میلادی تعلق دارد. درست یک سال پیش از آغاز بحران مالی-اقتصادی در جهان. در آن هنگام در نمایشگاه بین المللی صنایع هوانوردی بورژه، شرکت های هواپیماسازی جهان با پیش فروش 728 فروند هواپیمای مسافربری رکورد شکستند.

در نمایشگاه بین المللی صنایع هوانوردی بورژه به غیر از شرکت های بزرگ و کوچک هواپیماسازی جهان، تمامی شرکت های کوچک و بزرگ و فعالان در بخش هوا-فضا حضور دارند. سازندگان موتور، دستگاه های ناوبری، رادار و دیگران حضور پر رنگی دارند.

در این نمایشگاه بیش از 2000 شرکت فعال در صنایع هوانوردی حضور فعال دارند و فرآوره ها و سرویس های خودرا به معرض نمایش گذاشته اند.

تازه ترین مدل های هواپیماهای مسافربری در نمایشگاه بورژه به نمایش گذاشته شده است. در این زمینه هواپیمای ایرباس A350 و بوئینگ 787 به عنوان تازه ترین فرآورده های تکنولوژی اروپایی و آمریکایی گل های سرسبد این نمایشگاه هستند.

فضای رقابت فشرده بین دو شرکت فرانسوی-اروپایی ایرباس با شرکت آمریکایی بوئینگ کاملاً محسوس است.

تازه ترین هواپیمای ایرباس، A350 دیروز برفضای فرودگاه بورژه یک پرواز نمایشی انجام داد.در نخستین روز نمایشگاه، شرکت ایرباس 25 سفارش قطعی و 35 سفارش مشروط به ارزش کل 14 میلیارد دلار برای فروش این مدل تازه دریافت کرد. شرکت ایر باس امید واراست که سفارشات بسیار بیشتری را تا پایان روز نمایشگاه بورژه برای A350 در یافت کند.در همین روز دریافت سفارش 20 فروند هواپیمای بزرگ مسافربری 380 A از سوی شرکت هواپیمایی ایرلندی”دوریک DORIC”شگفتی آفرید.

شرکت “دوریک DORIC” یک شرکت هواپیمایی است که تخصص آن کرایه هواپیما به شرکت های کوچک و متوسط مسافربری هوایی است.

در اینجا لازم به یاد آوری است که بخش هواپیماهای مسافربری دستخوش تغییرات ساختاری گردیده و از چندی پیش شاهد پیدایش و رشد گسترده شرکت های بزرگ کرایه هواپیما در جهان هستیم.

شرکت ایرباس همچنین دراین نمایشگاه بر روی فروش مدل تغییر یافته هواپیمای ایرباس 320 A نیز بسیار حساب می کند.

از سوی دیگر، شرکت آمریکایی بوئینگ امسال با ارائه دو مدل تازه بوئینگ B787 و یک مدل B747-8 حضور بسیار چشم گیری داشت. بوئینگ در این نمایشگاه همچنین مدل بلند B787-10x را به نمایش گذاشت. بوئینگ در نمایشگاه بورژه مدل های B777X و 737MAX را نیز به نمایش گذاشته است.

شرکت های هواپیمایی قطر و امارات متحده عربی از نخستین مشتریان B777X و شرکت های هوایی چین و هند مشتریان پرو پا قرص هواپیمای 737MAX را تشکیل میدهند.

به غیر از دو شرکت بزرگ هواپیما سازی جهان ، یعنی بوئینگ و ایرباس، شرکت برزیلی “امبرایر” با پیش فروش بیش از 27 میلیارد دلار که شامل 300 فروند هواپیمای تک راهرویی جدید E2 می باشد، شگفتی همگان را بر انگیخت.

این هواپیما که در مدل های 78، 97 و 110 صندلی ارائه شده، به نسبت مدل های پیشین یک صرفه جویی 15 در صدی در سوخت برای شرکت های خریدار و استفاده کننده خواهد داشت.

شرکت هواپیما سازی کبکی-کانادایی”بمباردیه” یکی از رقبای سرسخت شرکت برزیلی “امبرایر” می باشد. این شرکت از سال 2005 ساخت نسل جدید هواپیماهای تک راهرویی خود را آغاز کرده و وقرار است اولین پرواز این هواپیماها در سال 2014 انجام پذیرد. این شرکت کانادایی سازنده هواپیما، اکنون دو مدل 110 و 130 نفره به نام های CS110 و CS130 در اختیار دارد و در حال تحقیقات برای ساخت یک مدل جدید 150 نفره می باشد.

شرکت روسی سوخو نیز در این نمایشگاه حضور دارد. در نخستین روز نمایشگاه بین المللی صنایع هوانوردی، چندین فروند مدل سوپر جت سوخو به یک شرکت هواپیمایی مکزیکی پیش فروش گردید.

در این نمایشگاه به غیر از تازه ترین هواپیماهای مسافربری و تجارتی، بار بری، آخرین مدل های هواپیماهای نظامی، هواپیمای جنگنده و بمب افکن و خصوصاً انواع هواپیماهای بدون سرنشین موسوم به “درون” که در زمینه های نظامی و غیر نظامی مورد استفاده قرار می گیرند به نمایش گذاشته شده اند.

و اما بر گردیم به بخش هواپیماهای مسافربری و بررسی کنیم که این بخش از صنایع هوانوردی چه چشم اندازی از نظر رشد و توسعه خواهد داشت.

بررسی شرایط موجود نشان میدهند که هم اکنون پارک جهانی هواپیماهای مسافربری بالغ بر 20310 فروند هواپیمای مسافربری در خدمت است. برآورد میگردد که در افق سال 2032 میلادی بازار جهانی هواپیمایی مسافربری به دو برابر افزایش یابد.

داده ها و برآوردهای مراکز تخصصی در این زمینه نشان میدهند که پارک هواپیماهای مسافربری در سال 2032 به 41240 فروند هواپیمای مسافربری افزایش یابد.

بر آوردها نشان میدهند که منطقه آسیا-اقیانوسه در زمینه هواپیمایی مسافربری، بیشترین رشد را در جهان دارد و در افق سال 2032 ، پارک هواپیماهای مسافربری در این منطقه در جهان به بیش از 14750 فروند هواپیما خواهد رسید.

منطقه آسیا-اقیانوسه، در آینده با فاصله نسبتاً زیاد نسبت به آمریکای شمالی و اروپا، بزرگ ترین مرکز تجمع هواپیماهای مسافربری در جهان خواهد بود.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین