امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۴ Thursday, 25 April 2024

دیدار بی‌نتیجه اوباما با جمهوری‎خواهان/ پایان تعطیلی دولت همچنان در ابهام

دیدار بی‌نتیجه اوباما با جمهوری‎خواهان/ پایان تعطیلی دولت همچنان در ابهام

نشست روز گذشته رئیس‌جمهور آمریکا با جمهوری‎خواهان مجلس نمایندگان با وجود تعطیلی ادامه‌دار دولت واشنگتن و بحران قریب‌الوقوع ورشکستگی آمریکا، بدون هیچ توافقی به پایان رسید.

 

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از فارس ، کاخ سفید اعلام کرد که «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و رهبران جمهوری‎خواهان بعد از نشست 90 دقیقه ای بعد از ظهر روز گذشته (پنج شنبه) با موضوع بحران بودجه و سقف بدهی دولت واشنگتن، به هیچ تصمیم خاصی و توافقی در زمینه چگونگی پایان دادن به تعطیلی دولت و یا افزایش سقف بدهی نرسیدند.

 

بر اساس این خبر، اوباما روز گذشته با 20 نفر از جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا و از جمله «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان در کاخ سفید دیدار داشت؛ این در حالیست که بر اساس گزارش های منتشر شده، رئیس جمهور آمریکا تمام 233 نماینده جمهوریخواه مجلس نمایندگان را برای نشست در کاخ سفید دعوت کرده بود.

 

در این دیدار، جمهوری‎خواهان طرحی را برای افزایش موقتی سقف بدهی های فدرال و همچنین برگزاری مذاکرات فوری در زمینه چگونگی پایان دادن به تعطیلی دولت واشنگتن ارائه کردند.

 

این در حالیست که اوباما تاکید کرده است که قبل از هرگونه مذاکرات بودجه با جمهوری‎خواهان، دولت واشنگتن باید بازگشایی شود.

 

گزارش ها حاکی از آن است که رئیس مجلس نمایندگان طرحی را به منظور تمدید 6 هفته ای اعتبار سقف قرض گیری دولت واشنگتن در ازای وعده اوباما برای مذاکره پیرامون موضوعات بودجه و از جمله طرح خدمات درمانی اوباما موسوم به «اوباماکر» مطرح کرده است؛ طرح بینر به دولت آمریکا اجازه می دهد تا زمان 22 نوامبر سال جاری قدرت استقراض داشته باشد.

 

هدف از طرح بینر مهار ورشکستگی بی سابقه دولت آمریکا در تاریخ 17 اکتبر است؛ کنگره تا قبل از 17 اکتبر که زمان پایان اعتبار سقف بدهی 16.7 تریلیون دلاری واشنگتن است، فرصت دارد اینسقف را افزایش دهد و در غیر این صورت، دولت آمریکا دیگر قادر به پرداخت صورت حساب های مالی خود نخواهد بود و به این ترتیب، با قصور در پرداخت بدهی هایش روبرو می شود.

 

«جی کارنی» سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرده است که اوباما خواهان بازگشایی دولت و افزایش بلند مدت در سقف بدهی است اما این احتمال وجود دارد که رئیس جمهور آمریکا لایحه افزایش کوتاه مدت سقف بدهی را در صورتی که شرایط خاصی نداشته باشد، امضا کند.

 

نشست روز گذشته رئیس جمهور آمریکا با جمهوری‎خواهان بعد از دیدار اوباما با دموکرات های سنا برگزار شد.

 

روزنامه آمریکایی «یو اس ای تودی» در پوشش این خبر نوشت که اوباما روز گذشته در شرایطی با دموکرات های هم حزبی خود در سنا دیدار کرد که آنها منتظر شنیدن جزئیات طرح جمهوریخواهان مجلس نمایندگان در زمینه افزایش کوتاه مدت سقف بدهی این کشور بودند.

 

بر اساس نوشته این روزنامه، «هری رید» رهبر اکثریت دموکرات های سنا بعد از نشست یک ساعت و 45 دقیقه ای خود و هم حزبی هایش با اوباما در کاخ سفید، اعلام کرد که: اجازه بدهید منتظر بمانیم و ببینیم که مجلس نمایندگان چه می کند.

 

کاخ سفید بعد از نشست اوباما با دموکرات ها اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا در این نشست مجددا تاکید کرده است که به جمهوریخواهان اجازه نمی دهد که اقتصاد کشور را برای پیش بردن دستور کار به شدت سیاسی اشان که شامل درخواست حذف بودجه اجرایی قانون خدمات درمانی اوباما و یا بازگرداندن مالیات های میلیونرها و میلیاردها به شرایط قبلی است، گروگان بگیرند.

 

تعطیلی دولت واشنگتن وارد دومین هفته خود شده است؛ اختلاف جمهوری‎خواهان و دموکرات ها بر سر تامین بودجه اجرای قانون خدمات درمانی اوباما در قانون بودجه جدید واشنگتن منجر شد که سال مالی آمریکا به پایان برسد آن هم در شرایطی که قانون بودجه جدیدی در کنگره این کشور به تصویب نرسیده بود.

 

جمهوری‎خواهان در لوایح بودجه ای که تا قبل از شروع سال مالی جدید واشنگتن به تصویب رساندند، روی تعویق یک ساله اجرای قانون خدمات درمانی اوباما تاکید داشتند اما این لوایح هر بار به دست دموکرات های سنا رسید، رد شد.

 

در حالی 11 روز از تعطیلی دولت واشنگتن به دلیل عدم تصویب قانون بودجه جدید در کنگره آمریکا می گذرد، نگرانی ها درباره انقضای اعتبار سقف بدهی آمریکا و عدم اقدام به موقع کنگره تا قبل از 17 اکتبر افزایش پیدا کرده است.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین