امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۴ Tuesday, 16 April 2024

رفع سوءظن از پرواز مورالس, خشم مردم بولیوی

رفع سوءظن از پرواز مورالس

نتیجه تجسس هواپیمای حامل رئیس جمهور بولیوی از نبود اسنودن خبر داد و در نهایت هواپیما حوالی ظهر روز چهارشنبه وین را ترک کرد.مردم بولیوی از اقدامات توهین آمیز اروپا علیه رئیس جمهورشان به خشم آمده اند.

به گزارش بینانیوز به نقل از ” پانا ” ، خبرنگار شبکه الجزیره انگلیسی گفت، مردم بولیوی از اقدامات توهین آمیز اروپا علیه رئیس جمهورشان به خشم آمده اند.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، مجری این شبکه ابتدا گفت، پای رئیس جمهور بولیوی نیز به معرکه تلاش های آمریکا برای دستگیری ادوارد اسنودن، افشا کننده اسرار جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا، کشیده شده است.

کارولاین ملون، خبرنگار این شبکه گفت، پرتغال و فرانسه در آخرین دقایق، ناگهان اجازه استفاده از حریم هوایی شان را برای هواپیمای حامل اوو مورالس لغو کردند تا او نتواند به کشورش بازگردد و مجبور به فرود در اتریش شود.

دیوید چوکوهوانکا، وزیر امور خارجه بولیوی درباره شایعه سفر اسنودن با مورالس در هواپیمای وی گفت، ما نمی دانیم چه کسی این دروغ را اختراع کرده است. به نظر می آید کسانی تلاش دارند به کشور ما صدمه بزنند. وی تأکید کرد، پرتغال و فرانسه باید به ما توضیح دهند که چرا استفاده از حریم هوایی شان را برای هواپیمای حامل رییس جمهور کشور ما لغو کرده اند.

کارولاین ملون افزود، این فقط اعضای دولت بولیوی نیستند که از طرز رفتار کشورهای یاد شده با رئیس جمهور کشورشان و تغییر برنامه های سفر وی خشمگین هستند، بلکه بسیاری از بولیویایی ها نیز همین احساس (خشم) را دارند.

یکی از شهروندان بولیویایی گفت، برای من بسیار تکان دهنده به نظر می رسد که کشورهای پیشرفته ای که ادعای دمکراسی می کنند تا همگان را فریب دهند، به چنین رفتار شنیعی دست بزنند. به نظر من این کاملاً انزجار آور است.

یکی دیگر از اتباع بولیوی گفت، چگونه ممکن است که به رئیس یک دولت اجازه پرواز از حریم هوایی سایر کشورها داده نشود؟! چنین رفتار (توهین آمیز) اروپاییان با رئیس جمهور ما مانند این است که به کل کشور ما توهین شده باشد. اوو مورالس، توسط مردم همین کشور به ریاست جمهوری بولیوی انتخاب شده است. او افزود، مورالس دارای اقتدار و استقلال است و هرجای دنیا که باشد باید با او با کمال ادب و احترام رفتار شود.

ملون اضافه کرد، هنوز به نظر می رسد ادوارد اسنودن در فرودگاه مسکو باشد. او از تعداد زیادی از کشورهای جهان تقاضای پناهندگی سیاسی کرده، اما تاکنون پنج کشور رسماً تقاضای او را رد کرده اند. هفت کشور جهان اعلام کرده اند، اگر ادوارد اسنودن بتواند خود را به خاک کشور ما برساند، ما تقاضای پناهندگی سیاسی وی را مورد بررسی قرار خواهیم داد. اکنون به نظر می آید بولیوی یکی از کشورهایی باشد که در حال بررسی تقاضای پناهندگی اسنودن باشد.

گزارشگر این شبکه در خاتمه افزود، آمریکا تهدید کرده، هر کشوری که به ادوارد اسنودن پناهندگی سیاسی بدهد، با عواقب جدی مواجه خواهد شد.

 

جولیان آسانژ بنیانگذار پایگاه ویکیلیکس سه شنبه از اروپایی ها به ویژه فرانسوی ها و آلمانی ها خواست ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا را که در یکی از فرودگاه های مسکو پناه گرفته است و تحت پیگرد مقامات آمریکایی است در خاک خود بپذیرند.

آسانژ به همراه دبیرکل سازمان غیر دولتی گزارشگران بدون مرز در مقاله ای در لوموند نوشت :« کشورهای عضو اتحادیه اروپا و در راس آنها فرانسه و‌ آلمان باید به بهترین نحو با هرجایگاهی که ممکن است اسنودن را در خاک خود بپذیرند.»

به گزارش بینانیوز به نقل از ” همشهری آنلاین ” ،  نتیجه تجسس از نبود اسنودن خبر داد و در نهایت هواپیما حوالی ظهر روز چهارشنبه وین را ترک کرد.

در همین حال، ساچا لورنتی سولیز سفیر بولیوی در سازمان ملل از تشکیل جلسه فوق العاده رهبران آمریکای جنوبی خبر داد.

وی به خبرنگاران گفت: شان و اعتبار بولیوی و آمریکای لاتین درخطر است. وی خاطر نشان کرد که روسای جمهوری پرو ، اکوادور و آرژانتین با مورالس در مورد این اتفاق صحبت کرده اند.

از سویی، خوان مانوئل سانتوس رییس جمهوری کلمبیا در یک کنفرانس خبری در ژنو گفت که درخواستی برای شرکت در این نشست دریافت نکرده است.

بولیوی، اتریش را به ربودن مورالس به دلیل مجبور کردن هواپیمای حامل وی به فرود در فرودگاه وین متهم کرد.

.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین