امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۹ Friday, 19 April 2024

روحانی: درخواست براي گفتگوي تلفني با اوباما از سوي کاخ سفيد مطرح شد

روحانی: درخواست براي گفتگوي تلفني با اوباما از سوي کاخ سفيد مطرح شد

رئيس‌جمهور کشورمان در بدو ورود به تهران ضمن تاكيد بر اين نكته درخواست براي گفتگوي تلفني با اوباما از سوي کاخ سفيد مطرح شد، دستاوردهاي سفر به نيويورک و حضورش در سازمان ملل را تشريح کرد.

 
به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، حجت‌الاسلام و المسلمين دكتر حسن روحاني رئيس‌جمهور كشورمان پيش از ظهر امروز(شنبه) در بدو ورود به کشور و در فرودگاه مهرآباد تهران با حضور در جمع خبرنگاران در تشريح دستاوردهاي سفر به نيويورك گفت: در اين سفر فرصت خوبي فراهم بود و بنده سه سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل، اجلاس خلع سلاح هسته‌اي و وزراي خارجه كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد داشتم.

وي افزود: بخش دوم ملاقات‌هاي بنده به ديدار با مقامات يا سازمان‌هاي بين‌المللي مربوط بود و در مجموع 17 ملاقات در نيويورك صورت گرفت.

رئيس‌جمهور اظهار داشت: ديدار با مسئولين صندوق بين‌المللي پول و سازمان كنفرانس اسلامي و بسياري از مقامات كشورهاي اروپايي و آسيايي از ديگر برنامه‌هايي بود كه در سفر به نيويورك انجام شد.

دکتر روحاني تصريح كرد: من همچنين در سفر به نيويورك با روساي جمهور فرانسه، تونس و برخي از مقامات كشورهاي ژاپن، ايتاليا و عراق ديدار داشتم.

رئيس‌جمهور كشورمان تصريح كرد: در اين سفر يك جلسه نيز با ديوان انديشكده‌هاي آمريكا داشتيم که به صورت پرسش و پاسخ برگزار شد.

وي تصريح كرد: جلسه‌اي هم با مديران مسئول مطبوعات و راديو و تلويزيون‌هاي آمريكا و ديدار با رهبران اسلامي برگزار شد كه سخنراني كوتاهي در آن داشتم و سعي كردم بيشتر به سخنان آن‌ها گوش دهم.

رئيس‌جمهور كشورمان خاطرنشان كرد: يكي از مهمترين برنامه‌هاي ما كه در اين سفر از همه پرشورتر بود، حضور در جمع ايرانيان مقيم آمريكا بود ، در اين جلسه شور و نشاطي كه مردم در داخل كشور دارند را در ايرانيان خارج از كشور نيز مشاهده كردم و جلسه بسيار خوبي برگزار شد.

دكتر روحاني خاطر نشان كرد: مصاحبه با دو شبكه تلويزيوني، يك روزنامه مردمي و يك نشست مطبوعاتي از ديگر اقداماتي بود كه در سفر به نيويورك انجام دادم.

وي تاكيد كرد: هدف اصلي ما از سفر به نيويورك بحث درباره مسئله هسته‌اي، امنيت منطقه و مبارزه با خشونت بود چنانكه بنده نيز پيشنهادي را در سخنراني در مجمع عمومي سازمان ملل براي مبارزه با خشونت مطرح كردم.

دکتر روحاني ادامه داد: بسياري از شخصيت‌هاي سياسي كه در مجمع عمومي سازمان ملل حضور داشتند از سخنان بنده درباره لزوم پرهيز از خشونت و افراطي‌گري دفاع كردند.

وي افزود: در مسئله سوريه نيز ديدارهاي خوبي را با مقامات كشورهاي منطقه و به خصوص كشورهاي عربي داشتيم.

دکتر روحاني تاكيد كرد: در سفر به نيويورك درباره مسئله هسته‌اي مباحث خوبي صورت گرفت و اولين جلسه گروه 1+5 در سطح وزراي خارجه در حالي تشکيل شد كه از سال 2005 تاكنون چنين جلسه‌اي تشكيل نشده بود که با برگزاري اين جلسه اولين گام در جهت مسائل هسته‌اي ايران به درستي برداشته شد.

رئيس‌جمهور كشورمان در پاسخ به اين سوال كه “باراک اوباما” رئيس‌جمهور آمريکا درخواست ملاقات با شما را داشت و سرانجام اين موضوع به گفتگوي تلفني در روز آخر مبدل شد، اظهار داشت: پيش از سفر به نيويورك اخبار بسياري دريافت كردم كه مقامات آمريكايي ابراز تمايل كردند تا با بنده ديدار داشته باشند اما وقتي وارد نيويورك شديم زمان كافي براي ملاقات به صورت دلخواه نداشتيم تا نقطه نظراتمان به صورت كامل بيان شود به همين دليل بنده به دليل نبودن وقت كافي اين ديدار را نپذيرفتم.

رئيس‌جمهور كشورمان اظهار داشت: بين جمهوري اسلامي ايران و آمريكا مسائل فراواني وجود دارد زيرا شصت سال است كه تخاصم بين اين دو كشور وجود داشته لذا ملاقات در سطح رئيس‌جمهور بعد از سي و پنج سال نياز به تمهيداتي دارد كه در زمان حضور ما در نيويورك اين موضوع نارس بود.

دکتر روحاني همچنين گفت: برخي از رسانه‌هاي آمريكايي اعلام كردند كه آمريكا در دعوت از ايران به ملاقات تحقير شده است ولي بايد صراحتا بگويم زمان و وقت كافي براي ملاقات وجود نداشت.

رئيس‌جمهور كشورمان اظهار داشت: روز گذشته در لحظه آماده شدن براي رفتن به فرودگاه به ما اطلاع دادند كه از كاخ سفيد با نماينده ما در آمريكا تماس گرفته شده است و خواهان صحبت با ما هستند لذا با موبايل سفير کشورمان تماس گرفتند و در نهايت مكالمه‌اي بين بنده و آقاي اوباما انجام شد.

وي تصريح كرد: عمدتا مسئله هسته‌اي موضوع مورد بحث بنده و رئيس‌جمهور آمريكا بود و بنده تاكيد كردم كه بحث هسته‌اي و حقوق ملت ايران و حل و فصل اين موضوع بايد با يك ابتكار تصحيح شود، رئيس‌جمهور آمريكا نيز تاكيد كرد كه وزير خارجه کشورش اين موضوع را تصحيح كند و بايد سرعت بيشتري در مسائل هسته‌اي به كار ببنديم.

رئيس‌جمهور كشورمان اظهار داشت: اعتقاد دارم هرگونه حركت ما در سياست خارجي بايد در چارچوب عزت، حكمت و منافع جمهوري اسلامي ايران و سياست‌هاي مورد نظر مقام معظم رهبري صورت گيرد و لذا جايي كه ضرورت باشد براي حل مشكلات مردم با توجه به حقوق ملتمان وارد عمل خواهيم شد.

دکتر روحاني افزود: همان طور كه مقام معظم رهبري فرمودند بايد اصول و آرمان‌هاي ما مد نظر باشد و ما عزت ملي را مدنظر قرار دهيم.

وي افزود: در ديدار با مقامات كشورهاي خارجي همه براين موضوع تاكيد داشتند كه نقش ملت ايران در منطقه بي‌بديل و غيرقابل انكار است به صورتي که همه آنها در اين ديدارها از عظمت ملت ايران سخن مي‌گفتند.

دکتر روحاني خاطرنشان كرد: دبير كل سازمان ملل نيز در ديدار با بنده نيز تاكيد داشت ايران شرايط جديدي دارد و بنده نيز در اين راستا حضور مردم ايران در انتخابات را به عنوان مصداقي از عظمت ملت ايران بيان كردم.

رئيس‌جمهور كشورمان خاطرنشان كرد: ما بايد قدم به قدم پيش رفته و در راستاي حل و فصل مسائل موجود وارد عمل شويم و با توجه به اينكه اميد ملت هستيم در راستاي بهبود وضعيت آن‌ها گام برداريم.

دکتر روحاني در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا در سفر به نيويورك جام “شير دال” از سوي مقامات آمريكايي به ايران هديه داده شده است، گفت: همان طور كه مردم و ملت ايران مي‌دانند اين مجسمه يك اثر تاريخي و ارزشمند متعلق به دو هزار و 700 سال قبل است و در دوره‌هاي قبل نيز تلاش شده بود تا به كشور بازگردد، مسئولين آمريكايي در سفر هيئت ايراني به نيويورك تماس گرفتند و با اسكورت اين هديه را به مقامات ما تحويل دادند و ما نيز آن را به كشورمان آورده‌ايم.

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین