امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۳ Tuesday, 16 April 2024

زوایای پیدا و پنهان انتخاب شهردار ارومیه به عنوان شهردار برتر

بر اساس رای هیات داوران و در راستای تلاش هم افزایی هم اندیشی و هم سویی و هم فکری در عرصه مدیریت بحران ، مدیریت شهرسازی و شهر الکترونیک شهرداری ارومیه برتر شناخته و محمد حضرت پور به عنوان شهردار برتر کشور معرفی شد. به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز،...

بر اساس رای هیات داوران و در راستای تلاش هم افزایی هم اندیشی و هم سویی و هم فکری در عرصه مدیریت بحران ، مدیریت شهرسازی و شهر الکترونیک شهرداری ارومیه برتر شناخته و محمد حضرت پور به عنوان شهردار برتر کشور معرفی شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز، یک سمینار توسعه ایران با تلاش جمعی از سازمان های مدیریتی و دانشگاه های سراسر کشور با محوریت مدیریت شهرسازی ، مدیریت بحران ، مدیریت شهر و الکترونیک و توسعه شهری ۲۱ اردیبهشت ماه در هتل المپیک تهران برگزار شد . از قبل هم فراخوانی شده بود و هر شهرداری و فرمانداری که می خواست می توانست با معرفی توانمندیهای این حوزه و البته با پرداخت حق عضویت و ثبت نام آنلاین در سیستم اینترنتی سمینار و سایت ثبت شده اش می توانست خود را در محک تیم کمیته علمی و هیات داوران قرار دهد. با این اوصاف در این استان هم چندین دانشگاه و مرکز علمی و تخصصی هم می توانند اقدام به برگزاری این چنین سمیناری نموده و در کنار آن از همه شهرهای ایران جهت حضور دعوت بکنند.

ناگفته نماند سالیانه ده ها سمینار تخصصی و غیر تخصصی از گونه سمینارها در سراسر کشور برگزار و بسیاری از سازمانها و نهادها مشارکت می کنند و نخستین سمینار دوسالانه توسعه ایران هم یکی از همین سمینار ها بود که در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد و شهرداری ارومیه اقدام به ثبت نام و حضور در آن می کند که مسوول روابط عمومی شهرداری همانطور که در عکس مراسم اختتامییه هم نمایان است حضور پیدا می کند.

خوشبختانه بر اساس رای هیات داوران و در راستای تلاش هم افزایی هم اندیشی و هم سویی و هم فکری در عرصه مدیریت بحران ، مدیریت شهرسازی و شهر الکترونیک شهرداری ارومیه برتر شناخته می شود و به محض دریافت این لوح بیش از ده ها بنر و پیامک تبریک در سطح شهر خود نمایی می کند و محمد حضرت پور را شهردار برتر کشور معرفی می نمایند.

این سمینار یک سمینار تخصصی است و هیچ ارگان دولتی از جمله وزارت کشور و سازمان شهرداریها و یا نهاد ریاست جمهوری در راس آن فعالیت نداشته است و چندین دانشگاه دولتی و غیر دولتی کنار هم جمع شده اند تا وضعیت شهرهای ایران را محک و گریزی به روند توسعه ایران داشته باشند که در جای خود قابل تقدیر است و البته مشارکت و حضور و معرفی شهرداری ارومیه هم جای تقدیر و سپاس دارد و از درایت روابط عمومی شهرداری وراهبری شخص شهردار بسیار سپاسگزاریم اما روی سخن این یادداشت برخی از ابهامات وشیوه کارکرد این مهم و شهرداری ارومیه در این خصوص و در این اواخر است :

۱) حدود دو سال قبل بود که یک سمینار و گردهمایی بسیار عظیم تر از این در سطح بین المللی و در اصفهان برگزار شد و شهرداری پیرانشهر هم شرکت کرد و در همان مراسم ( شهر پیرانشهر به عنوان هزارمین شهر سالم جهان ) نام گرفت ، در حالی که به اندازه یک دهم درصد این میزان تبلیغات و بنر هم برایش پوشش نداده نشد و در گمنامی فرو رفت ! اما می بینیم که شهرداری ارومیه و چه بسا برخی از حامیان شخص شهردار که قریب به اتفاق یک حرکت سیاسی ایام انتخابات و… است هر روز یک بنر بزرگتر و یک تابلوی شکیل تر و ضخیم تر در خیابان های اصلی شهر و جلو شهرداری نصب می کنند که نفس کلیات این اقدام قابل تقدیر است ، بی شک اگر هر اقدام و عملی در راه خدا و رضایت بندگانش باشد دیگر نیازی به این همه بلبشور تبلیغاتی نیست ! و امیدواریم به ضد تبلیغ برای محمد حضرت پور کسی که با پاکی آمد ولی با این روند در گودال سیاست گیر خواهد کرد ، تبدیل نشود !
۲) می گویند شهرداری بازوی اجرای منتخب شوراست و اگر می بینیم محمد حضرت پور بر سکان شهرداری ارومیه تکیه زده است از خوان کرم و نعمت همکاران و همقطاران شورای شهر است ( در مورد چگونگی انتخاب حاج محمد حضرت پور به عنوان شهردار ارومیه به تفصیل نوشتیم – چرا محمد حضرت پور شهردار ارومیه شد ؟ و محمد حضرت پور چگونه « شهردار ارومیه » شد ؟  که دیگر امروز نامی از آنها در محافل و مجالس و حتی سخنرانی ها سایر هواداران این شهردار نیست ؛ اگر امروز شهرداری با اسب سفید و کالسکه رنگارنگش در خیابان ها و معابر ارومیه می تازد ، هر چند درایت و مدیریت وی بی تاثیر نیست ولی اگر همراهی شورا و مجموعه مدیریت شهر و چه بسا مدیریت استانی را به همراه نداشت امروز درجا می زد همانطورکه خود وی با شورا هم ۵ سال در جا زد و با شورای دور سوم ۳ شهردار و ۲ سرپرست را بر مردم ارومیه تحمیل کردند و شهر ارومیه سال های سال باید طعم سیاسی کاری و سیاسی بازی آنها را بچشد !
۳) بر اساس موارد ومطالبی که هر روز به گوش می رسد حضرت پور و برخی از همراهانش از چند لیست جداگانه کاندیداهای شورای شهر در ارومیه حمایت می کنند و دنبال سهم خواهی از مدیریت شهری آینده هستند که این خود بسیار خطرناک است ؛ و در بسیاری از محافل می بینیم که صرفاً از شخص شهردار ویا برخی از اعضای شورا نام برده می شود ! اگر بخواهند سایر اعضا را دور بزنند و در حق آنهایی که روزی هم سفره هم بوده اند و امروز هم نمکش را دور می ریزند و هم نمکدانش را می شکنند ، حرکتی نامبارک و خیانتی نابخشودنی خواهد بود ! و مهم ترین بخش این پازل محمدحضرت پور باید مواظب باشد پایش نلنگد که اگر کار برای رضایت خدا و بندگانش است ، مواظب حرکت برخی ها باشد تا به وی ضربه نخورد .
۴) بی شک منکر اقدامات و عملکرد چند ماهه اخیر شهرداری و شورای دور سوم نیستیم ، و خوشبختانه سیمای عمرانی شهر به کلی تغییر یافته ، هر چند ما تقدیر می کنیم ، ولی مجموعه مدیریت شهری کاری جز وظیفه اشان انجام نداده اند و قرار نیست هر روز در بوق و کرنا بدمند و منتی بر سر مردم شریف و مظلومی بگذارند ، چندین سال بر مسند شورایی نشسته و با رای آنها وارد این صحن مقدس شدند ، همچنین اجرای چند پروژه انگشت شمار در شهر زیبای نگین ایران زمین و از شهرهای بکر و خدادادی کار شاقی نیست و اینها می بایست همان ۱۴ سال قبل در دستور کار شورا و شهرداری قرار می گرفت که هزینه احداث یک تقاطع کمتر از یک میلیارد تومان می شد ولی امروز باید ۱۰ برابر آن بر حساب شهرداری و مردم تحمیل شود و یا اینکه ضرورتی برای برخی از پروژه های در حال اجرا به این شیوه نبود ! که احداث پل قویون نمونه بارزی از ندانم کاری و بی توجهی و بی برنامه گی شورای دور سوم است که حضرت پور زمانی خود نائب رئیس آن بود.

با این اوصاف و احوال برای همه کسانی که در راستای خدمت بی منت به مردم ، توزیع عادلانه امکانات ، پیشرفت و توسعه و عمران آبادانی شهر و استان و کشور گام بر می دارند و دنبال جایگاه و پست ومقام نیستند و جلب رضایت خدا وبندگانش جزو دغدغه هایشان است آرزوی توفیق و بهروزی از آستان حضرت حق خواهانیم و توصیه می کنیم اگر خلاف این ثابت شود و پایشان بلنگد و دنبال چیز دیگری باشند مردم هیچ وقت بدیها را فراموش نخواهند کرد و خادم را از خائن تشخیص داده و بهترین داور این اعمال همین مردمانی هستند که می بینند ، می شنوند ، و از همه مهمتر درک می کنند.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین