امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۷ Friday, 19 April 2024

علی لاریجانی: رمز پیروزی در مذاکرات، تکیه بر توان داخلی است

علی لاریجانی: رمز پیروزی در مذاکرات، تکیه بر توان داخلی است

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رمز پیروزی ایران در مذاکرات هسته‌ای اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی کشور است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا، علی لاریجانی ظهر امروز در حرم مطهر حضرت معصومه (س) در حضور گسترده مردم قم در راهپیمایی 22 بهمن گفت: 22 بهمن حادثه بزرگی در تاریخ انقلاب بود که روح جمعی ملت را به حرکت در آورد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: این حادثه عظیم تفکر ناب امام راحل را به ظهور رساند و حضور گسترده مردم در 22 بهمن هر سال یک انرژی مضاعفی به انقلاب وارد می‌کند، به ویژه حضور مردم قم چه در انقلاب، چه در 15 خرداد و یا در سال 56 پیشتاز بوده‌اند، جلوه دیگری دارد.

 

وی با تاکید بر حفظ و صیانت از انقلاب اسلامی تصریح کرد: ملت ایران درس بزرگی به ملت‌های مسلمان در جهان داد، چراکه امام(ره) به این ملت آموخت که همه قدرت انقلاب از اسلام است و حفظ انقلاب از واجبات می‌باشد. همچنین باید توجه داشت که امام(ره) هویت انقلاب و اسلام را با هم آمیخت.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: آنچه باعث حرکت پرجوش انقلاب شده، جوهره اسلامیت است. هرچند در ابتدای انقلاب، لیبرال‌ها فکر می‌کردند که اگر حکومت را از انقلاب اسلامی جدا کنند و تنها جمهوریت و دموکراتیک بودن را مورد تاکید قرار دهند، اداره کشور تعطیل می‌شود، اما این اشتباه بزرگی بود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی، انقلاب را حرکتی اسلامی برشمرد و اظهار داشت: آنچه موجب شد بسیجیان در منطقه حضور یابند و یا انقلاب باعث موج‌آفرینی در جهان شود، به واسطه اسلامیت بودن انقلاب است و انقلاب بر سایه اسلام، عزت یافت و جدایی از آن موجب خسارت و زیان خواهد بود.

 

وی عنوان کرد: امام خمینی راه اصلی انقلاب اسلامی را در دو عنصر نه شرقی و نه غربی می‌دانست و می‌خواست انقلاب روی پای خود باشد و هیچ‌گونه وابستگی به غرب غفلت‌زده و شرق کمونیست نداشته باشد. از این رو انقلاب را بر پایه تفکر اسلامی طراحی کرد.

 

لاریجانی با اشاره به تلاش غرب در انحراف انقلاب از مسیر اسلامیت گفت: غرب نمی‌خواهد تفکر اسلامی و ظلم‌ستیزی در جهان حاکم شود. از این رو با اسلام از طریق شیوه‌های سیاسی، فکری، اقتصادی و فرهنگی به مبارزه برخواسته است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیستم وارداتی و وابستگی به اقتصاد غربی اظهارداشت: اگر امام راحل و رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که ایران بر مسائل علمی و فناوری روی پایه خود باشد، به دلیل توان مقاومت در برابر غرب است و اگر نگاه غرب نسبت به فناوری علمی ایران غضب‌آلود می‌باشد و بر تحریم‌های خود می‌افزاید، دلیل آن جلوگیری از پیشرفت ما در عرصه جهانی است.

 

وی ادامه داد: موضوع هسته‌ای ایران به تازگی در جهان مطرح شده و ایران به پیشرفت‌های قابل توجهی در آی‌تی، سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی، سدسازی، صنعت نفت و گاز و فولاد دست یافته است.

 

لاریجانی با اشاره به تاکیدات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در خودکفایی ایران در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: امام راحل، استقلال و روح خودکفایی را در انقلاب دمید تا جوانان روی پای خود باشند. همچنین رهبر انقلاب نیز در سخنان خود تاکید فراوانی بر اقتصاد درونی و داخلی کشور دارند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر به توانمندی‌ها و تخصص‌های داخلی توجه شود، بر مشکلات اقتصادی فائق می‌شویم و کشور به توسعه دست می‌یابد. از این رو نباید به واردات و اقتصاد بیرون که به نفع تولیدکننده نیست، روی آوریم.

 

وی پیشرفت صنعتی و کشاورزی را لازمه توسعه خواند و گفت: زمانی با تکیه بر سخنان امام(ره) در کشاورزی پیشرفت کردیم و به خودکفایی گندم رسیدیم اما به دلیل بی‌توجهی میان و خودکفایی، فاصله افتاد، به همین دلیل باید مسوولان ظرفیت‌های داخلی در صنعت و کشاورزی را مورد توجه قرار دهند و تسهیلات بانکی در اختیار تولیدکنندگان قرار گیرد.

 

لاریجانی درخصوص سرمایه‌گذاری صندوق توسعه نیز یادآور شد: 60 میلیارد دلار سرمایه صندوق توسعه می‌باشد که تنها 6 میلیارد دلار از آن استفاده شده است که باید در پروژه‌ها از این صندوق به خوبی استفاده گردد. همچنین توجه به فاینانس و اوراق مشارکت در توسعه پروژه‌های عمرانی باید مورد تاکید باشد.

 

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: اگر می‌خواهیم در مذاکرات هسته‌ای موفق باشیم، باید با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و توان ملی، در برابر تحریم‌ها بایستیم.

 

لاریجانی با انتقاد شدید از سخنان سران آمریکایی در مورد بسته‌های حمایتی به مردم خاطرنشان کرد: این بسته‌های حمایتی ربطی به مذاکرات نداشت و سران آمریکایی بیشرمانه اعلام می‌کنند پولی که از بلوکه خارج شد، در قالب بسته‌های حمایتی به مردم داده شد.

 

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز آمریکا و غربی‌ها، ایستادگی و مقاومت ایران در مقابل خودشان را به خوبی درک می‌کنند زیرا انقلاب اسلامی ترس از هیمنه آمریکا را فرو ریخت و برای بسیاری از انقلاب‌ها الگو شد. همچنین آمریکا باید بداند که در زمینه نظامی تهدیداتش بی اثر است و تهدیدات او مثل غرش شیر پیر که جرات حمله ندارد.

 

وی وحدت اسلامی میان شیعه و سنی را مهم‌ترین عامل پیروزی در برابر توطئه‌های غرب دانست و گفت: دشمن از طریق تکفیری‌ها و ایجاد فتنه میان شیعه و سنی می‌خواهد به اهداف خود دست یابد اما کشورهای اسلامی باید با اتحاد تکفیری‌های نادان را سرجایشان بنشانند.

 

لاریجانی در پایان با اشاره به افزایش بودجه عمرانی در سال 93 گفت: بودجه عمرانی سهم بالایی به میزان 40 هزار میلیارد تومان دارد که باید از این اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی استفاده شود.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین