امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۲ Tuesday, 16 April 2024

فرياد «روحاني مُچكريم» مردم در استقبال از رييس جمهوري

فرياد «روحاني مُچكريم» مردم در استقبال از رييس جمهوري

دكتر «حسن روحاني» رييس جمهوري و هيات همراه دقايقي پس از ورود به تهران در بازگشت از سفر به نيويورك، با استقبال خودجوش صدها نفر از مردم مقابل پاويون جمهوري فرودگاه مهرآباد تهران مواجه شدند.

به گزارش سايت تحليلي و خري بينانيوز ، به نقل از خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران: در حالي كه صبح امروز و پيش از ورود دكتر روحاني و هيات همراه به تهران، دفتر رييس جمهوري در اطلاعيه اي اعلام كرده بود كه در روز آغازين هفته و به منظور پرهيز از ايحاد زحمت براي شهروندان واخلال در برنامه هاي كاري آنها، استقبال مردمي پيش بيني نشده است اما رييس جمهوري با استقبال خودجوش صدها نفر از مردم مواجه شد.
مردم در مسير حركت رييس جمهوري، تعدادي گوسفند قرباني كردند و فرياد «روحاني متشكريم» سر دادند.
استقبال كنندگان پلاكاردهايي به رنگ بنفش مبني بر موفقيت آميز بودن سفر رييس جمهوري در دست داشتند و فرياد مي زدند: « درود بر روحاني، درود بر روحاني». بر روي برخي پلاكارها نيز نوشته شده بود: «آري براي صلح، نه براي جنگ».

**رييس جمهوري هنگام خروج از فرودگاه، سر خود را از سقف خودرو بيرون آورد تا پاسخ ابراز احساسات مردم را بدهد، مردم براي دكتر روحاني كف مي زدند، به او افتخار مي كردند و شعار «صلي علي محمد ياور رهبر آمد»، سر مي دادند.

**«محمد نهاونديان» رييس دفتر رييس جمهوري كه بين استقبال كنندگان در حال حركت بود، توسط تعدادي از جوانان احاطه شد و با آنان به گفت و گو پرداخت، مردم به او خسته نباشيد؛ گفتند. به سرعت از كنارش عبور كردم تا حاشيه اي را از دست ندهم.

** بازگشت ستاره بزرگ مجمع عمومي سازمان ملل متحد
صبح روز شنبه است و رييس جمهوري قرار است از سفر مهم خود به نيويورك به تهران بازگردد، از ساعت ۹ و ۱۵دقيقه صبح برنامه استقبال از رييس جمهوري اعلام شده بود، پاويون جمهوري نسبت به استقبال هاي قبلي شلوغ تر بود، هر چند دقيقه يكبار مسوولاني كه براي استقبال آمده بودند، از ميان افراد حاضر، عبور كرده و به سمت سالن پاويون مي رفتند.

est

**خبرنگاران نيز از فرصت باقي مانده تا رسيدن دكتر روحاني استفاده و در هر گوشه گروه ۳-۴ نفري تشكيل دادند و با هيجان در حال ارزيابي سفر و بيان نظرات خود در مورد نتايج اين سفر مهم بودند، لبخند بر لبان خبرنگاران، حاكي از مسرت و خوشحالي آنان از نتايج سفر رييس جمهوري به نيويورك بود. رييس جمهوري كه حدود سه هفته قبل، نوبخت سخنگوي دولت او را مرد تدبير و مذاكره توصيف كرده بود و اكنون اين توصيف ملموس شده است.

**حدود ساعت ۱۱ همه آماده باش، خبرنگاران قلم و كاغذ به دست و تصويربرداران و عكاسان نيز دوربين بر شانه خود را براي ورود رييس جمهوري آماده كردند، ساعت ۱۱ و ۱۰ دقيقه هواپيماي حامل رييس جمهوري و هيات همراه به زمين نشست، به جز دكتر ظريف مرد ديپلماسي و ابتكار ايران كه همچنان سفر كاري اش در نيويورك ادامه دارد.

**تقريبا بيشتر اعضاي هيات دولت يازدهم به همراه «علي اكبر ولايتي» مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بين الملل به استقبال رييس جمهوري آمده بودند كه با فرود و توقف هواپيما همه در پاي پله ها براي استقبال از اين سياستمدار ارشد ايراني ايستادند.

est1

**رييس جمهوري از هواپيما پياده شد و براي برگزاري مراسم استقبال رسمي در سمت راست معاون اول خود در جايگاه قرار گرفت، سرود پرافتخار كشورمان نواخته شد، درخشش غرور در چشمان استقبال كنندگان موج مي زد، دكتر روحاني پس از سان ديدن از نيروهاي ويژه احترام به سمت سالن براي توضيح دستاوردهاي سفر به خبرنگاران رفت.

**روحاني اين مرد تدبير و مذاكره، ابتدا از سخنراني ها و ملاقات هاي خود در حاشيه مجمع عمومي سازمان ملل سخن گفت و سپس از تماس دقيقه نود؛ اوباما در حالي كه ريس جمهوري ايران در حال حركت از محل اقامت خود به سمت فرودگاه جان اف كندي براي خروج از نيويورك بود با وي تماس گرفت.

**هر گونه فعاليت سياست خارجي ما بر اساس عزت، حكمت و مصلحت و مبني بر انعطاف حكمت آميز و نرمش قهرمانانه است، اين جمله اي بود كه رييس جمهوري در گفت و گوي خود با خبرنگاران بسيار بر آن تاكيد كرد.

** پس از تشريح دستاوردهاي اين سفر مهم، دكتر روحاني از ميان استقبال كنندگان مردمي عبور كرد تا خود را براي كاري فشرده در روزهاي آينده آماده كند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین