امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۱۹ Friday, 26 April 2024

مشکلات پيش روي مسکن مهر آذربايجان غربي

تحلیل روز: به قلم سردبیر – گاهي دولت‌مردان از پايين بودن آورده اعضا و پرداخت نكردن به موقع آن شکوه دارند، گاهي پيمانکاران و مجريان اين پروژه‌ها از نبود بودجه مي‌نالند. گاهي به علت گراني سرسام آور مصالح ساختماني برخي از ادامه کار انصراف مي‌دهند و در اين ميان جوانان...

تحلیل روز: به قلم سردبیر – گاهي دولت‌مردان از پايين بودن آورده اعضا و پرداخت نكردن به موقع آن شکوه دارند، گاهي پيمانکاران و مجريان اين پروژه‌ها از نبود بودجه مي‌نالند. گاهي به علت گراني سرسام آور مصالح ساختماني برخي از ادامه کار انصراف مي‌دهند و در اين ميان جوانان اميدوار که سال‌هاست همه اندوخته خود را با آرزوي خانه دار شدن به اين موسسات داده‌اند، کماکان چشم انتظار هستند.

طرح مسکن مهر يکي از بنيادي‌ترين و مهم‌ترين طرح‌هاي ملي دولت نهم و دهم براي رفع دغدغه خانواده هاي ايراني به منظور خانه دار شدن جوانان بوده که در اکثر استان‌ها طي سال‌هاي اخير بخش عمده اي از اين مسکن‌ها واگذار شده و يا در آستانه واگذاري است.
طبق آخرين آمار رسمي، در آذربايجان غربي 40 هزار واحد مسكن مهر ساخته مي‌شود كه از اين تعداد تا كنون 29 هزار واحد افتتاح شده و بقيه تا پايان سال 92 به بهره برداري مي‌رسند.
از اين تعداد واحد مسکن مهر 9 هزار و 519 واحد مسكن مهر در شهرستان اروميه ساخته مي‌شود كه از اين تعداد 2 هزار و 712 واحد در گلمان، ‌هزار و 272 واحد در طرزيلو، 664 واحد در ايثار،‌4 هزار و 596 واحد در گلشهر و 275 واحد نيز در مناطق ديگر شهر احداث مي‌شود.
اين در حالي است که مسکن مهر در استان آذربايجان غربي به دلايل متعدد در سال‌هاي اخير با مشکلات عديده اي مواجه بوده است. گاهي دولت‌مردان از پايين بودن آورده اعضا و پرداخت نكردن به موقع آن شکوه دارند، گاهي پيمانکاران و مجريان اين پروژه‌ها از نبود بودجه مي‌نالند. گاهي به علت گراني سرسام آور مصالح ساختماني برخي از ادامه کار انصراف مي‌دهند و در اين ميان جوانان اميدوار که سال‌هاست همه اندوخته خود را با آرزوي خانه دار شدن به اين موسسات داده‌اند، کماکان چشم انتظار هستند. افتتاح نمادين چندين هزار مسکن مهر در چهارمين سفر استاني رييس جمهور قبل از انتخابات رياست جمهوري آن هم در شهرستان مهاباد نشان داد که هنوز در مرکز استان يعني در اروميه آمار قابل توجهي از مسکن مهري آماده واگذاري نيست. تنها در مسکن مهر گلمان‌خانه که يکي از موفق‌ترين سايت‌ها در اجراي مسکن مهر استان است که با وجود وسعت اين سايت و آماده‌نبودن کامل سايت در حال حاضر تنها 100 خانوار در آن ساکن هستند.
خبرنگار اقتصادي آراز آذربايجان در گفت و گو با چندين جوان اروميه اي که در موسسات طرف قرارداد مسکن مهر ثبت نام کرده‌اند آخرين وضعيت مسکن مهر را جويا شده که آن‌ها هم اين موضوع را تاييد کردند.اين جوانان که تازه ازدواج کرده و يا پنج شش سال از ازدواج آن‌ها مي‌گذرد ضمن تاييد اينکه چندين سال است همه دارايي خود را در چندين مرحله به موسسات طرف قرارداد مسکن مهر اروميه واريز کرده‌اند، گفتند که هنوز هيچ مسکن مهري در اروميه به اين جوانان واگذار نشده است.استاندار آذربايجان غربي نيز در آخرين بازديد از مساكن مهر شهرستان اروميه از نزديک در جريان آخرين وضعيت ساخت اين مساكن قرار گرفت و در بازديد 5 ساعته از مساكن مهر گلشهر،‌ طرزيلو، ‌ايثار و گلمان اروميه بازديد و ضمن بررسي روند ساخت اين واحدها دستورات لازم را براي رفع مشکلات مساکن مهر شهرستان اروميه صادر کرد.
لحن سخنان مقام عالي استان در حاشيه اين بازديد در جمع خبرنگاران نشان داد که از عملکرد مسئولان راه و شهر سازي استان و همچنين مسئولان و مجريان پروژه هاي مسکن مهر اروميه به هيچ وجه رضايت ندارد.جلال زاده در همين بازديد آخر خود در جمع خبرنگاران گفته بود که پايين بودن آورده اعضا و پرداخت نكردن به موقع آن از جمله مشكلات مساكن مهر است كه براي پيشرفت روند كار از همه اعضا درخواست داريم نسبت پرداخت سهم خود اقدام كنند.
جلال زاده بحث دفع فاضلاب شهري را از ديگر مشكلات مساكن مهر گلشهر و طرزيلو عنوان و اظهار کرد که در اين زمينه مقرر شده طرحي در شوراي مسكن مطرح شود که بر اساس اين طرح مشکل دفع فاضلاب شهري در اين دو منطقه حل خواهد شد.
وي وجود برخي نارسايي جزيي در برق رساني و گازرساني به اين طرح ملي را از ديگر مشکلات طرح مسکن مهر عنوان نمود و از مديران دستگاه‌هاي ذي‌ربط خواست تا با بررسي راهکارهاي قانوني نسبت به حل اين موضوع اقدام کنند.
اين سخنان استاندار آذربايجان غربي اگر چه هيچ تغييري در روند اجراي پروژه هاي مسکن مهر استان نداشت ولي حداقل براي اولين بار بود که يک مقام مسئول در استان لب به اعتراض بگشايد و از زير مجموعه خود به شدت انتقاد کند.
به غير از شهرستان اروميه که مسکن مهر با مشکلات عديده مواجه است. طبق اعلام مسئولان راه و شهر سازي استان، در دو شهر سلماس و نقده نيز پيشرفت مسکن مهر به دلايل گوناگون با موانعي مواجه است و همين دليل باعث شده بود تا متوسط پيشرفت مسکن مهر در سطح استان پايين بيايد.
اين در شرايطي است که برخي از کارشناسان تامين زير ساخت‌هاي اين پروژه‌ها از جمله آب، برق، گاز و فاضلاب مساکن مهر استان را با مواجه با موانع قانوني مي‌دانند و معتقدند اگر اين زير ساخت‌ها تأمين نشود هيچ‌کدام از واحدهاي مسکن مهر استان افتتاح نمي‌شوند و اگر هم افتتاح گردد بعد از مدتي با مشکلات عديده اي براي صاحبان و ساکنان مواجه خواهد شد.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین