امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۲۴ Friday, 19 April 2024

موحدی کرمانی: ایران حق دارد فریاد بزند مرگ بر آمریکا

موحدی کرمانی: ایران حق دارد فریاد بزند مرگ بر آمریکا

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: دولتمردان آمریکایی با حرف‌های بی‌ربط و بی‌اساسی که در مورد ایران می‌زنند، پررویی خود را نشان می‌دهند و ایران حق دارد که فریاد بزند «مرگ بر آمریکا».

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ،  آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به اظهارات اخیر دولتمردان آمریکایی گفت: آقای کری و خانم شرمن خیلی بی‌ادبی کردند. کلمات زشتی گفتند که این زشتی لایق خود آنهاست. خانم شرمن گفته‌اند ایران با پول ما به فقرا رسیدگی کرده است. این در حالی است که آن پول مال ایران بود و آنها قبضه کرده بودند. حالا به برکت مذاکرات اخیر، مقداری از این پول را برگرداندند. در واقع آنها دزدی کردند.

 

وی ادامه داد: می‌گویند ما به سمت موشک‌های بال‌استریک می‌رویم. در جای دیگر می‌گویند سران فتنه باید آزاد شوند و در جای دیگر نیز گفته‌اند ایران باید دست از تروریست‌ها بردارد. تروریست از دید آنها حزب‌الله است که از جان، مال و دین خود در برابر دشمنان دفاع می‌کند. من به آنها پیشنهاد می‌کنم با تعقل حرف بزنند. دیگر از این اشتباه بزرگتر نمی‌شود که می‌خواهید برای سوریه تصمیم بگیرید. ما اعتقاد داریم که مردم سوریه باید برای خودشان تصمیم بگیرند. حال این حرف ما می‌شود عامل بی‌ثباتی در سوریه.

 

موحدی‌کرمانی در ادامه گفت:می‌گویند لغو تحریم‌ها موقت و قابل برگشت است و نمی‌گذاریم اقتصاد ایران بهبود یابد. اینها همه حرف‌های بی‌اساس و بی‌ربط است. مردم از وزارت خارجه ایران انتظار دارند به این پررویی‌ها پاسخ دندان‌شکن بدهند. آنها از نجابت و روح آرام وزیر خارجه کشورمان آقای دکتر ظریف سوءاستفاده کرده‌اند. به همین جهت وزارت خارجه باید در مقابل این متکبران، تکبر نشان دهد. ایران به این تهدیدها می‌خندد.

 

امام جمعه این هفته نماز جمعه تهران، با بیان این‌که در زمان مذاکره ادبیات مذاکرات باید حفظ شود، گفت: من به آمریکایی‌ها می‌گویم شما در حال مذاکره هستید و اگر خودتان ادب ندارید، حداقل ادبیات مذاکره را رعایت کنید. من به آقای ظریف تسلیت می‌گویم که گرفتار مذاکره با این افراد شده است، ولی یادمان نمی‌رود که حضرت زینب (س) در زمان مذاکره با یزید به او گفتند من به ناچار با تو سخن می‌گویم و تو برایم مهم نیستی.

 

وی با اشاره به 8 سال شجاعت ایرانیان در جنگ با دشمن، خاطرنشان کرد: ایران هشت سال جنگید و سرافرازشد و دشمنان خودش را به زانو در آورد. جنگ با ایران یعنی جنگ با اسلام و همچنین جنگ با اسلام یعنی جنگ با ایران. طی این سال‌ها، شما جز پشیمانی چه دستاوردی داشتید. ببینید که مردم ایران شاه را با خفت دور انداختند. در حالی که تمام جریان‌های استکباری جهان از شاه حمایت می‌کردند و همچنین حمله به طبس را فراموش نکنید که خداوند تیر ابابیل را به سمت شما نشانه گرفت. البته می‌دانیم که همه این عزت‌ها برای این است که به خدا و اسلام توسط کرده‌ایم.

 

موحدی‌کرمانی گفت: در 19 بهمن سال 57 همافران نیروی هوایی ارتش با امام بیعت کردند و کمر شاه از این بیعت شکست. مردم ایران نیز به یاری آنها شتافتند. من این عظمت و سربلندی را به همافران تبریک می‌گویم. روز 22 بهمن را در پیش داریم که روز مهمی است و هرچه که این روز با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود، دشمنان ما شکسته‌تر می‌شوند.

 

امام جمعه این هفته نماز جمعه تهران با بیان خاطره‌ای از امام خاطرنشان کرد: می‌گویند امام دستمال کاغذی را نصف می‌کردند. این یک عمل جزیی اما الگویی است برای همه ما. متاسفانه جامعه ما به این سیره عمل نمی‌کند و با برپایی ضیافت‌هایی مثل مراسم ازدواج، دست به اسراف می‌زنند. من می‌ترسم از عذاب خدا که برایمان نایل شود. در شرایط فعلی که هفته‌ها عده‌ای دسترسی به غذا ندارند، بخشی از مردم غذاهای دست‌نخورده را بیرون می‌ریزند. اگر در اینگونه مراسم‌ها میهمان بودید، به میزبان بگویید ما غذاهای سالم و دست‌نخورده را می‌بریم. از طریق کمیته امداد، آدرس چند فقیر را بگیرید و این غذاها را به دستشان بسپارید. البته به غیر از این جنبه اسراف، من به نیروی انتظامی می‌گویم که جمله فساد را هم بگیرند و نگذارند مختلطی در این جشن‌ها صورت بگیرد.

 

وی ادامه داد: تذکر دیگری برای کسانی دارم که سر و کارشان با پول و بانک است. مواظب باشند که گرفتار ربا نشوند. شورای نگهبان برای جلوگیری از سود بانک به ربا، دستوری داده که سو را حلال می‌کند که آن راه‌های مشارکت مردم با بانک است. اگر مردم با آگاهی برگه‌های بانک را امضا کنند و بدانند که با بانک شریک می‌شوند، آن سود حلال است و اگر با آگاهی نباشد، سودی که می‌گیرند، رباست. موضوع دیگری که باید به آن تاکید کنم، عدم رعایت عدالت در تنظیم حقوق کارمندان است که بعضی‌ها حقوقشان بسیار بالاست و بعضی دیگر حقوق پایین‌تری می‌گیرند.

 

به گزارش ایسنا، موحدی‌کرمانی همچنین در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته تهران، با بیان این‌که دهه فجر انفجار نور است، گفت: در این ایام یاد امام (ره) و شهدا را گرامی می‌داریم و از خداوند می‌خواهیم که امام را با ائمه اطهار و شهدا را با شهدای عالیقدر محشور بفرمایند.

 

امام جمعه این هفته نماز جمعه تهران اظهار کرد: قرآن برای رابطه انسان با خدا دو حالت را در نظر می‌گیرد. انسانی که مرتبط باشد با خدا و انسانی که رابطه‌اش با خدا منقطع است. اگر انسان رابطه‌اش حالت اول باشد در نور قرار می‌گیرد و در غیر آن در ظلمت است. آن ظلمت، ظلمت حب مقام، جهل، شهوت و دنیا پرستی است. کسانی که رابطه منقطع دارند اهل تعقل نیستند و فکر نمی‌کنند و در واقع لال، کور و کر هستند. آن کسی که از خدا جدا شده است باید بداند که دچار پرسش شیطان شده است.

 

وی ادامه داد: کسی که به خدا متصل است، در نور قرار می‌گیرد و فضا و حقایق برایش روشن می‌شود و می‌داند هر اتفاقی که برایش بیفتد، از حیات و مرگ، فقر و دارایی، بیماری و سلامتی از طرف خداست و وقتی بداند از طرف خداست، همه چیز برایش زیبا می‌شود و در ادامه نیز این طرز تفکر و نگاه برایش آرامش می‌آورد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین