امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۲ Thursday, 25 April 2024

ناگفته ها و تحولات روزهاي آخر انتخابات از اردوگاه اصولگرايان

با گذشت يك هفته از انتخابات رياست جمهوري آرام آرام بخش هايي از ناگفته ها و تحولات روزهاي آخر اردوگاه اصولگرايان رونمايي مي شود. در سه روز گذشته دو چهره مشهور سياسي به بيان روايت هاي خود از انتخابات پرداختند. حسين الله كرم كه از حاميان جليلي بود به درخواست...

با گذشت يك هفته از انتخابات رياست جمهوري آرام آرام بخش هايي از ناگفته ها و تحولات روزهاي آخر اردوگاه اصولگرايان رونمايي مي شود. در سه روز گذشته دو چهره مشهور سياسي به بيان روايت هاي خود از انتخابات پرداختند. حسين الله كرم كه از حاميان جليلي بود به درخواست ها از جليلي براي كناره گيري به سود قاليباف اشاره مي كند و حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی رئيس دفتر آیت الله مهدوی کنی به تماس هاي بي پاسخ آيت الله مهدوي كني با ولايتي براي كناره گيري.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از شفاف، با گذشت يك هفته از انتخابات رياست جمهوري آرام آرام بخش هايي از ناگفته ها و تحولات روزهاي آخر اردوگاه اصولگرايان رونمايي مي شود. در سه روز گذشته دو چهره مشهور سياسي به بيان روايت هاي خود از انتخابات پرداختند.

حسين الله كرم كه از حاميان جليلي بود به درخواست ها از جليلي براي كناره گيري به سود قاليباف اشاره مي كند و حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی رئيس دفتر آیت الله مهدوی کنی به تماس هاي بي پاسخ آيت الله مهدوي كني با ولايتي براي كناره گيري.

الله کرم که عصر چهارشنبه درجلسه در جلسه شورای هماهنگی حزب الله در مسجد ارک تهران سخن می گفت با اشاره به رویداد های روزهای منتهی به انتخابات از جمله تمکین عارف به مرکزیت اصلاح طلبان برای انصراف و رشد قابل توجه روحانی در نظر سنجی ها و بسیج جریان اجتماعی اصلاح طلبان پشت سر وی گفت: ما در روز چهار شنبه به این نتیجه رسیدیم که تنها با انصراف جلیلی ممکن است جریان اصولگرایی بتواند در انتخابات به موفقیت برسد . بنابراین به او پیغام دادیم تا به نفع قالیباف کنار بکشد.

به گفته این حامی سعید جلیلی با انصراف هر کدام دیگر از آقایان ولایتی ، رضایی و قالیباف بخشی ا ز سبد رای ایشان به آرای روحانی اضافه می شد و تنها سبد رای جلیلی بود که می توانست به موفقیت گفتمان اصولگرایی کمک کند.

ولايتي جواب آيت الله را نمي داد

سخنان الله كرم در حالي است كه حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی میرلوحی رئيس دفتر آیت الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان در گفت و گوي خود با تسنيم ناگفته هاي ائتلاف پيشرفت و عدالت ميان ولايتي، قاليباف و حداد عادل را افشا كرده است.

وي درباره ائتلاف پيشرفت گفت:سه نفر ازمحترمین این جریان(اصولگرايي) متعهد شدند بعد از مدتی به نظرسنجی‌ها نگاه کنند و هرکس پیشتر بود، آن دو نفر دیگر کنار بروند و برادر‌وار به او کمک کنند که او پیش برود و در خدمت او باشند. حتی در یکی از جلسات آیت‌الله مهدوی‌کنی از یکی از آقایان پرسیدند اگر مثلا آن یکی رأیش بیشتر شود و مصلحت شد که او به عنوان کاندیدا معرفی شود، شما وزیر او می‌شوی؟ و در آن جلسه تأکید و تصریح شد که؛”بله”.

ميرلوحي در بخش ديگري از اين گفت و گو، افزود: نظر آیت‌الله مهدوی این بوده که دور یک محور جمع بشوند، اما حوادثی پیش آمد که دوستان، ساز خودشان را زدند و نغمه‌های دیگری نواختند که اتفاقی که فکر می‌شد به آن سمت حرکت می‌کنیم، نیفتاد.

پس از بررسی‌های اولیه قرار بود که نفر واحد انتخاب بشود اما گفتند بعد از ثبت نام این فرد انتخاب شود. پاسخ داده شد که تعدد کاندیداها توجه اقشار را معطوف به چند نفر می‌کند و کار سخت می‌شود؛ اعلام کردند که خیر. بعد گفتند تبلیغات شروع بشود، تبلیغات کردند و گفتیم اینطور متفرق می‌شوید و بعد گفتند که مناظرات انجام بشود و عملا آن چیزی که باید اتفاق می‌افتاد، حاصل نشد.

ایشان (آيت الله مهدوي كني) تلاش کردند که امر وحدت محقق بشود و هیاهو هم نکردند، اما متأسفانه بعضی آقایان به توصیه‌ها عمل نکردند.

وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آیا این مطلب که از طرف دفتر آیت‌الله مهدوی در روزهای پایانی تماس می‌گرفتند و آقای ولایتی امتناع می‌کردند، درست است، گفت: بله! همینطور است. آیت الله مهدوي كني برای اینکه نظر خاتمه دهنده را ارائه بدهند، چند بار تماس گرفته بودند و به ناچار نامه هم نوشتند اما آقای ولایتی توصیه‌ها را نپذیرفتند. من حتی خودم هم صحبت کردم اما آقایان قطع کردند و بعد به پیغام‌ها و تماس‌های ما هم جواب ندادند. اما اینکه چه چیزی باعث شد ایشان امتناع کنند باید خودشان پاسخ بدهند. حالا اطرافیان یا مشاوران تأثیر داشتند، من اطلاعی ندارم. آقایان نسبت به شخص آیت‌الله مهدوی‌کنی حتی گفته بودند: “هرچی شما بفرمایید”، یعنی اینطور هم اعلام تبعیت و پیروی کرده بودند.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین