امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۵ Thursday, 18 April 2024

نعمت‌زاده: قیمت خودرو در سال آینده افزایش نمی‌یابد

نعمت‌زاده: قیمت خودرو در سال آینده افزایش نمی‌یابد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تغییر قیمت حامل‌های انرژی در سال آینده بر قیمت تمام شده خودرو بی تاثیر است لذا قیمت خودرو در سال آینده افزایش نمی یابد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، محمدرضا نعمت زاده، امروز دوشنبه در حاشیه همایش حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که آیا در سال 1393 قیمت خودرو افزایش می یابد گفت: هنوز درباره افزایش قیمت خودرو تصمیم نگرفته ایم تا ببینم چگونه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: امیدواریم قیمت خودرو تغییر نکند یا بسیار حداقل باشد. باید ببینیم قیمت بقیه حامل‌ها به چه نحو تغییر می کند سپس در این مورد تصمیم بگیریم.

 

او با بیان این‌که تصمیم دولت بر این است که قیمت حامل‌ها و موادی که مشمول فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌شود به مقدار حداقلی اضافه شود، گفت: فکر نمی کنم این تغییرات به هیچ وجه در قیمت خودرو تاثیر داشته باشد.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که تغییر قیمت حامل‌های انرژی بر برخی کالاهای انرژی‌بر مثل فولاد و سیمان و نهاده‌ها تاثیر دارد گفت: ولی تاثیر قیمت حامل‌های انرژی بر خودرو بسیار ناچیز است.

 

نعمت زاده در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این که ادغام مرکز پژوهش‌های بازرگانی در وزارت علوم به کجا رسیده و تاکنون این مرکز چه دستاوردهایی برای حوزه بازرگانی داشته است بیان کرد: قرار نشده مرکز پژوهش‌های بازرگانی در وزارت علوم ادغام شود وهمان طور که از اسم آن مشخص است این مرکز مطالعات انجام داده و پشتیبانی علمی و نظری ارائه می کند. البته به دنبال آن هستیم که این مرکز فعال‌تر شود.

 

وی در پاسخ به این سوال که وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان چه برنامه‌هایی دارد بیان کرد: خود واحدهای تولیدی و خدماتی هستند که هم برای استمرار و بقای خود و هم برای جلب رضایت مشتریان تلاش می‌کنند که خدمات قبل، بعد و در حین فروش ارائه کنند.

 

نعمت زاده ادامه داد: این خدمات به نحوی تنظیم می‌شود که مشتریان راضی بمانند. ما هم به نوبه خود هم از این واحدها تجلیل کرده و هم قرار است امتیازات ویژه ای برای این واحدها و همچنین واحدهای نمونه تولیدی در نظر بگیریم.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این‌که این سیستم به زودی طراحی و در قالب یک دستورالعمل به واحدها ابلاغ می‌شود خاطرنشان کرد: ولی ارائه خدمات به مصرف‌کنندگان‌باید در اولویت یک واحدهای تولیدی باشد.

 

تمامی خودروها از خرداد ماه باید یورو 4 داشته باشند

 

وی در ادامه درباره افزایش دو میلیون تومانی قیمت پراید در آستانه شب عید به بهانه لحاظ کردن استاندارد یورو 4 خاطرنشان کرد: از افزایش دو میلیونی قیمت پراید بی اطلاعم ولی صادقانه باید گفت که یورو 4 آپشن نیست و ما قول داده ایم که تا آخر خرداد سال 1393 تمام خودروهای سواری و بنزینی که تولید می شود تبدیل به یورو 4 شوند. از اول تیر ماه نیز خودروهای سواری که یورو 4 ندارند متوقف می‌شود.

 

نعمت زاده ادامه داد: وزارت نفت قول داده است که تا آن تاریخ سوخت لازم را با استاندارد یورو 4 در پمپ بنزین‌ها ارائه کند.

 

به گفته وی، نظر بر این است که این اقدام در هشت کلانشهر کشور انجام شود ولی ما اعلام کرده ایم که باید این استانداردها در بقیه جایگاه‌ها نیز لحاظ شود.

 

او در ادامه درباره احتمال افزایش قیمت بنزین در سال آینده گفت: دولت این موضوع را به زودی اعلام می‌کند. اجازه دهید ببینیم چقدر تغییر خواهد کرد.

 

مطالبات تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی به زودی پرداخت می‌شود

 

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین تصمیمات شورای اقتصاد درباره صنعت گفت: در مورد صنعت مسائل گذشته و قبلی مطرح شد و چند شرکتی که ماشین‌آلات کشاورزی می ساختند مطالباتی از گذشته داشتند که تصمیم گیری شد این مطالبات به زودی پرداخت شود.

 

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا عدم دخالت در قیمت گذاری به معنای آزاد شدن قیمت خودرو در سال آینده است خاطرنشان کرد: هنوز تصمیم گیری در این زمینه نشده چون خودرو هنوز در لیست کالاهای انحصاری است و به همین دلیل باید در خصوص آن تصمیم گیری شود. اگر خودرو از لیست کالاهای انحصاری خارج شود آن وقت تصمیم گیری می شود که قیمت آن بر مبنای بازار باشد.

 

نعمت‌زاده ادامه داد: اما در حال حاضر تصمیم ما این است که قیمت‌ها ثابت بماند و با افزایش تولید بتوانیم هزینه‌ها را جبران کنیم.

 

وی در پایان درباره ارائه تسهیلات به گندم‌کاران گفت: کل محصولات کشاورزی نظیر گندم از اول فروردین ماه سال آینده به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده و هر نوعی تصمیم‌گیری در این باره به آنها واگذار می‌شود.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین