امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۵ Saturday, 20 April 2024

نعیم قاسم:اسد در انتخابات پیروز می‌شود/غرب واقعیت‌های سوریه را بپذیرد

نعیم قاسم:اسد در انتخابات پیروز می‌شود/غرب واقعیت‌های سوریه را بپذیرد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی اظهار داشت که مخالفان سوریه و حامیان آنها در برخی کشورهای عربی و غربی باید این مساله را بپذیرند که بشار اسد در انتخابات سال جاری سوریه نامزد و در آن پیروز خواهد شد هر چند که گروههای مسلح دستاوردهایی داشته باشند.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا، نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله عنوان داشت: بشار اسد،رئیس جمهوری سوریه با گذشت سه سال از آغاز بحران سوریه هنوز محبوبیت مردمی خود در سوریه را حفظ کرده است و همگان باید بدانند که سوریه تنها دو گزینه پیش روی خود دارد؛ اول،ابقای اسد در پست ریاست این کشور با موافقت تمامی گروه‌ها ودوم غیرممکن بودن تصاحب قدرت توسط مخالفان،زیرا آنها شانس خود را امتحان کرده و شکست خورده‌اند.

 

قاسم تصریح کرد: این گزینه روشن است؛ یا تفاهم با بشار اسد برای دستیابی به نتیجه و یا باقی ماندن بحران با تداوم ریاست بشار اسد در سوریه.

 

وی افزود: غرب باید با واقعیت موجود در سوریه تعامل داشته باشد و نه با خیالهایی که اشتباه بودن آن ثابت شده است. حتی اگر تا 10 سال دیگر این خط مشی خود را ادامه دهد،اما راهکار حل بحران همان خواهد بود.به باور من اسد در انتخابات نامزد خواهد شد و با محبوبیت مردمی خود در سوریه از سوی تمامی طوائف و در راس آنها سنی ها در این انتخابات پیروز خواهد شد.انتخابات در زمان خود برگزار خواهد شد و بشار اسد بدون هیچگونه رقیبی پیروز این انتخابات خواهد بود.

 

نماینده دبیرکل حزب‌الله اظهار داشت: آمریکا و هم‌پیمانان غربی خود در حالتی از سردرگمی به سر می‌برند و سیاست زوشنی در خصوص چگونگی تعامل با سوریه که اکنون محل جذب تروریست‌ ها از کشورهای مختلف جهان شده است ،ندارد.

 

وی همچنین ضمن تاکید بر تمایز قائل شدن میان نامزدی بشار اسد در انتخابات از یک سو و میان ثبات سیاسی سوریه که با مداخله کشورهای بیگانه و برخی کشورهای عربی در امور داخلی این کشور در ارتباط است، گفت تا زمانی که راهکار سیاسی فراگیر در منطقه حاصل نشود بحران سوریه ادامه خواهد داشت، اگر چه که تغییراتی در هرم قدرت این کشور رخ دهد.اوضاع کنونی سوریه و منطقه در شرایط نابسامانی است و هیچ راهکار سیاسی برای پایان دادن به تنش ها صورت نگرفته است و آمریکا در نوعی سرگردانی به سر می‌برد زیرا از یک سو نمی‌خواهد دولت بشار اسد باقی بماند و از سوی دیگر توان کنترل تروریستهایی چون داعش و جبهه النصره را ندارد و به همین دلیل تنها گزینه آمریکا تداوم خونریزی‌ها در سوریه تا مدت زمان نامحدود است.آمریکا منتظر است تا تحولاتی صورت گیرد تا کمک کند به راهکارهایی برای حل این بحران دست یابد اما اولویت کنونی آمریکا مسائلی خارج از منطقه خاورمیانه و به ویژه بحران سوریه را شامل می‌شود.

 

از سوی دیگر، وی در خصوص رویارویی با رژیم صهیونیستی به این مساله اشاره کرد که درگیری با اسرائیل باید با آمادگی کامل صورت گیرد تا بتوان در زمان مناسب از خود دفاع کرده و اقدامات بازدارنده را انجام داد. ما به مبارزات خود با اسرائیل ادامه خواهیم داد تا از مرزهای خود فراتر نرود و تحقق این امر در شرایط کنونی ممکن است.

 

 

انتهای پیام

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین