امروز: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۱ Tuesday, 23 April 2024

هنیه: زمان تحقق آشتی ملی فلسطین فرارسیده است

هنیه: زمان تحقق آشتی ملی فلسطین فرارسیده است

نخست‌وزیر دولت حماس در دیدار با هیأتی از مقامات جنبش فتح در غزه اعلام کرد، ملت فلسطین منتظر تحقق آشتی ملی فلسطینی است تا موضوعات اصلی پیگیری شود.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا، اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت حماس گفت، مردم در کرانه باختری رود اردن و غزه از محاصره رنج می‌برند و ما در حال سپری کردن خطرناک‌ترین مراحل از تاریخ فلسطین هستیم.

 

وی اظهار کرد، زمان تحقق آشتی ملی فلسطین فرارسیده است. اختلافات و شکاف‌های فلسطینی فلسطین و آرمان فلسطین را تهدید می‌کند.

 

نخست‌وزیر دولت حماس گفت: گروه‌های فلسطینی نباید تنها به مذاکره و گفت‌وگوی صرف بسنده کنند بلکه باید برای تحقق آشتی ملی اقدام عملی کنند و این چیزی است که مردم فلسطین انتظار آن را می‌کشند.

 

اسماعیل هنیه در دیدار با هیأتی از مقامات جنبش فتح که در خانه وی در غزه برگزار شد، افزود مرحله کنونی مرحله اجرای موافقتنامه‌های امضا شده قبلی است و زمان دستیابی به تفاهم‌های جدید نیست.

 

هنیه اظهار کرد: گزینه آشتی گزینه ملی فلسطین تحت نظارت عربی است. ما خواستار آشتی هستیم که به دولت واحد، رهبری واحد و تصمیم سیاسی واحدی منجر شود.

 

وی تأکید کرد: ما خواستار همکاری بر اساس راهبرد پایبندی به اصول و حقوق فلسطینیان هستیم. در گفت‌وگوها جایی برای شکست باقی نمانده است. تحقق آشتی ملی خواسته همه مردم فلسطین است.

 

هنیه خاطرنشان کرد: گردش قدرت و انتقال قدرت بر اساس نتایج انتخابات صورت می‌گیرد و ما هیچ ساز و کار دیگری برای عملیات سیاسی نداریم.

 

نخست وزیر دولت حماس ضمن اشاره به این که شمارش معکوس برای پایان اختلافات داخلی فلسطین آغاز شده، تأکید کرد که شکاف داخلی عواقب و پیامدهای ناگواری بر وحدت ملت فلسطین داشته و آن‌ها را در معرض خطرات و تهدیداتی جدی قرار داده است.

 

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه تأکید کرد که مسأله فلسطین در مرحله بسبار خطرناکی قرار دارد و باید هر چه سریع‌تر برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات وارد عمل شد.

 

هنیه در ادامه گفت: اوضاع کنونی مستلزم عزم و اراد‌ه‌ای جدی و نیت های خالص و صادقانه است و اختلافات نباید بیش از این ادامه داشته باشد زیرا تمامی ملت فلسطین چشم به رهبران خود دوخته تا راهی برای خروج از بحران ها و مشکلات کنونی یافته و این کشتی را به سلامت به ساحل آرامش رهنمون کنند.

 

وی اشاره کرد که مسأله فلسطین در شرایط کنونی در معرض خطرات بی‌شماری قرار دارد و دشمن به هر شیوه ممکن در تلاش برای نابودی آن است.

 

اسماعیل هنیه ضمن ابراز خرسندی از سفر هیات فتح به غزه، از حضور موسی ابو مرزوق، عضو دفتر سیاسی حماس در غزه برای مشارکت در گفت‌وگوهای آشتی ملی استقبال کرد.

 

هنیه این دیدار را مهم و سازنده خواند و خواستار اجرای فوری تمامی بندهای توافقنامه قاهره و دوحه شد. وی تأکید کرد: ما اکنون در مرحله اجرای بندهای توافقنامه های به امضا رسیده هستیم و هدف از سفر هیات فتح به غزه طرح مسائل و موضوعاتی جدید نیست.

 

نخست‌وزیر حماس افزود: ما اینجا جمع نشده‌ایم که فقط بر سر پاره‌ای مسائل با یکدیگر گفت‌وگو کنیم، بلکه هدف ما برقراری روابط ملی تازه و شراکت حقیقی در امور سیاسی و کنار گذاشتن اختلافات است.

 

هنیه تأکید کرد که تحقق آشتی ملی خواسته و گزینه‌ای ملی است که باید تحت حمایت و نظارت طرف های عربی انجام گیرد. وی همچنین خواستار تامین شبکه امن عربی برای حمایت از آشتی ملی فلسطین شد.

 

وی ضمن اشاره به در پیش گرفتن یک استراتژی ملی مشخص و هدفمند، بر ضرورت پایبندی به حقوق ملی فلسطین و توافق بر سر راهکارهایی که این حقوق را محقق کند، تاکید کرد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین