امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۸ Friday, 19 April 2024

واکنش احمدی‌نژاد در صورت عدم احراز صلاحیت مشایی

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب با اشاره به این‌که آقای هاشمی خود را بیش از آن‌که هست قبول دارد و حد خود را نمی‌شناسد، گفت: ایشان به هنگام متوجه فتنه نمی‌شود بلکه دیرهنگام متوجه ماجرا می‌شود و یکی از مشکلات اساسی ایشان این مطلب است. به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز...

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب با اشاره به این‌که آقای هاشمی خود را بیش از آن‌که هست قبول دارد و حد خود را نمی‌شناسد، گفت: ایشان به هنگام متوجه فتنه نمی‌شود بلکه دیرهنگام متوجه ماجرا می‌شود و یکی از مشکلات اساسی ایشان این مطلب است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد درس خارج حوزه علمیه قم، پنج‌شنبه عصر در گردهمایی بزرگ طلاب و فضلای حوزه علمیه، دانشگاهیان و فعالان فرهنگی استان قم با عنوان «نبرد حماسی در پیچ تاریخی» که در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت.

وی درپاسخ به این سؤال که واکنش آقای احمدی‌نژاد در صورت عدم تأیید صلاحیت مشایی از سوی شورای نگهبان چیست؟ خاطرنشان کرد: چند احتمال وجود دارد اول این‌که ایشان تمکین کند و بپذیرد و از خدا می‌خواهیم که این اتفاق بیفتد، دوم
در ثبت‌نام آقای هاشمی یک دست خارجی و فشارهایی از خارج وجود داشت که با توجه به دوران‌های مختلفی که آقای هاشمی پشت سر گذاشته‌اند نباید قبول می‌کرد، حضور وی در انتخابات احتمال شکست خوردن وی و افتادن در فتنه‌ای که آقای هاشمی را در برابر رهبر معظم انقلاب قرار می‌دهد، وجود دارد.
این‌که ایشان تمکین نکند و بگوید انتخابات را برگزار نمی‌کنیم در نتیجه عدم کفایت سیاسی ایشان توسط مجلس اعلام می‌شود، این سناریو، سناریویی است که همراهی جریان فتنه و انحرافی با یکدیگر آشکار می‌شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز کرد: احتمال دیگری هم وجود دارد و آن این است که ایشان بگوید شما آقای هاشمی را تأیید کردید اما مشایی را تأیید نکردید و اگر ایشان در جریان فتنه نیست پس چه کسی در فتنه هست؟ آقای احمدی‌نژاد می‌گوید شما همه آدم آقای هاشمی هستید و این عدم تأیید صلاحیت شما غلط است و من تمکین نمی‌کنم و یک انتخابات مخدوش را رقم می‌زند.

تعدد در مرحله کنونی برای اصول‌گرایان مطلوب است

وی اظهار کرد: اگر ایشان تمکین نکند، انتخابات زیرسؤال می‌رود و این همان چیزی است که جریان فتنه در سال 88 دنبال کرد، یعنی حضور 40 میلیونی به فراموشی رفت، در صورت خدشه در انتخابات جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی در این انتخابات کاهش می‌یابد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر امکان تأیید صلاحیت آقای هاشمی ابراز کرد: نباید ایشان را تخریب کرد،‌ این‌که گفته می‌شود سن ایشان به 78 سال رسیده است تخریب ایشان نیست بلکه یک نگاه واقع‌گرایانه است، این سن برای این کار پر مسؤولیت اجرایی مناسب نیست، اگر شورای نگهبان آقای هاشمی را رد کنند، ایرادی نیست و اگر قبول کنند باید تمکین کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در پاسخ به سؤال کتبی دیگری مبنی بر این که نظر شما درباره این سخن رهبر معظم انقلاب که باید حجت شرعی پیدا کرد، چیست؟ گفت: رهبر معظم انقلاب به دنبال این نکته هستند که در بحث انتخابات اصلح مردم به اجتهاد برسند، تقلید اصل دوم است، اصل اولی اجتهاد است اما اگر فردی نمی‌تواند باید به فرد معتمد مراجعه کند.

پرسش دیگر این بود که تعدد اصول‌گرایان آیا مفید است که حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در پاسخ خاطرنشان کرد: اگر اوضاع به همین منوال
صرف نظر از این که آیا آقای هاشمی با فتنه 88 بوده است یا نبوده است، باید توجه داشت که سن وی برای ریاست جمهوری مناسب نیست، رییس‌جمهوری دویدن می‌خواهد اما در رهبری نیاز به هدایت است و همچنین باید توجه داشت که ادبیات آقای هاشمی مناسب زمان حاضر نیست.
جریان پیدا کند، این تعدد برای اصول‌گرایان خوب است، با این وضع انتخابات به طور قطع به مرحله دوم می‌رسد و به طور حتم یکی از اصول‌گرایان در برابر آقای هاشمی قرار می‌گیرد، مگر این‌که اصول‌گرایان با یکدیگر متحد نشوند که جبهه مقابل در مرحله اول پیروز می‌شود.

وی ادامه داد: نباید در میان جبهه اصول‌گرایان کاندیداهای مختلف به گونه‌ای نقد شود که در صورت راه یافتن آن کاندیدا نتوان به آن فرد رای داد، بلکه باید بر مثبتات یک کاندیدا تأکید کرد و از جهنمی دانستن کاندیدای اصول‌گرای دیگر پرهیز کرد.

هاشمی بیش از حد خود را قبول دارد

‌رییس قرارگاه فرهنگی عمار در پاسخ به این سؤال که وزیر اطلاعات در سخنرانی در قم گفتند که آقای هاشمی در فتنه دست داشته است، ابراز کرد: در این جریان خیلی‌ها در پازل دشمن بازی کردند، نقش‌آفرینی غیر از این است که با خارج ارتباط دارد، من آقای هاشمی را خودی سنگ‌انداز می‌دانم، امام خمینی(ره) آقای هاشمی را به خوبی می‌شناخت اما ایشان را هرگز کنار نگذاشت.

وی ادامه داد: آقای هاشمی خود را بیش از آن‌که هست قبول دارد و حد خود را نمی‌شناسد، دوم این‌که ایشان به هنگام، متوجه فتنه نمی‌شود بلکه دیرهنگام متوجه ماجرا می‌شود و یکی از مشکلات اساسی ایشان این مطلب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در پاسخ به سؤالی درباره موضع احمدی‌نژاد درباره هولوکاست ادامه داد: در غرب اجازه نمی‌دهند که کسی هولوکاست را زیر سؤال ببرد، زیرا اگر در این موضوع تردید ایجاد شود، فریب دروغین صهیونیست‌ها معلوم می‌شود و تردید ایجاد کردن احمدی‌نژاد درباره هولوکاست ستودنی بود.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره این‌که شما قبلا گفته بودید که مشایی نمی‌آید، گفت: پایه و منشا جریان
برخی با تأکید کردن بر بحرانی بودن اوضاع به دنبال منجی نشان دادن خود بودند، برخی کاندیداها در روز آخر مدام می‌گفتند ما نمی‌آییم اما یک‌باره در روز آخر گفتند که ما استخاره کردیم و می‌آییم اما معلوم شد که تیم های حفاظت آنان از روز قبل به ستاد انتخابات مراجعه کرده بودند.
فتنه و انحراف یکی است، اگر مشایی کاندیدا نمی‌شد، کاندیداتوری طرف مقابل بی‌معنا بود و اکنون داستان، داستان یک آتش متحد است.

رییس قرارگاه فرهنگی عمار در پاسخ به این پرسش که وضعیت انتخابات ایران بر تحولات سوریه چگونه تأثیرگذار است؟ اظهار کرد: دشمن در سوریه در باتلاق افتاده است و باید گفت که انتخابات بر روی سوریه تأثیرگذار است.

پرسش دیگر یکی از حاضران این بود که چرا رهبر معظم انقلاب جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای آقای هاشمی امضا کردند، خاطرنشان کرد: هاشمی عامل دشمن نیست و رهبر معظم انقلاب می‌خواهد ایشان را برای نظام نگاه دارد، در مجمع تشخیص مصلحت نظام همه افکار مختلف جمع شده‌اند، تا کنون مجمع تشخیص مصلحت نظام یک خروجی مخالف با نظام نداشته است.

مشایی رجل سیاسی نیست

وی در پاسخ به پرسش دیگری خاطرنشان کرد: شورای نگهبان نمی‌تواند مشایی را قبول کند زیرا مشایی رجل سیاسی نیست، اگر مشایی را رد کردند و هاشمی را پذیرفتند، احتمال اجرای سناریوی اختلاف‌انگیز از سوی احمدی‌نژاد وجود دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب اظهار کرد: در آخرین روز ثبت‌نام‌ها پازل دشمن کامل شد، برخی‌ها خود نمی‌دانستند اما در جریان آخرین روز ثبت‌نام پازل دشمن را تکمیل کردند، سخن‌هایی که از اطرافیان برخی از کاندیداها گفته شد، نیز پر کردن جدول دشمن بود.

وی خاطرنشان کرد: برخی با تأکید کردن بر بحرانی بودن اوضاع به دنبال منجی نشان دادن خود بودند، برخی کاندیداها در روز آخر مدام می‌گفتند ما نمی‌آییم اما یک‌باره در روز آخر گفتند که ما استخاره کردیم و می‌آییم اما معلوم شد که تیم های حفاظت آنان از روز قبل به ستاد انتخابات مراجعه کرده بودند.

رییس قرارگاه فرهنگی عمار با اشاره به اظهار نظر آقای هاشمی برای ورود به انتخابات مبنی بر اجازه گرفتن از رهبر، ابراز کرد: این کاندیدا مگر نظر رهبری را نمی‌دانست؟
شورای نگهبان نمی‌تواند مشایی را قبول کند زیرا مشایی رجل سیاسی نیست، اگر مشایی را رد کردند و هاشمی را پذیرفتند، احتمال اجرای سناریوی اختلاف‌انگیز از سوی احمدی‌نژاد وجود دارد.
سن‌ ایشان برای انتخابات زیاد است و قطعا با توجه به نیاز کارهای اجرایی به تحرک این مساله از توان آقای هاشمی خارج است.

در ثبت‌نام هاشمی دست‌هایی خارجی دیده می‌شد

وی با اشاره به جریان‌های مختلف در روز آخر انتخابات خاطرنشان کرد: این جریان‌ها نشان می‌دهد که جبهه مقابل به بن‌بست رسیده‌ است، باید توجه داشت که در میان اصول‌گرایان نامزدهای مختلفی وجود دارد اما آنان همچنان بر روی یک نفر تأکید دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب اظهار کرد: نامزدهای اصول‌گرا با سایر نامزدها قابل مقایسه نیستند، سابقه سیاسی و دانشگاهی آنان بسیار درخشان است، اما در جبهه مقابل هیچ نیروی تربیت‌شده‌ای وجود ندارد.

وی گفت: صرف نظر از این که آیا آقای هاشمی با فتنه 88 بوده است یا نبوده است، باید توجه داشت که سن وی برای ریاست جمهوری مناسب نیست، رییس‌جمهوری دویدن می‌خواهد اما در رهبری نیاز به هدایت است و همچنین باید توجه داشت که ادبیات آقای هاشمی مناسب زمان حاضر نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: در ثبت‌نام آقای هاشمی یک دست خارجی و فشارهایی از خارج وجود داشت که با توجه به دوران‌های مختلفی که آقای هاشمی پشت سر گذاشته‌اند نباید قبول می‌کرد، حضور وی در انتخابات احتمال شکست خوردن وی و افتادن در فتنه‌ای که آقای هاشمی را در برابر رهبر معظم انقلاب قرار می‌دهد، وجود دارد.

وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانات اخیرشان فرمودند
احتمال دیگری هم وجود دارد و آن این است که ایشان بگوید شما آقای هاشمی را تأیید کردید اما مشایی را تأیید نکردید و اگر ایشان در جریان فتنه نیست پس چه کسی در فتنه هست؟ آقای احمدی‌نژاد می‌گوید شما همه آدم آقای هاشمی هستید و این عدم تأیید صلاحیت شما غلط است و من تمکین نمی‌کنم و یک انتخابات مخدوش را رقم می‌زند.
که باید رییس‌جمهوری بر سر کار بیاید که کشور را با همان سرعت موجود به پیش ببرد و از این امر معلوم می‌شود که ایشان این پیشرفت را قبول داشته‌اند و باید دانست که آقای هاشمی نمی‌تواند این سرعت پیشرفت را در دولت بعدی ادامه دهد.

پیچ تاریخی همواره محل نزاع است

رییس قرارگاه فرهنگی عمار با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره پیچ تاریخی اظهار کرد: پیچ تاریخی نقطه‌ای است که برای همگان مجهول است و محل نزاع است، یک عده می‌خواهند تاریخ به آن‌جا برسد و عده‌ای می‌خواهند تاریخ به آن‌جا نرسد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب ابراز کرد: از ابتدا تا کنون خط مبارزه‌ای وجود داشته است و در نهایت باید تاریخ از این پیچ عبور کند، جبهه مقابل به دنبال مانع‌گذاری است، ما اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که رهبر معظم انقلاب تذکر نزدیک شدن به این پیچ تاریخی را به ما داده‌‌اند.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در این دوران تاریخی به خلق حماسه سیاسی و اقتصادی را گوشزد کرده‌اند، اظهار کرد: حماسه به معنای به کار گیری استعدادها خارج از قواعد تعریف شده است، انسان ممکن است در شرایطی دارای استعداد باشد اما تنها از استعداد خود در راستای چارچوب‌ها پیش برود و اما معنای حماسه فراتر رفتن از قاعده‌ها است.

حماسه در برابر جریان‌های مخالف و قوی به وجود می‌آید

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با حماسه خواندن واقعه عاشورا اظهار کرد: شهادت امام حسین(ع) و یاران او در عاشورا امری فراتر از جهاد بود، سید‌الشهدا در کربلا خارج از همه قواعد تعریف‌شده با آوردن علی‌اصغر(ع) و خانواده‌اش یا قطعه قطعه شدن حضرت علی‌اکبر(ع) حماسه آفریدند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دوران کنونی و برای عبور از مرحله تاریخی ضرورت حماسه را خاطرنشان کردند، یعنی باید امری خارج از قواعد اتفاق بیفتد، یکی از مؤلفه‌های تحقق حماسه مشارکت بسیار مردم در انتخابات است و این مشارکت بالای مردم سبب خنثی شدن همه توطئه‌های دشمن می‌شود و باید برای افزایش مشارکت همه استعدادها و توان خود را به کار بگیریم.

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. رحیم مشایی با سابقه ای که داره و حمایتش از اسرائیل نباید هم پذیرفته میشد.اگر اقای هاشمی پذیرفته میشدند قطعا پیروز انتخابات بودند.

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین