امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۸ Friday, 19 April 2024

وزیر کشور:وحدت حول محور ولایت فقیه رمز حفظ نظام در برابر دشمنان است

وزیر کشور:وحدت حول محور ولایت فقیه رمز حفظ نظام در برابر دشمنان است

وزیر کشور گفت:پایبندی به وحدت و انسجام حول محور ولایت فقیه رمز موفقیت و حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی در برابر دشمنان است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، عبدالرضا رحمانی فضلی در جلسه شورای اداری استان قم که در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد با گرامیداشت یوم الله دهه فجر یادآور شد:یاد شهیدان و تجلیل از دلسوزان و حامیان انقلاب در حقیقت عبرت آموزی، تجربه اندوزی و تعیین مسیر آینده کشور است.

 

وی افزود:حوادث سال 57 باید یک شاخص، میزان و محک باشد تا عیار خود و انقلابمان را بسنجیم و با نگاهی به اندیشه های امام خمینی(ره) و نگاهی به جریان انقلاب موقعیت خود را به لحاظ استراتژیکی در جهان ارزیابی کنیم.

 

رحمانی فضلی با مروری به وضعیت ایران در زمان قبل از پیروزی انقلاب تصریح کرد:کشور ایران به ظاهر دارای موقعیت استراتژیکی در سطح منطقه به عنوان یک کشور قدرتمند و عامل میزان و ترازو شناخته می شد و دو دنیای شرق و غرب یعنی شوروی و آمریکا لبه رقابت شان در حوزه ایران بود و تلاش می کردند در ایران جای پا و نفوذ داشته باشند.

 

وی ادامه داد: آمریکا نفوذ بیشتری در حوزه های نظامی و سیاسی در ایران داشت و کشور ایران در آن زمان افتخار می کرد ژاندارم خلیج فارس و منطقه است و خود را عامل ثبات و صلح می دانست؛ اگرچه ثبات و صلح معنای خاصی داشت و در حقیقت به معنای حمایت بلوک قدرتمند شرق و غرب از ایران بود تا جایی که کسی نمی توانست در برابر ایران مقابله کند.

 

وی همچنین با اشاره به قدرت ظاهری ایران به لحاظ نظامی در زمان طاغوت گفت:پیچیده ترین تجهیزات نظامی، مدرنترین هواپیماهای جنگی، قوی ترین نظام اطلاعاتی و قوی ترین بازار غرب در ایران بود و با وجود این حمایت های غرب هیچ کس فکر نمی کرد قدرت حاکم بر ایران این قدر تهی، متزلزل و پوشالی باشد.

 

وزیر کشور افزود:این مساله عبرتی است برای ما که فریب ظاهر را نخوریم و دچار سطحی نگری نشویم و بدانیم که تحولات در لایه های درون اتفاق می افتد همان طور که این انقلاب توانست به به پیروزی برسد.

 

رحمانی فضلی با تاکید بر قدرشناسی از نعمت انقلاب اسلامی عنوان کرد:در حالی که خاندان سلطنتی فریب غرور و کبر خود را خوردند و با وجود مساله نفت و حضور اسرائیل درمنطقه و لقب ژاندارم خلیج فارس برای ایران، لطف خدا شامل حال ملت ایران شد و مجاهدت ها، فریادها و خون شهیدان انقلاب را به پیروزی رساند.

 

وی خاطرنشان کرد: آرزوی این کشور در تحقق عدالت، احیای خون سید الشهدا و گسترش اسلام ذره ذره جمع شد و تجلی آن در عظمت ملت و رهبری در تشکیل نهضت انقلاب اسلامی ظهور پیدا کرد و در شرایطی که فرهنگ مدرنیسم، انواع ابتذال در کشور وجود داشت ملت ایران به رهبری امام خمینی(ره) هویت و اصالت خود را یافت.

 

وی با اشاره به نقش مهم ولایت و رهبری در پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت:مردم ایران آنقدر به امام خمینی(ره) اعتماد داشتند که حرف و راه امام همان سخن و راه این مردم شد و نظام شاهنشاهی با همه تلاش هایی که کرد به راحتی فروریخت.

 

وزیر کشور تاکید کرد:مسیر رهبر باید برای ما عبرت شود؛ چرا که این مسیر رضایت خدا و عبودیت، و تکلیف الهی بود و امام به تکلیف خود عمل کرد و دیگر مسائل حاشیه ای، غرور، فرقه و قبیله معنایی نداشت و خالصانه به نظرات مردم توجه شد.

 

رحمانی فضلی با تشریح وضعیت کشور در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی تصریح کرد: هنگامی که انقلاب به پیروزی رسید شاهد جنگ های داخلی در کشور بودیم که واقعه ترکمن صحرا، جنگل های آمل، واقعه کردستان، واقعه آذربایجان، جناح بندی های داخل کشور، و دشمن با انواع ترورها و انفجارها تلاش داشت مردم را از انقلاب خود نا امید سازد.

 

وی افزود:پس از شکست دشمن در این اقدامات، جنگ تحمیلی آغاز شد، اما امام خمینی(ره) شجاعانه گفتند که دیوانه‌ای سنگی بر چاهی انداخته است و این ملت عظیم با پشتوانه چنین رهبری شجاع در دفاع از ارزش‌های انقلابی به جان فشانی پرداخت و ما امروز باید بدانیم که وارث چنین انقلاب، رهبر و ملتی هستیم.

 

رحمانی فضلی گفت:با نگاهی به وضعیت کشورهای منطقه به خوبی می توانیم اثر مداخله و دخالت های آمریکا و ابرقدرت‌های جهان را ببینیم گرچه پس از 35 سال این انقلاب سرافراز مانده و تحریم ها و مشکلات اقتصادی خللی در ادامه راه این انقلاب به وجود نیاورده است و باید با اقتصاد مقاومتی و حفظ ارزش‌های اسلامی و دینی در جهت حفظ انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

 

این عضو کابینه دولت یازدهم در خصوص حضور ایران در مذاکرات هسته ای نیز یادآور شد:ما در این مذاکرات شرکت کردیم تا به دنیا بفهمانیم که اهل منطق، قانون، عقلانیت و تابع صلح هستیم و در مذاکره شرکت کردیم تا شر را عقب بکشانیم، اما این به معنای اعتماد کامل و منفعل شدن و نفی احقاق حقوق ملت ایران نیست، بلکه با تکیه بر ولایت فقیه در صحنه حضور یافته ایم.

 

رحمانی فضلی تصریح کرد:اگر می خواهیم در برابر دشمنان این انقلاب را حفظ کنیم به وحدت و انسجام حول محور رهبری باید پایبند باشیم و با تقویت قدرت اقتصادی، توسعه فرهنگ اقتصاد مقاومتی و کاهش مصرف گام برداریم و مبنای عملکر ما، رضایت مردم باشد؛ چرا که مردم ولی نعمت، صاحبان و همراه همیشگی انقلاب هستند.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین