امروز: پنج شنبه، ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۴ Thursday, 18 April 2024

ولادیمیر پوتین: در شگفتم چرا غرب از شورشیان آدمخوار حمایت می کند

رئیس جمهور روسیه جلسه مطبوعاتی دیدار با نخست وزیر انگلیس را به صحنه مواخذه از طرفهای غربی تبدیل کرد تصمیم غرب برای ارسال سلاح به شورشیان سوری ابراز نگرانی کرده و گفت: در حالی که شورشیان سوری وحشیانه‌ترین رفتارها را از خود نشان می دهند و حتی از خوردن اعضای...

رئیس جمهور روسیه جلسه مطبوعاتی دیدار با نخست وزیر انگلیس را به صحنه مواخذه از طرفهای غربی تبدیل کرد تصمیم غرب برای ارسال سلاح به شورشیان سوری ابراز نگرانی کرده و گفت: در حالی که شورشیان سوری وحشیانه‌ترین رفتارها را از خود نشان می دهند و حتی از خوردن اعضای بدن کشته ها دریغ نمی کنند نمی دانم چرا غرب اصرار بر حمایت از این شورشیان دارد.

 

به گزارش بینانیوز به نقل از شبکه ایران ، ولادیمیر پوتین در دیدار با دیوید کامرون در داونینگ استریت لندن در حالی که با قدرت از مواضع خود درباره حمایت از دولت سوریه و بشار اسد دفاع می کرد، گفت: مسکو طبق قوانین بین المللی و بر اساس تفاهمنامه‌هایی که در گذشته با سوریه امضا کرده برای دولت قانونی سوریه سلاح ارسال می کند و هیچ عمل غیرقانونی تا کنون از ما سر نزده است در حالی که غرب از شورشیانی حمایت می کند که هیچ وجاهت قانونی ندارند.
به گزارش سرویس بین الملل شبکه ایران به نقل از دیلی تلگراف، رئیس جمهور روسیه ادامه داد: ما همچنین علاقمند به رسیدن به یک راهکار دیپلماتیک برای حل بحران سوریه هستیم و در این راستا حاضر به همکاری با کشورهایی که صادقانه راهکار ارائه می‌دهند هستیم و در این زمینه نیز روسیه اعتقاد دارد که اجلاس کشورهای عضو G8 که از امروز در ایرلند شمالی آغاز شده یکی از مناسب ترین محافل برای پایان دادن به درگیری های سوریه باشد.
پوتین که همچنین از بیان اختلاف نظر خود با باراک اوباما درباره مسلح کردن شورشیان سوری ابایی نداشت وقتی درباره سخنان پیشین کامرون که ادعا کرده بود کسانی که دولت اسد را مسلح می کنند دستشان به خون کودکان سوریه آلوده است از او سوال شد، گفت: خون کودکان سوریه روی دستان کسانی که شورشیان سوری را مسلح می کنند نیز است و حتی آنها بیشتر مقصرند زیرا آنها از کسانی حمایت می کنند که به جسد سربازان سوری نیز رحم نمی کنند و اعضای درونی جنازه‌ها را می خورند
وی ادامه داد: در حالی که اروپا ادعای پایبندی به ارزش های اخلاقی و انسانی را می کند واقعا جای تعجب دارد که چگونه از رفتارهای وحشیانه شورشیان سوری که هیچ بویی از اخلاقیت و انسانیت نبرده اند حمایت می کند.
در این نشست دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس دریافت که اختلاف نظرهای بسیار بزرگی بین دیدگاه‌های مسکو و لندن در زمینه بحران سوریه وجود دارد اما اعلام کرد: با تمام این اختلاف نظرها ما باور داریم که جامعه جهانی می تواند بر این بحران غلبه کند.
کامرون که خود را در مقابل اظهارات شفاف و صریح پوتین بی‌دفاع می دید، اعلام کرد: لندن هنوز تصمیمی برای همراهی با آمریکا برای مسلح کردن شورشیان نگرفته است و ما تنها قصد داریم از مخالفان میانه رو سوریه حمایت کنیم نه از شورشیانی که رفتارهای غیرانسانی و غیراخلاقی دارند.
وی ادامه داد: برای روسیه و غرب امکانپذیر است که اختلاف نظرها را به تفاهم تبدیل کرده و به پیشرفت های خوبی در زمینه بحران سوریه برسند و اجلاس G8 نیز بهترین فرصت است.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین