امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۱۳ Friday, 19 April 2024

پیکر هیچ یک از حجاج ایرانی در عربستان دفن نشده است

پیکر هیچ یک از حجاج ایرانی در عربستان دفن نشده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که برای بررسی و پیگیری حادثه منا به عربستان سفر کرده است گفت: همراهان همه جان باختگان درخواست دارند انتقال اجساد به ایران صورت بگیرد.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز، دکتر سید حسن هاشمی در ارتباط تلفنی با شبکه خبر افزود: مدیریت کار با سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری است و ما نیز اطمینان می دهیم که هر کاری لازم باشد انجام می شود و کارها با هماهنگی و به خوبی پیش می رود. وی درباره همکاری عربستان با هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران گفت: در بدو ورود مشکل خاصی نداشتیم و آنها همکاری کردند و هم اکنون هم کارها پیش می رود ،بالاخره فاجعه بزرگی رخ داده است آنها نیز به هیچ وجه آمادگی چنین حادثه ای را نداشته اند و تلاش می کنند.
:
وزیر بهداشت با بیان اینکه حال عمومی مجروحان و امکانات بهداشتی خوب است، افزود: عملکرد هیئت پزشکی حج خوب است زیرا در ساعات اولیه بعد از حادثه باعث شد تا تعداد زیادی از حجاج نجات یابند و همچنین در ادامه نیز کمک رسانی به مجروحان و مصدومان شد به طوری که خود حجاج نیز راضی بودند. دکتر هاشمی گفت: تعدادی از مصدومان و مجروحان در بیمارستانهای سعودی بستری اند که هیئت پزشکی حج در حال سرکشی به آنها هستند و رسیدگیهای کامل انجام می شود.
:
وی افزود: از بابت مجروحان مشکلی نیست البته تعدادی بدحال داریم که در اولین فرصت به تهران منتقل خواهند شد. وزیر بهداشت درباره وضعیت روحی روانی حجاج گفت: حقیقتاً وضعیت خوبی است و کاملاً با فضای ایران متفاوت است و حجاج روحیه خیلی خوب و آرامی دارند.
:
دکتر هاشمی با اشاره به حضورش در کاروانی که اکثر مردانشان یا جان باخته بودند یا مفقود بودندگفت: در این کاروان روحیه خانمها بسیار بالا بود و حتی بعضی از آنها مادر شهید بودند و بیشتر روحیه می دادند ، همه صبور بودند زیرا با خدا معامله کرده اند. وزیر بهداشت گفت: تنها درخواستی که همراهان جان باختگان داشتند انتقال اجساد به داخل ایران است که این کار مهم از سوی مسئولان ایرانی در حال پیگیری است و البته تا بحال هم پیکر هیچ یک از حجاج ایرانی اینجا دفن نشده است.
:
وی اضافه کرد: البته تعدادی از جان باختگان کشورهای دیگر در مکه دفن می شوند. دکتر هاشمی افزود: همچنان که گفتم کار در اینجا راحت نیست و به نظر می رسد باید صبور بود و با تعامل کار را پیش برد. وزیر بهداشت همچنین در خصوص برنامه کاری امروز خود اظهار داشت: در صورت صلاحدید دولت می مانم تا امور با مسئولان مربوط بهتر پیش برود. وزیر بهداشت افزود: آنچه مهم است این است که ما بیش از ده ها هزار ایرانی داریم که هنوز در مکه هستند و 35 هزار نفر دیگر هم در مدینه به سر می برند که طی 20 روز آینده در عربستان هستند از این رو باید متوجه و مراقب آنها باشیم.
:
دکتر هاشمی یادآور شد: در عین حال حج واجب شرعی است و باید به نحوی عمل و صحبت کنیم که این باب همچنان باز باشد مگر اینکه حاکم شرع یا مراجع محترم تشخیص دهند که به گونه ای دیگر عمل شود. وزیر بهداشت در پایان اظهار داشت: فکر می کنم با صبوری ، آرامش و انصاف موضوع را باید دنبال کرد و هم ما و هم عربستان به نحوی عمل کنیم که از خانواده ها رفع نگرانی شود.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین