امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۲۸ Saturday, 20 April 2024

چرا سفرهای استانی دور چهارم دولت به یکباره لغو شد!

وقتی بحث ردصلاحیت مشایی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری، مطرح و سپس عملی شد، موضوعیت سفرهای استاتی هم از میان رفت و رئیس جمهوری که می گفت برای دیدار با مردم و خدمت به آنها کمر همت بسته که هر هفته به یکی دو استان برود ترجیح داد در پاستور بنشیند:...

وقتی بحث ردصلاحیت مشایی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری، مطرح و سپس عملی شد، موضوعیت سفرهای استاتی هم از میان رفت و رئیس جمهوری که می گفت برای دیدار با مردم و خدمت به آنها کمر همت بسته که هر هفته به یکی دو استان برود ترجیح داد در پاستور بنشیند: تبلیغ مشایی دیگر فایده ای نداشت!

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از سایت عصر ایران، بعد از ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی در انتخابات ریاست جمهوری که به همراهی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور، انجام شد به صورت ناگهانی، سفرهای استانی دولت متوقف شده است.

هم اکنون با وجود گذشت حدود 15 روزی که آن زمان می گذرد؛ احمدی نژاد ابتدا برای چند روز سفرهای استانی و غیراستانی داخلی و خارجی اش را لغو کرد و سپس تنها به سفرهای چند ساعته داخلی می رود و دیگر از سفرهای استانی رئیس جمهور و هیأت وزیران به استان ها و استقبال مردمی از محل فروگاه تا جایگاه سخنرانی و …. خبری نیست.

حتی سفر به لرستان که قرار بود سه شنبه 24 اردیبهشت برگزار شود دو مرتبه لغو شد و در نهایت احمدی نژاد نه در قالب سفر استانی و دیدار با مردم، بلکه تنها برای افتتاح چند طرح، سفری چند ساعته به این استان داشت تا عریضه خالی نباشد! وقتی سفر احمدی نژاد به لرستان لغو شد یکی از خبرگزاری ها خبر داد که برای تبلیغ سفر و تدارک استقبال، ارقام کلانی از بودجه این استان هزینه شده بود که همه بر باد رفت.
این در حالی است که تا قبل از ثبت نام اسفندیار رحیم مشایی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری، احمدی نژاد در راس هیأت دولت و دست در دست مشایی هفته ای دو مرتبه به سفرهای استانی می رفت. احمدی نژاد درباره این سفرها می گفت که صرفاً کاری است و او به طور فشرده، هفته ای یکی دو استان را خواهد رفت تا با مردم دیدار و مشکلاتشان را حل کند!

احمدی نژاد و تعدادی از مقامات ارشد دولت این موضوع که سفرهای اخیر دولت، “فقط برای تبلیغ مشایی است” را بارها رد و مدعی بودند “خدمت”، تنها هدف این برنامه است. شخص احمدی نژاد هم گفته بود دولت خود را متعهد به ادامه سفرها می داند.

با این حال احمدی نژاد در مرحله چهارم سفرهای استانی، به شدت تلاش می کرد تا مشایی را همیشه در کنار خود داشته باشد و در برجسته سازی رسانه ای او بکوشد و مدام با دادن پرچم به دست او، چنین القا کند که مشایی، میراث دار دولتش خواهد بود.

همچنین در این سفرها، به هنگام عبور احمدی نژاد در راس کاروان خودرویی در مسیر فرودگاه به سمت جایگاه سخنرانی، مشایی در انتهای یک مینی بوس می نشست و سرش را از پنجره بیرون می کرد تا ضمن جلب توجه، مردم و جوانان با او به عنوان یک فرد مشهور هم صحبت شوند و در این میان، با فیلم برداری از این تصاویر، آنها را به عنوان شاهد اقبال مردم به مشایی منتشر کنند. احمدی نژاد و مشایی، تنها افرادی بودند که در این سفرها، سرهایشان بیرون از خودرو بود!
اما به محض این که بحث ردصلاحیت مشایی برای کاندیداتوری ریاست جمهوری، مطرح و سپس عملی شد، موضوعیت سفرهای استاتی هم از میان رفت و رئیس جمهوری که می گفت برای دیدار با مردم و خدمت به آنها کمر همت بسته که هر هفته به یکی دو استان برود ترجیح داد در پاستور بنشیند: تبلیغ مشایی دیگر فایده ای نداشت!

اما در کنار این موضوع که به لغو ناگهانی سفرهای استانی انجامید علت دیگر لغو سفرها نیز به اقبال عمومی و استقبال مردم از احمدی نژاد در سفرهای استانی باز می گردد که به نظر می رسد به حداقل خود رسیده است.

دولتی ها که در اولین سفرهای استانی دور چهارم، از پر کردن استادیوم محل سخنرانی رئیس جمهور عاجز مانده بودند، به تغییر جایگاه نطق او به میدان های کوچک شهر اقدام کردند تا شاید میزان اندک محبوبیت دولت در میان مردم آشکار نشود اما هم اکنون پس از سلسله اتفاقات چند هفته اخیر از جمله همراهی بحث برانگیز احمدی نژاد با مشایی در هنگام ثبت نام کاندیداتوری، دیگر همان اندک استقبال مردمی و رسمی از احمدی نژاد نیز دیده نخواهد شد.

به همین دلیل، سفرهای استانی مرحله چهارم در همین ایستگاه متوقف شد. دولتی ها، در این چند سفر آخر کوشیدند با انواع روش ها، مانند آوردن مردم از شهرهای دیگر به مرکز استان، لااقل بتوانند یک میدان یا یک استادیوم را پر کنند.

سفرهای استانی اخیر، که از جنس اولین سفرها نبودند، بار دیگر محکی بر صداقت دولت شدند: هم خود سفرها و هم لغو سفرها!

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین