امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۳ Saturday, 20 April 2024

گودرزی: ادغام ورزش با جوانان ظلم بزرگی به جوانان است

گودرزی: ادغام ورزش با جوانان ظلم بزرگی به جوانان است

 

وزیر ورزش و جوانان گفت: در کنار هم قرار دادن دو مقوله ورزش و جوانان و ادغام آنها در یک نهاد ظلمی است که در حق جوانان صورت گرفته است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، محمود گودرزی، سه شنبه شب در نشست هیئت‌های ورزشی استان البرز گفت: ورزش به دلیل جاذبه‌هایی که دارد بسیاری از مسائل و بحران‌های موجود در جامعه را تحت الشعاع خود قرار می دهد و بر بسیاری از مشکلات سرپوش می‌گذارد، به همین دلیل جایگاه مسائل مربوط به جوانان در کنار ورزش جایگاه مناسبی نیست و به نظرم ظلم بزرگی در حق جوانان صورت گرفته است.

 

وی افزود: البته با وجود چنین واقعیتی، طبق قانون عمل کرده و به قوانین پایبند و در چارچوب آن عمل خواهیم کرد.

 

گورزی خاطرنشان کرد: با اشاعه ورزشهای همگانی می‌توان با بیماریهای ناشی از آلودگی هوا، محیط زیست و صنعتی شدن جلوگیری کرد و حتی به کاهش جرم و جنایتها در جامعه پرداخت، به همین دلیل، اولویت اصلی باید به سمت ورزش همگانی تغییر کند.

 

وی ادامه داد: متاسفانه امروز با نسلی مواجه هستیم که به دلیل کم تحرکی دچار اضافه وزن شده است و این لزوم توجه ویژه به ورزش همگانی را می طلبد، به همین دلیل ترتیبی داده شده است که برای افزایش اعتبارات حوزه ورزش همگانی به نسبت دیگر حوزه‌ها ضریب دو در نظر گرفته شود و با توجه به افزایش 50 درصدی اعتبارات در همه حوزه‌ها، حوزه ورزش همگانی افزایشی 250 درصدی داشته باشد.

 

گودرزی افزود: باید از شهرداری‌ها به خصوص شهرداری تهران و کرج به دلیل به دوش کشیدن بار عظیم فعالیت‌های مربوط به ورزش همگانی تشکر کرد، زیرا بسیاری از کارهای مربوط به ورزش همگانی در حوزه شهرداری‌ها صورت می‌گیرد.

 

وی در خصوص مقوله فرهنگ در ورزش اظهارکرد: متاسفانه همچنان در میادین ورزشی شاهد بد اخلاقی‌ها و زشتی رفتار هستیم که اصلا زیبنده جامعه با رویکرد اسلامی ما نیست و باید از پایین‌ترین سطوح به رفع این امر مبادرت کنیم و با دادن آموزش‌هایی به مربیان پایه جهت انتقال آن به شاگردان خود این مسئله را در ورزش ریشه کن کنیم.

 

وزیر ورزش و جوانان در خصوص ورزش در استان البرز گفت: بحث‌هایی مبنی بر پایلوت شدن استان البرز در طرح‌های احتمالی ورزشی وجود دارد که مد نظر وزارت ورزش و جوانان نیز قرار دارد و به البرز به عنوان یکی از نقاط هدف در این خصوص نگریسته می شود.

 

گودرزی در ادامه از شکل گیری شورای راهبردی مربوط به جوانان خبر داد و گفت: تاکنون مقدمات ایجاد این شورا فراهم شده است و با عضویت سه تن از معاونین رئیس جمهور، دو تن از وزرا و جمعی از صاحب نظران حوزه جوانان در حال پیگیری برای اتمام کارهای این شورا جهت شناسایی نقاط کلیدی و کور این حوزه هستیم.

 

وزیر ورزش و جوانان افزود: در ادارات کل ورزش و جوانان باید در خصوص مسائل جوانان جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته شود تا بتوانیم بخشی از مشکلات کنونی جوانان را حل کنیم؛ همچنین باید نسبت به احیای سازمانهای مردم نهاد مرتبط با جوانان اقدامات لازم صورت بگیرد.

 

گودرزی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام ورزشی گفت: پروژه‌های بسیار زیادی در کشور بدون در نظر گرفتن وضعیت اعتبارات شروع شده بود که بسیاری از این پروژه‌ها نیمه تمام مانده‌اند و پیمانکاران آن همچنان معوقات خود را دریافت نکرده‌اند و حاضر به اتمام کار نیستند که درصدد فعال کردن برخی از این پروژه‌ها و کمک به اتمام آنها هستیم.

 

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به مهاجر پذیر بودن استان البرز و بالا بودن نرخ رشد جمعیت در این استان گفت: با این وجود سرانه ورزشی استان البرز به نسبت سایر استان‌های کشور در پایین ترین حد ممکن قرار دارد و با درخواست کمک و حمایت‌های معنوی از سوی نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، سعی داریم در طول دوره دولت تدبیر و امید نسبت به افزایش سرانه ورزشی مبادرت نماییم.

 

گودرزی در پایان گفت: خصوصی‌سازی در حوزه ورزش بار عظیمی را از دوش دولت بر می‌دارد چنانکه با واگذاری یکی از تیم های بزرگ فوتبال پایتخت به بخش خصوصی نه تنها از هزینه‌های وارده به دولت کاسته شد بلکه درآمدزایی نیز صورت گرفت؛ البته نگرش بخش خصوصی در کشور نیازمند یک سری زمینه هایی نیز است.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین