امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۰ Friday, 19 April 2024

آخرین دیدگاه مراجع درباره فعالیت‌ دولت

آخرین دیدگاه مراجع درباره فعالیت‌ دولت

روزهای پایانی هفته گدشته وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به منظور بهره‌مندی از راهنمایی‌های مراجع تقلید با تعدادی از این مراجع دیدار و گفت‌وگو کردند که مراجع نیز ضمن ارایه مشورت به وزرا، دیدگاه‌های خود درباره فعالیت‌های دولت را بیان کردند.

 

به گزارش  سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل ازایسنا ، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ابراز خرسندی از حرکت به سمت عدالت و اعتدال اظهار کرد: امروز ادبیات کشور اصلاح شده و اهداف و برنامه‌ها به سمت اعتدال و عدالت سوق یافته هرچند تندروی‌هایی وجود دارد که این اقلیت‌های تندروی پر هیاهو در جامعه نباید به حرکت کلی نظام آسیب بزنند از طرفی دشمن نیز همواره با وسواس و بهانه جوئی اجازه نمی‌دهد مشکلات رفع شود.

 

این استاد برجسته حوزه افزود: خوشبختانه در سیاست‌های خارجی و مساله هسته‌ای امیدواری‌هایی وجود دارد که اگر طرف مقابل لجبازی نکند راه هموار خواهد شد چراکه در خصوص فناوری هسته‌ای، رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید تاکید داشته‌اند که در دین اسلام، بمب اتم حرام است و آنها باید با تشکیلاتی که این موضوع را بررسی کرده‌اند این مساله را بپذیرند.

 

وی در مورد هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: با مدیریت دولت باید افراد بی نیاز از دریافت یارانه حذف شوند تا اقشار ضعیف از این ظرفیت استفاده کنند از این رو از دولت انتظار داریم مساله یارانه نقدی که همچون باتلاق و گرداب است را با شجاعت بیشتری مورد ارزیابی قرار دهد.

 

مکارم شیرازی یادآور شد: هنگامی که ما گفتیم افراد غیرنیازمند یارانه دریافت نکنند، تعداد زیادی از مردم در تماس‌های خود به ما ایراد گرفتند اما من بیان این مساله را وظیفه شرعی خود می‌دانستم زیرا یارانه نیز بیت المال است و باید در راه مصالح کشور صرف شود.

 

آیت‌الله حسین وحید خراسانی نیز در دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اهمیت رسیدگی مسئولان به مشکلات مردم گفت: مردم انتظار دارند مسئولان مشکلات آنها را حل کنند؛ از این رو باید در جهت رسیدگی به مردم تلاش‌های جدی صورت پذیرد.

 

وی اظهار کرد: باید در عرصه بین‌الملل به‌گونه‌ای رفتار کنیم که موجب دشمن‌تراشی نشود بلکه با زبانی شیوا به گفت‌وگو بپردازیم و از سخنان ناشایسته پرهیز کنیم.

 

این مرجع تقلید در ادامه درباره از میان رفتن سرمایه‌های ارزشمند به دلیل بی‌توجهی و سهل‌انگاری در سال‌های گذشته افزود: انتظار می‌رود در همه عرصه‌ها شاهد رشد و پیشرفت باشیم و مشکلات مردم به خوبی رفع شود.

 

وی توجه به انتصاب‌ها و مسئولیت‌ها را مورد توجه قرار داد و افزود: هرکس در مسئولیت‌ها باید به خدمت به مردم بیندیشد چراکه خدمت به مردم از افضل عبادات است. مسئولان کسانی را به کار بگیرند که عالم به وظایفشان باشند و افرادی امین و مورد اعتماد هستند.

 

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: مسئولان و دولتمردان باید با تعامل و همفکری در جهت رفع مشکلات تلاش کنند و در فکر خدمت به مردم باشند.

 

این مرجع تقلید با آرزوی توفیق برای دولت در رفع مشکلات اقتصادی افزود: امیدوارم افرادی که در خدمت به اسلام و مسلمانان تلاش می‌کنند همواره موفق و پیروز باشند.

 

این مرجع تقلید گفت: دعا می‌کنیم که دولت بتواند گرفتاری‌ها، مشکلات اقتصادی مردم و مسائل داخلی و خارجی را رفع کند چراکه ما انتظار داریم مشکلات کشور حل شده و حق مردم به خوبی ادا شود و پرچم دین همیشه برافراشته باشد.

 

صافی گلپایگانی با اشاره به برخی از نقاط ضعف در کشور نیز گفت: این نقاط ضعف و مشکلات باید با تلاش دولت در مسیر خدمتگزاری از میان برود چراکه همه ما باید به فکر مردم باشیم و در جهت رفع مشکلات تلاش کنیم و مسائل اجرایی کشور به خوبی انجام شود.

 

وی ادامه داد: اینکه مشکلات چگونه بوجود آمد و چه کسانی آن را ایجاد کرده‌اند دارای اهمیت فراوانی است، اما در این میان ما انتظار داریم اداره کشور بر اساس سیاست صحیح انجام شود؛ البته گاهی مسئولان برای خیرخواهی مردم تلاش‌هایی می‌کنند اما مشکلاتی نیز بوجود می‌آید که باید از میان برود.

 

آیت‌الله حسین نوری‌همدانی در دیدار با سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اسلام جایگاه خاصی برای سلامت و تندرستی قائل است که در این زمینه به نظر می‌رسد وزارت بهداشت در حوزه سلامت موفق بوده است.

 

نوری‌همدانی با ابراز خرسندی از فعالیت وزارت بهداشت در حوزه سلامت، اظهار کرد: خدمت توفیقی بزرگ و ارزشمند است که بر عهده مسئولان نهاده شده است بویژه در حوزه سلامت باید بها و ارزش این خدمات را بدانیم و فراموش نکنیم خداوند برای توفیق خدمت‌رسانی، پاداش بزرگی در نظر گرفته است که باید با نیت خالص این خدمات در جامعه ارائه شود.

 

آیت‌الله موسوی‌اردبیلی در دیدار با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: حوزه بهداشت دارای اهمیت فراوانی است و دولت نیز باید اهتمام خاصی به این بخش داشته باشد اگر چه رئیس جمهوری مساله سلامت را در اولویت قرار داده است و توجه خوبی به آن دارد.

 

وی تامین دارو را یکی از نیازهای مهم در حوزه سلامت برشمرد و گفت: از دولت انتظار داریم در زمینه تامین دارو به خصوص برای بیماران صعب العلاج تلاش نماید.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اقداماتی از سوی وزارت بهداشت در مورد پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطانی انجام شده است که باید ادامه داشته باشد و برنامه‌هایی برای آشنایی مردم در جهت پیشگیری از بیماری‌ها در دست اجرا باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اطلاع رسانی در حوزه سلامت و بهداشت را یکی از الزامات مهم دانست و گفت: گاهی می‌بینیم دشمنان در مسائل درمان و سلامت از ما پیشی می‌گیرند چرا که آنها به اطلاع رسانی و خیررسانی توجه دارند و ما نیز باید در این زمینه بیش از گذشته تلاش کنیم.

 

مکارم‌شیرازی اظهار کرد: یکی از مشکلات جدی مردم، مشکلات مالی است که در این زمینه باید برنامه‌ای انجام شود که ارزش دفترچه‌های بیمه همچون پول نقد باشد که در این زمینه به دلیل عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها متاسفانه دفترچه‌های درمانی مردم نزد پزشکان کمرنگ شده است.

 

وی با ابراز خرسندی از تلاش‌های رئیس‌جمهور در حوزه سلامت افزود: به نظر می‌رسد ایشان اولویت خوبی برای مسائل بهداشتی و سلامت جامعه قائل است و این امر فرصتی خوب برای پیشرفت و توسعه در بخش سلامت است که باید به خوبی از چنین فرصتی بهره گرفت.

 

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همچنین انتخاب فرد خوبی برای وزارت بهداشت ما را در زمینه تحول بهداشت و درمان در کشور امیدوار می‌سازد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین