امروز: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱ Tuesday, 23 April 2024

آخرین مواضع ایران درباره سوریه، حقوق اقلیت‌ها و رابطه با کشورها

آخرین مواضع ایران درباره سوریه، حقوق اقلیت‌ها و رابطه با کشورها

ماسییرا مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به موضوع سوریه و خطای پیش‌بینی‌های غرب، آمریکا و هم پیمانان آن‌ها در رابطه با این کشور گفت: برخی کشورها بحرانی به وجود می‌آورند و سپس برای راه‌حل آن نسخه‌ای می‌پیچند و علاقه‌مندند که خواسته آن‌ها به نحو کامل اجرا شود که این مخالف اصول دموکراسی است.

 

وی افزود: در حال حاضر هم آن‌چه در سوریه اتفاق افتاده است تحلیل غلطی است که آمریکا و هم پیمانانش وارد کرده‌اند که خروجی آن تقویت گروه خطرناک و تروریستی القاعده است که نهایتا به دغدغه مهم امنیتی علیه همین کشورها تبدیل شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: دخالت در انتخابات سوریه و تلاش برخی کشورها در رابطه با تعیین رئیس جمهوری در سوریه نوعی دموکراسی تحلیلی بوده و رنگ و بوی دیکتاتوری دارد و این نیز جزو دیگر محاسبات اشتباه کشورهای مداخله‌گر است.

 

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود در رابطه با موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی یادآور شد: سلاح هسته‌ای در راهبرد دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی ندارد. برخلاف تبلیغات منفی آمریکا و غرب جمهوری اسلامی بیشترین مخالفت را با ساخت بمب هسته‌ای از خود نشان داده است و در همین راستا علاوه بر تعهد در پیمان ان.پی.تی از پشتوانه فتوای مقام معظم رهبری در این زمینه برخوردار است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با حاکمیت قانون و موقعیت مترقی جمهوری اسلامی در زمینه رعایت اصول دموکراسی و احترام به حقوق اقلیت‌ها گفت: بر اساس استاندارد دوگانه غرب و مخصوصا آمریکا اگر هر کشوری با آن‌ها همراه باشد هیچ مشکلی به لحاظ حقوق بشری نخواهد داشت ولی اگر مستقل باشد و تبعیت نکند حتما دچار مشکلات حقوق بشری و یا هسته‌ای خواهد شد. براساس همین استانداردهای دوگانه است که علی‌رغم پایبندی به مردم‌سالاری و رعایت حقوق اقلیت‌ها و زنان مورد هجمه و انتقادهای ظالمانه و تبلیغات خلاف واقعیت قرار گرفته و قطعنامه‌های نقض حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران صادر می‌شود.

 

وی در پایان با اشاره به «سیاست خارجی شفاف و روشن جمهوری اسلامی ایران در برقراری روابط خوب و مثبت با تمامی کشورهای جهان و ایجاد زمینه‌های اجرای این سیاست در فضای سیاسی جدید ایران» از تقویت روابط و مناسبات همه جانه به ویژه پارلمانی میان ایران و پرتغال استقبال کرد.

 

مدیرکل سیاسی وزارت خارجه پرتغال نیز در این دیدار با همسو خواندن سیاست کشورش دررابطه با موضوع سوریه با سیاست‌های جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: معتقدیم راه حل اصولی در مورد سوریه راه حل سیاسی است و هر چند ژنو 2 دارای نتایجی نبود اما امیدواریم که سوریه به راهکار خوب و مناسبی در جهت مسائل موجود دست یابد.

 

وی در ادامه در رابطه با موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی خاطر نشان کرد: ما براساس ان.پی.تی همواره از مذاکرات هسته‌ای ایران حمایت خواهیم کرد.

 

وی در پایان به نقش و جایگاه حائز اهمیت تعاملات پارلمانی میان کشورها اشاره کرد و از گسترش روابط پارلمانی میان دو کشوراستقبال کرد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین