امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۷ Friday, 19 April 2024

آغاز توزیع کارت کنکور سراسری 92 از امروز/جزئیات رفع نقص کارت آزمون

آغاز توزیع کارت کنکور سراسری ۹۲

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت ورود به جلسه آزمون سراسری 92 از امروز یکشنبه در سامانه سازمان سنجش آموزش کشور توزیع می شود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز ، ابراهیم خدایی  تصریح کرد: داوطلبان شرکت کننده در آزمون سراسری سال 92 از امروز یکشنبه دوم تیر می توانند با مراجعه به سامانه سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند.

وی با اشاره به زمان برگزاری آزمون سراسری سال 92 نیز گفت: در این آزمون که روزهای 6، 7 و 8 تیر برگزار می شود، یک میلیون و 86 هزار و 613 داوطلب ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 645 هزار و 711 داوطلب زن و 440 هزار و 902 داوطلب مرد هستند و این آمار نشان می‌دهد تعداد داوطلبان ثبت‌نامی نسبت به سال گذشته، 20 هزار و 339 نفر افزایش یافته است.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور ادامه داد: برای داوطلبانی که در دو یا سه گروه آزمایشی ثبت‌ نام کرده‌ اند، دو و سه کارت جداگانه صادر می‌ شود، داوطلبان علاقمند به شرکت در گزینش کد رشته محل‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد باید در مرحله توزیع کارت و بر اساس دستورالعمل مربوطه علاقمندی خود را به شرکت در گزینش کد رشته محل‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اعلام کنند.
خدایی خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند در زمان اعلام شده نسبت به انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از میان کد رشته‌ محل‌های تحصیلی گروه آزمایشی مجاز اقدام کنند و آنها را به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته الکترونیکی وارد کنند.
وی تصریح کرد: همچنین آن دسته از داوطلبان علاقمند به شرکت در گزینش کد رشته محل‌ های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد که مجاز به انتخاب رشته می‌ شوند باید کد رشته‌ محل‌ های انتخابی دانشگاه آزاد را نیز در همان فرم انتخاب رشته وارد کنند، به عبارت دیگر برای انتخاب رشته محل‌ های تحصیلی دانشگاه آزاد فرم جداگانه‌ ای در نظر گرفته نمی‌شود.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به انتشار دفترچه سوالات آزمون دو ساعت پس از اتمام هر نوبت، اظهار داشت: کلید سوالات گروه‌های آزمایشی مختلف روز یکشنبه 9 تیرماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

وی همچنین با اعلام اینکه نتایج اولیه کنکور 92 در روز 12 مردادماه منتشر می شود، خاطرنشان کرد: انتخاب رشته داوطلبان مجاز به انتخاب رشته از 17 مردادماه آغاز می‌شود.
خدایی زمان اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری سال 92 را روز 21 شهریورماه عنوان کرد.
وی همچنین گفت: آزمون گروه آزمایشی گروه ریاضی و فنی صبح روز پنج‌شنبه (6 تیر ماه) با رقابت 251 هزارداوطلب برگزار می‌شود که از این تعداد 61 درصد را مردان تشکیل می‌دهند. آزمون گروه آزمایشی هنر با رقابت 47 هزارنفر عصر روز پنج شنبه (6 تیر ماه) برگزار می‌شودکه از این تعداد 66 درصد را داوطلبان زن تشکیل می‌دهند.
وی با اشاره به برگزاری گروه آزمایشی علوم تجربی با رقابت 507 هزار و 575 داوطلب در صبح روز جمعه (7 تیرماه)، گفت: گروه علوم تجربی دارای بیشترین شرکت کننده است که از این تعداد 66 درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهند.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه آزمون گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در عصرروز جمعه هفتم تیرماه با رقابت 119هزار و 186 داوطلب برگزار می‌شود، ادامه داد: از این تعداد 60 درصد از داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهند.
وی تصریح کرد: آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح روز شنبه هشتم تیرماه با رقابت 297 هزارو655 داوطلب برگزار می شود که از این تعداد 66 درصد داوطلبان را زنان تشکیل می‌دهند.
چگونگی رفع نقص احتمالی كارت ورود به جلسه داوطلبان كنكور
وی با اشاره به چگونگی رفع نقص كارت ورود به جلسه داوطلبان كنكور اظهار داشت: چنانچه داوطلبان در زمینه اطلاعات مندرج در كارت ورود به جلسه آزمون درمورد نام خانوادگی و نام، سال تولد، شماره شناسنامه‌، سال اخذ و نوع دیپلم، شماره ملی، سری و شماره سریال شناسنامه، محل تولد، شماره دانش آموزی، منطقه اخذ دیپلم، سهمیه، معدل كتبی نهایی دیپلم، محل اخذ مدرك ماقبل دیپلم، محل اخذ مدرك دیپلم، سال و محل اخذ مدرك دوره پیش دانشگاهی، استفاده از بورسیه آموزگار، كارمندی، مدرك كاردانی دانشجوی انصرافی، اتباع خارجی، مدرك كارشناسی و رشته‌های ویژه فرهنگیان، مغایرتی مشاهده كردند ضرورت دارد حداكثر تا ۱۰ تیرماه ۹۲ به سایت سنجش مراجعه و در قسمت ویرایش اطلاعات، مورد یا موارد اشتباه را اصلاح كنند.
وی تصریح کرد: داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال ۱۳۸۴ به بعد است چنانچه خواستار ویرایش اطلاعات مربوط به مشخصات فردی مندرج در كارت ورود به جلسه آزمون هستند با توجه به اینكه در زمان ثبت نام اولیه نسبت به تایید بندهای فوق اقدام و كد سوابق تحصیلی دریافت كرده اند دراین مرحله هرگونه ویرایشی درخصوص اطلاعات فوق انجام دهند، اعمال ویرایش اطلاعات منوط به هماهنگی سازمان سنجش و تایید مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش محل اخذ مدرك دیپلم داوطلبان خواهد بود.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد: داوطلبانی كه سال اخذ مدرك دیپلم آنان سال ۱۳۸۳ و قبل از آن است درصورتیكه خواستار ویرایش سال اخذ مدرك دیپلم (بند۷) كارت شركت در آزمون خود به سال ۱۳۸۴ و بعد از آن باشند و مدرك دیپلم خود را در یكی از رشته های ریاضی فیزیك، علوم تجربی، ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلامی گرفته اند و یا به یكی از رشته های مذكور تغییر می دهند باید كد پیگیری آموزش و پرورش را از سایت سازمان سنجش دریافت و آنرا در محل مربوط در صفحه ویرایش اطلاعات وارد كرده و سپس نسبت به اصلاح سال اخذ مدرك دیپلم خود اقدام كنند.
وی افزود: داوطلبان درصورت مشاهده هرگونه مشكل درخصوص نمرات آموزش وپرورش، اطلاعات سوابق تحصیلی، عدم ارسال آنها به سازمان سنجش، مشمول یا غیر مشمول بودن لازم است حداكثر تا ۱۰ تیرماه ۱۳۹۲ به منطقه آموزش وپرورش محل اخذ دیپلم خود مراجعه كنند.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور درباره داوطلبانی كه مغایرتی در اطلاعات مربوط به جنس، دین، زبان خارجی امتحانی، معلولیت و بهیار بودن در كارت شركت در آزمون مشاهده كردند نیز به پانا گفت: این دسته از داوطلبان ضروری است از روز دوشنبه، سوم تیرماه تا چهارشنبه، پنجم تیرماه ۹۲ از ساعت ۸ تا ۱۲ صبح و ۱۴ تا ۱۸ بعد ازظهر به همراه داشتن كارت شناسایی معتبر شامل كارت ملی و یا شناسنامه عكسدار شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوطه مراجعه و موضوع را تا مرحله رفع مشكل پیگیری كنند.
خدایی درخصوص داوطلبانی كه سهمیه درخواستی آنها غیر از سهمیه مناطق است اما در بند ۱۷ كارت شركت در آزمون سهمیه مناطق برای آنها درج شده است، خاطرنشان کرد: تمام داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه های بنیاد شهید و امور ایثارگران برای اعلام مغایرت باید حداكثر تا ۱۰ تیرماه ۹۲ از طریق سایت سازمان سنجش به قسمت ویرایش اطلاعات مراجعه و اطلاعات خواسته شده را تكمیل كنند تا اطلاعات دریافتی به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شود.
وی افزود: در صورت تایید سهمیه توسط ارگان مربوط ، لازم است اطلاعات حداكثر تا ۱۸ تیرماه ۹۲ در اختیار سازمان سنجش قرار گیرد و پس از آن سهمیه درخواستی داوطلبان اعمال می شود و در غیراینصورت با سهمیه مناطق گزینش خواهند شد و هیچگونه اعتراضی قابل قبول نخواهد بود.
وی تصریح کرد: دیگر داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه برای روشن شدن وضعیت سهمیه خود به ارگان مربوط شامل ستاد مشترك سپاه پاسداران، وزارت جهاد كشاورزی و ستاد نیروهای مسلح مراجعه كنند تا پس از ارسال تاییده سهمیه از سوی این ارگان ها به سازمان سنجش، سهمیه درخواستی داوطلبان برای آنها اعمال شود.
رییس سازمان سنجش گفت: چنانچه كارت شركت در آزمون داوطلب دارای اشكالاتی از جمله فاقد مهر بودن عكس، واضح نبودن عكس و یا عكس اشتباهی باشد ضروری است داوطلب از دوشنبه، سوم تیرماه تا چهارشنبه، پنجم تیرماه از ساعت ۸ تا ۱۲ و از ۱۴ تا ۱۸ با به همراه داشتن دو قطعه عكس ۴ & ۳، كارت ملی یا شناسنامه عكسدار شخصا به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص‌حوزه مربوطه مراجعه و موضوع را تا رفع مشكل دنبال كند.
به گفته خدایی، چنانچه شماره داوطلب مندرج بر روی كارت شركت در آزمون چه به صورت عددی و یا به صورت حروف ناخوانا باشد لازم است داوطلب لازم است از ساعت ۸ تا ۱۲ و از ۱۴ تا ۱۸ روزهای دوشنبه تا چهارشنبه، سوم تا پنجم تیرماه به نماینده سازمان سنجش مستقر در باجه رفع نقص حوزه مربوط مراجعه كنند تا مشكل برطرف شود.
وی تأکید کرد: داوطلبان هنگام حضور در جلسه آزمون باید پرینت كارت ورود به جلسه و كارت شناسایی معتبر شامل شناسنامه عكسدار یا كارت ملی خود را به اضافه چند مداد سیاه نرم پررنگ، مدادتراش، مداد پاكن و یك سنجاق و یا سوزن به همراه داشته‌ باشند.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین