امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۲۴ Saturday, 20 April 2024

آیت الله صادق لاریجانی آملی: «حصر» قانونی و شرعی است

آیت الله صادق لاریجانی آملی: «حصر» قانونی و شرعی است

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بنای ما در دستگاه قضا٬ ظلم و تعدی به کسی نیست٬ گفت: ما به خاطر این و آن به کسی ظلمی نمی‌کنیم و مشی ما عدالت بوده و به خاطر وظایف انسانیمان به سمت عدالت حرکت می‌کنیم.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، به نقل از ایلنا، آیت‌الله آملی لاریجانی در کنگره بزرگداشت برادران شهید رحیمی با اشاره به آرامشی که در کشور وجود دارد٬ گفت: استقلال سیاسی و نقشی که نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان ایفا می‌کند وامدار خون شهداست. حضرت امام خمینی(ره) با تکیه بر مجاهدت‌های مردم٬ مسیر روشنی برای این ملت ایجاد کردند.
:
رئیس قوه قضاییه ادامه داد: زمانی امام راحل فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند٬ یک واقعیت بود چرا که تمام کشور‌ها برای حمایت از یک جانی به نام صدام٬ به قصد از بین بردن یک ملت جمع شدند٬ اما نتوانستند کاری انجام دهند. وقتی تمام مردم این بصیرت را پیدا کنند و شهادت را فوز و پیروزی عظیم و شهادت را سعادت بدانند٬ هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملت را شکست دهد.
:
او به بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا اشاره کرد و گفت: وزارت خارجه آمریکا مطلبی در مورد ایران و قوه قضاییه بیان کرده و به صراحت در امور داخلی آشکارا دخالت کرده است و بیان کرده کسانی نباید در حصر باشند و به قضات و محققان ما هم می‌گویند قانون اساسی شما اجازه حصر نمی‌دهد.

:
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عزت و استقلال این کشور با اتکا بر بصیرت و خون شهدا٬ گفت: باید وزارت امور خارجه آمریکا و بزرگتر از آن یعنی رئیس جمهور آمریکا باید بگویم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید کنید٬ چرا که این ملت حاضر نیستند عزت خود را پای شخصی بریزند و کسی هم حق دخالت در امور داخلی ایران را هم ندارد و امثال اینها یاوه‌هایی است که در گذشته نیز بیان شده است.
:
آیت‌الله املی لاریجانی با بیان اینکه بنای ما در قوه قضاییه ظلم و تعدی به کسی نیست٬ ادامه داد: ما به خاطر این و آن به کسی ظلمی نمی‌کنیم و مشی ما عدالت بوده و به خاطر وظایف انسانی‌مان به سمت عدالت حرکت می‌کنیم. اما در مورد کسانی که در جریان فتنه تاثیرگذار بودند٬ حقی از مردم بر ماست. کسانی در این کشور بساط فتنه پهن کرده‌اند تا راه را برای اجانب باز کنند. نمی‌خواهم بگویم آنها قصد چنین کاری داشتند یا خیر٬ اما نباید این کار را می‌کردند در هر صورت رسیدگی به وضع آنها و کیفیت رفتار با آنها تحت موازین شرعی و قانونی است. از این رو آنچه تاکنون گذشته بر مسیر قانون بوده و هیچ اشکالی بر آن نیست. چرا که عزت و استقلال این کشور با اتکا بر بصیرت مردم و خون شهداست.
:
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود یکی از وظایف اصلی روحانیون در مقطع کنونی را شناساندن چهره واقعی انسان به جهان عنوان کرد و با اشاره به رفتارهای گروهک ترورریستی که در ضدیت با معارف و مفاهیم دین اسلام است٬ گفت: داعش مخلوق مستکبران است و چه نفاقی بالاتر از این که آنها خود این گروهک تروریستی را به راه انداخته و از او حمایت می‌کنند و از طرف دیگر به دنبال مبارزه کردن با آنها هستند. رئیس قوه قضاییه ادامه داد: وظیفه روحانیت در این مسیر بسیار سنگین است و باید با فهم معارف دینی پاسخگوی نیاز جهان باشند.
:
وی یکی از واجبات شرایط کنونی را تبلیغ صحیح دین مطرح کرد و گفت: باید زبان نسل امروز را بشناسیم٬ نمی‌توانیم با زبان علما و فیلسوفان گذشته همچون علامه حلی نیازهای نسل امروز را پاسخ دهیم. ما باید در علم کلام و تفسیر معارفی را بیاوریم که پاسخگوی مشکلات نسل امروز باشد.
رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود٬ با بیان اینکه امروز بخواهیم یا نخواهیم نظام جمهوری اسلامی وظایفی را مقرر کرده که فقط روحانیون می‌توانند این پست‌ها را داشته باشند٬ گفت: سمت هایی همچون فقهای شورای نگهبان، رئیس قوه قضاییه، دادستان کل کشور و قضات را باید روحانیون بر عهده بگیرند.
:
آملی لاریجانی گفت: ما نظامی را بر اساس اسلام بنا کردیم٬ از این رو اقتضائات می‌طلبد روحانیت برای ایفای چنین نقش‌هایی آمادگی داشته باشد تا بهترین افراد برای این مناصب به کار گمارده شوند و دست ولی فقیه برای انتصاب باز باشد. او گفت: بصیرت‌دهی و به حرکت درآوردن مردم در مسیر حق٬ کاری است که روحانیت باید آن را انجام دهد. چراکه این قشر تنها وظیفه مطالعه و سخنرانی ندارد بلکه در مقام عمل باید به پیاده شدن نظام دینی کمک کنند. آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا خاص است٬ گفت: کار عظیم امام راحل این بود که نظامی را بر اساس ارزش‌های الهی و مردمسالاری بنا کرد.
:
زندان رفتن «رحیمی» را کسی تصور هم نمی کرد
اگر بخواهم درباره این پرونده حرف بزنم باید «مثنوی هفتاد من» بگویم که مصلحت نیست

:
رئیس قوه قضاییه که به استان لرستان سفر کرده است عصر امروز در دیدار با قضات کارمندان و خانواده بزرگ دستگاه قضایی در این استان دیدار کرد. وی در این دیدار گفت: در دولت قبل نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتیم و استدلال کردیم که برای اینکه قوه قضاییه به شأن و جایگاه خود برسد باید بودجه دستگاه قضا افزایش جهشی داشته باشد که رهبری در حاشیه نامه خطاب به رییس جمهور سابق نوشتند که مساعدت کنید اما مثل خیلی از نصایح این یکی هم اثر نکرد.
:
آملی لاریجانی گفت: مرتبه دوم نامه ای نوشتیم و به معظم له دادیم و ایشان برای مجلس توصیه کردند که نسبت به افزایش بودجه دستگاه قضایی مساعدت کنند. عذر ما را کارمندان و قضات بپذیرند و باید مشکلات را در سطح کشوری ببینیم. بودجه 210 هزار میلیارد تومانی کشور با کاهش 60 هزار میلیاردی روبرو شده است و نمی‌توان به دولت هم فشار آورد. وی با بیان اینکه دستگاه قضایی افرادی را به دادگاه فراخوانده که برای هیچ کس قابل تصور نبوده اند، گفت: اینکه معاون اول رییس جمهور محکوم شود و به زندان برود برای کسی قابل تصور نبود و البته ما در این زمینه هیچ نگاه سیاسی نداشتیم.
:
آملی لاریجانی با بیان اینکه پرونده این شخص در سال 88 از سوی من ارجاع شد، گفت:‌ اینکه گفته شود این پرونده سیاسی است سخن نادرستی است. اگر من بخواهم در اینجا درباره این پرونده سخن بگویم باید یک مثنوی هفتاد من بگویم که مصلحت نیست. رسیدگی به پرونده رحیمی به واسطه جرم وی در گرفتن یک و نیم میلیارد شروع نشد بلکه از اختلاسی بود که در شرکت بیمه رخ داد. وی اظهار داشت من نظرم را به قاضی تحمیل نمی‌کنم هرچند که قرار اولیه صادر شده از سوی قاضی برای معاون اول رئیس جمهور سابق بیش از اینها بود اما از سوی دیوان عالی کشور کاهش یافت که من برای نظر آنها هم احترام قائلم.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین