امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱ Friday, 19 April 2024

آیت الله هاشمی رفسنجانی: شیعه واقعی توهین نمی‌کند

آیت الله هاشمی رفسنجانی: شیعه واقعی توهین نمی‌کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهربانی با مردم را سرلوحه گفتار و رفتار اهل بیت(ع) خواند و گفت: شیعه واقعی باید رعایت اخلاق اسلامی و احترام به همنوعان را از تعالیم ائمه (ع) بیاموزد و نباید به بهانه جشن‌های مذهبی به مقدسات پیروان مذاهب دیگر بی‌احترامی کرد.
:
به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ،‌ رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد که شیعه واقعی باید رعایت اخلاق اسلامی و احترام به همنوعان را از تعالیم ائمه (ع) بیاموزد.
:
به گزارش ایسنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار رئیس مجلس اعلای عراق، سخاوت و شجاعت را دو ویژگی ممتاز مردم عراق و بروز آن را در راهپیمایی اربعین امسال دانست و گفت: در شرایطی که نا امنی در هر گوشه از خاک عراق هست، مردم از سراسر کشور به سوی کربلا به راه می‌افتند و مردم شهرهای مسیر از انبوه میهمانان پذیرایی می‌کنند، نشان از شجاعت و سخاوت آنان است و ناظران جهانی به ویژگی‌های شیعیان و مردم عراق توجه کردند.
:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مهربانی با مردم را سرلوحه گفتار و رفتار اهل بیت(ع) خواند و گفت: شیعه واقعی باید رعایت اخلاق اسلامی و احترام به همنوعان را از تعالیم ائمه (ع) بیاموزد و نباید به بهانه جشن‌های مذهبی به مقدسات پیروان مذاهب دیگر بی‌احترامی کرد.
:
هاشمی رفسنجانی با تأکید بر ضرورت وحدت و همدلی برای جهان اسلام، مخصوصاً در عراق، گفت: بزرگان شیعه و سنی باید توجه داشته باشند که دشمنان اسلام مسلمانان را به جنگ‌های داخلی نکشانند که حاصل آن تقویت گروه‌های امثال داعش، بوکوحرام، جبهه النصره، وهابی‌ها و سلفی‌ها می‌شود.
:
وی با بیان اهداف تقویت گروه‌های تروریستی در سرزمین‌های اسلامی از سوی دشمنان مسلمان، گفت: تأسیس پایگاه‌های نظامی از سوی دشمنان نشان از برنامه‌های آنان برای ماندن طولانی در سرزمین‌های اسلامی است.
:
هاشمی رفسنجانی نقش شخصیت‌ها و مردم کردستان عراق برای حفظ و ثبات امنیت در آن کشور را مهم و برجسته توصیف کرد و گفت: مطمئن باشید که دشمنان برای کم کردن برتری نسبی شیعیان در عراق برنامه دارند.
:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت از گروه تروریستی داعش توسط بعضی از کشورهای منطقه را بی تدبیری سیاسی و عدم آینده‌نگری خواند و گفت: حتی اگر موفق شوند با زور اسلحه مناطقی را بگیرند، وقتی نوبت به حاکمیت و رضایت مردم رسید، تروریست‌ها نمی‌توانند، چون اقدامی جز کشتن مردم و غارت اموال و زورگویی به آنها نمی‌دانند.
:
وی با تأکید بر لزوم همکاری ایران و عراق و زمینه‌های فراوان گسترش همکاری‌ها، گفت: تهران و بغداد با منابع غنی، موقعیت جغرافیایی و مکتب اهل بیت(ع) ظرفیت‌های همکاری با همه‌ی دنیا را دارند.
:
حجت‌الاسلام و المسلمین سید عمار حکیم نیز در این دیدار با یادآوری تعابیری که آیت‌الله شهید سید محمدباقر حکیم و مرحوم آیت‌الله سید عبدالعزیز حکیم درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشته‌اند، گفت: تاریخ، مقاطع فراوانی از نقش کلیدی و تأثیرگذاری فراوان جناب‌عالی در عراق سراغ دارد که به دنبال مصالح و منافع مردم تلاش می‌کردید.
:
رئیس مجلس اعلای عراق با ارائه گزارشی از برنامه‌های اربعین امسال و حضور 20 میلیونی مردم، گفت: خودم از بصره تا کربلا همراه مردم بودم و موارد فراوانی از عشق آنان به اباعبدالله الحسین(ع) و عزادارانش دیدم.
:
وی با تشریح اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و همگرایی مردم شیعه و سنی عراق، گفت: همین همگرایی است که دشمنان را عصبانی می‌کند تا دست به اقدامات وحشیانه و تروریستی بزنند که فکر می‌کنیم بروز گروه‌هایی چون داعش آخرین تلاش‌های آنان است.
:
حکیم، با ارائه تحلیلی از اوضاع شیعیان در جهان اسلام و به ویژه در عراق، گفت: شیعه، عراق را برای همه مردم با همه مذاهب و قومیت‌ها می‌خواهد و در طول یازده سال گذشته نشان داده که علی‌رغم اختلافات داخلی، در کلیت عراق به اصل دمکراسی اعتقاد دارد و به لوازم آن پایبند است.
:
رئیس مجلس اعلای عراق همکاری کرد و شیعه برای تداوم امنیت در کشور را ضروری دانست و گفت: اصل برای ما حفظ تمامیت ارضی عراق است که با تروریست‌های بعثی‌ و داعش می‌جنگیم.
:
./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین