امروز: جمعه، ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۰۷ Friday, 26 April 2024

آیت الله هاشمی رفسنجانی: صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌کند

آیت الله هاشمی رفسنجانی: صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌کند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این روز‌ها از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌شود و چیزهایی به خورد انقلاب می‌دهند که درست نبوده است.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، آیت الله هاشمی رفسنجانی در همایش “پیامبر رحمت و مدارا” با تبریک میلاد الگوی رحمت و حکمت جهان اسلام پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: پیامبر، مظهر رحمت و حکمت بود که آخرین فرستاده خداست و ما باید تا قیامت احکام و معارفی را که ایشان از آسمان گرفته مورد استفاده قرار دهیم. وی افزود: متاسفانه دنیای اسلام امروز گرفتار مصیبت بزرگی شده است و این مصیبت‌‌ همان تهدیدی است که خداوند از شرایط نادرست به مسلمانان وعده داده بود. اوضاع منطقه ما و مناطق دیگر امروز به دست خود مسلمانان تندرو اینگونه شده است، روزی غربی‌ها و مستکبرین خیلی تلاش کردند که اسلام را دین شمشیر معرفی کنند در صورتی که در آن زمان پیامبر با وجهه مدارا به جاهای مختلف سفر می‌کرد و اسلام را به همه می‌شناساند.
:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آن دوره گذشت و امروز آن کاری را که مستشرقین نتوانستند جا بیاندازند خود مسلمانان بنا کردند، اسلام هراسی که دیگران می‌خواستند تحمیل کنند امروز از سوی مسلمانان رواج می‌یابد. آیت الله هاشمی با اشاره به ملاقات روز گذشته‌اش با سفیر الجزایر ادامه داد: در این ملاقات سفیر الجزایر ابراز نگرانی شدیدی نسبت به مسائلی که در شمال غربی آفریقا و ساحل مدیترانه در حال وقوع است کرد و معتقد بود که آن منطقه در معرض خشونت و مسائل ضد امنیت قرار دارد.
:
وی گفت: زمانی لیبی با نوعی دیکتاتوری آرام بود ولی طولی نکشید که تبدیل به ضد خودش شد. همچنین مالی کشور آرامی بود ولی الان گرفتار موج ناامنی شده است. همچنین نیجریه نیز هر روز شاهد ترور و انفجار است از این رو الجزایر نیز نگرانی‌های خود را دارد و ما نیز نگرانیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مسائل این کشور‌ها نشان دهنده وضعیت دنیای اسلام در غرب است، شرق دنیای اسلام مانند افغانستان و پاکستان نیز وضعیت خاصل خود را دارد. چند روز پیش در جنوب فیلیپین داعش مسجدی را آتش زد و هر چه اسناد بود را سوزاند، می‌بینیم که سراسر جهان به چه روزی در آمده است و این یک مصیبت تازه است.
:
وی تاکید کرد: ما به عنوان انقلاب اسلامی که مردم آن را به پا کرده‌اند و حقیقتا روحانیت در صف مقدم بودند اکنون مسئولیت بزرگی داریم، چهره پیغمبر مخدوش شده است از این رو ما باید حقایق را بیشتر و صریح‌تر بیان کنیم و جوانان را با فتنه‌ها بیشتر آشنا سازیم. وسایل انتقال پیام فراوان است؛ امروز ما هر حرفی را بزنیم در دنیا منعکس می‌شود. آیت الله هاشمی تصریح کرد: الان وقت مناسبی است که حقایق امت اسلامی را بهتر معرفی کنیم و جلوی خصومت‌ها را بگیریم، به خصوص در کشور خودمان که می‌تواند و می‌بایست الگو باشد.
:
پیامبر اسلام حقیقتا الگوی رحمت و مدارا است
وی با بیان اینکه پیامبر اسلام حقیقتا الگوی رحمت و مدارا است گفت: سرتاسر زندگی پیامبر، رحمت و مدارا بود چرا که ایشان همواره تحت فشار زندگی می‌کرد و زمانی که در مکه بود هر چه بدی در دنیا وجود داشت سر پیامبر آوردند ولی پیامبر بعد از هجرت موفق شد حکومتی را تشکیل بدهد که اسلامی باشد. آیت الله هاشمی افزود: زمانی که پیغمبر حکومتش را تشکیل داد همه انتظار داشتند که پیامبر برگردد و انتقام بگیرد ولی پیامبر با وجود آزار و اذیت‌های زیادی که در مکه به ایشان شده بود همه چیز را به یکباره بخشید و در آن روز که پیامبر این تصمیم را گرفت همه فهمیدند که مکتب اسلام چیست. در واقع پیامبر نشان داد که رسالت اسلام چیست.
:
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: متاسفانه امروز آدم‌های نادان شعارهای عجیبی سر می‌دهند که به معارف اسلامی ضربه می‌زند؛ این‌ها با اسلام ضدیت دارند. وی با اشاره به آیات قرآنی که در سال‌های پایانی زندگی پیامبر بر ایشان نازل شده بود تاکید کرد: خداوند در این آیات گفته است که پیغمبر از جنس خودتان است برخی فکر می‌کردند که او باید آسمانی باشد او آنقدر به مردم علاقه‌مند است که برای مردم خودش را می‌کشد و او رئوف و رحیم است. صفت رئوف و رحیم درباره پیامبر نشان می‌دهد که ایشان علاوه بر اینکه با مسلمانان مهربان بودند نسبت به بشریت نیز رحمت داشتند.
:
باید چهره واقعی پیامبر را به جهانیان شناساند
آیت الله هاشمی گفت: همچنین در آیات دیگر قرآن آمده است که پیامبر وقتی که برای امتش مشکلی به وجود می‌آمد ناراحت می‌شد و رنج می‌برد. این چهره واقعی پیامبر است که باید آن را به جهانیان بشناسانیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به زندگی پیامبر در مدینه ادامه داد: زمانی که پیغمبر به مدینه رفت با مشکلات زیادی روبرو بود. در آن زمان عشایر مدینه به صورت تسلسل‌وار انتقام‌گیری می‌کردند اما وقتی پیامبر وارد مدینه شد زمینه‌ای را فراهم کرد که مسلمانان با یهودیان پیمان ببندند چرا که یهودیان ثروتمندان و با سوادان مدینه بودند. حضرت با آن‌ها پیمان بست و فضای مدینه و یثرب را امن کرد.
:
وی ادامه داد: همچنین پیامبر قبایلی را که مدام با هم جنگ داشتند آرام کرد و بین آن‌ها آشتی برقرار نمود، پیامبر بین مهاجران و انصار پیمان عدم تعرض بست، او حتی از این نیز فرا‌تر رفت و بین مسلمانان عقد اخوت برقرار کرد و مسلمانان یکی یکی برادر شدند. ما باید این چیز‌ها را در جامعه‌مان رواج دهیم.
:
آیت‌الله هاشمی گفت: همچنین پیامبر برای اینکه مساوات برقرار شود و کسی محتاج نباشد دستور داد که در صفوف نماز جماعت ظرف‌هایی را بگردانند که ثروتمندان در آن پول بریزند و محتاجان از آن پول برداشت کنند بدون اینکه کسی بفهمد چه کسی پول بر می‌دارد و یا چه کسی پول می‌ریزد؛ اینگونه مساوات در حکومت اسلامی ایجاد شد. متاسفانه پیمان برابری در جامعه ما متروک شده است در صورتی که افراد در جامعه ما باید با یکدیگر پیمان اخوت ببندند، اگر این الگو در جهان درست معرفی شود جوانان بسیاری در همه دنیا که تشنه راه درست هستند جمع می‌شوند.
:
عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از قرار داشتن اخبار انفجار‌ها و خشونت در صدر خبرهای رسانه‌ها تاکید کرد: همین امروز در یمن در مراسمی که می‌خواستند برای ولادت پیامبر جشن برگزار کنند بمب منفجر کردند و یا در افغانستان با انفجاری جشن عروسی را تبدیل به عزا کردند؛ این چه اسلامی است که ما گرفتار آن شده‌ایم. وقتی به صداهای تندرو‌ها مراجعه می‌کنیم دائما تهمت پراکنی می‌بینیم، این‌ها ضد اسلام است و تفرقه ایجاد می‌کند. ما همانگونه که قرآن فرموده باید به ریسمان الهی چنگ زنیم و تفرقه نداشته باشیم چراکه خداوند در قرآن به ما فرموده که به یاد بیاورید چه نعمت‌هایی را به شما دادیم شما با هم دشمن بودید ما شما را با هم دوست کردیم، همچنین قرآن به پیامبر گفته است که اگر تمام دارایی جهان خرج می‌شد نمی‌توانستید این‌ها را متحد کنید و یا در جایی دیگر به امت اسلامی می‌گوید که شما لب پرتگاهی بودید که به سمت آتش سقوط می‌کردید اکنون نباید غفران کنید.
:
آیت الله هاشمی در ادامه سخنان خود با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ما ایرانی‌ها توانستیم با اتحاد آن رژیم سفاک را به زیر بکشیم، ما مثل انقلاب‌های دیگر رفتار نکردیم که هر چه باشد را بیرون بریزیم ما دست به هیچ چیز نزدیم و اکثر افرادی که در نهادهای دولتی بودند را حفظ کردیم، ما متحد آمدیم حالا چرا تفرقه ایجاد شده است؟
:
این روز‌ها از صداوسیما علائم تفرقه پخش می‌شود
وی گفت: این روز‌ها از صدا و سیما علائم تفرقه پخش می‌شود چیزهایی به خورد انقلاب می‌دهند که نبوده است این‌ها نه خدمت به مردم است و نه خدمت به انقلاب؛ ما جنگ را با وحدت شیعه، سنی، مسیحی، یهودی و ارمنی به پیش بردیم و از همه این‌ها شهید داریم. متاسفانه ما آن شرایط اتحاد را از دست داده‌ایم و اتحاد به اختلافات بی‌ربط تبدیل شده است. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: سی سال است که از وحدت و اتحاد سخن می‌گوییم؛ دستیابی به وحدت آسان نیست چرا که وحدت به عمل نیاز دارد، ما در وحدت فقط حرف زده‌ایم.
:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در انقلاب اسلامی مجالس همواره متشکل از نمایندگان اقلیت‌های مذهبی بوده است و این نمایندگان همه مثل هم هستند و حق رأی دارند و می‌توانند باعث تایید و یا رد مصوبات شوند، این دین ما است، آن‌ها شریک ما هستند، ممکن است که با هم اختلاف سلیقه ولو سیاسی داشته باشیم اما این اختلاف‌ها منجربه نزاع نمی‌شود. وی با اشاره به وعده خداوند در سوره انعام درباره ایجاد تفرقه در میان مسلمانان گفت: در آخر سوره انعام آمده است اگر بعد از این همه پیشرفت دچار تفرقه شوید خداوند می‌تواند شما را گرفتار بلایای آسمانی و یا زمینی کند. مصداق عذاب آسمانی همین باران‌ها و طوفان هاست و مصداق عذاب‌های زمینی‌‌ همان زلزله است ولی تعبیر من از عذاب‌های زمینی همین عذاب تفرقه است چرا که خداوند وعده داده است که اگر دچار بلای تفرقه شویم ما خودمان همدیگر را از بین می‌بریم و این یک معصیت است. متاسفانه الان دنیای اسلام گرفتار تفرقه شده است. همچنین تلقی من از عذاب آسمانی، همین خشکسالی‌هایی است که می‌بینیم. متاسفانه انسان‌هایی از مسیر درست منحرف شده‌اند و ما گرفتار این‌ها شده‌ایم.
:
ایجاد ممنوعیت برای عده‌ای و یا به زندان عده‌ای دیگر، همان تفرقه است
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دامه داد: این همه بیانیه و تهمت‌ها و ظلم‌هایی که می‌شود و افراد را تحت فشار می‌گذاریم و زندان می‌بریم را کنار بگذاریم چرا که تفرقه و دودستگی به نفع هیچ کس نیست. آیت‌الله هاشمی با تاکید بر راهکار نجات از تفرقه تصریح کرد: امت اسلامی به وسیله علمای متحد می‌تواند از تفرقه نجات پیدا کند. این علما باید بر روی اساتید و معلم‌ها کار کنند، وحدت مثل محصول یک کارخانه نیست که همه شبیه به هم باشند ما می‌توانیم در عین داشتن اختلاف نظر با هم وحدت داشته باشیم.
:
عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به هفته وحدت گفت: باید سعی کنیم که در این هفته افراد خاص و یا نهادهای خاص دیگر زور نگویند که متاسفانه اینگونه نیستیم. ما باید سعی کنیم انتظارات انقلاب اسلامی را برآورده کنیم. وی در پایان خاطرنشان کرد: همایش پیامبر رحمت و مدارا در دانشگاه برگزار شده است، دانشگاه باید مظهر وحدت باشد، مظهر اظهارنظرهای متضاد ولی دوستانه. نباید با اختلافات به همدیگر ضربه بزنیم امیدوارم مسلمانی باشیم که بر محور معارف دینی متحد هستیم. خداوند در قرآن می‌فرماید که نزاع، شما را ضعیف می‌کند و ابهتتان را می‌ریزد و ذلیل می‌شوید. ما باید در جامعه خودمان سعی کنیم خصومت را کم کنیم و به سمت همراهی برویم.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین