امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰ Friday, 19 April 2024

اختلال اینستاگرام ناشی از فیلترینگ است؟

اختلال اینستاگرام ناشی از فیلترینگ است؟

اجرای رسمی فیلترینگ اینستاگرام از حدود ۱۰ روز پیش آغاز و اختلالات این شبکه روز به روز گسترده‌تر شد تا جاییکه اکنون وزارت ارتباطات به عنوان متولی فیلترینگ، مشکلات را بر گردن اینستاگرام انداخت.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز، پالایش محتوای شبکه اجتماعی اشتراک عکس و ویدئو اینستاگرام از روزهای اول دی ماه با فیلتر شدن گسترده پیج‌های مشکل‌دار و غیراخلاقى با فالورهای بالا آغاز شد. فیلترینگ این شبکه به گونه‌ای بود که اعضای آن در نخستین ساعت‌ها متوجه آن شدند و همین موضوع را با ارسال پیام‌هایی به مخاطبان خود گوشزد کردند.

:
محمود واعظی وزیر ارتباطات هم اولین شخصی بود که از این موضوع رسما پرده برداشت و خیال کاربران را با اعلام فیلترینگ هوشمند این شبکه اجتماعی راحت کرد. وی با اشاره به فیلترینگ هوشمند شبکه اجتماعی اینستاگرام عنوان کرد: طبق آنچه که اعلام شده بود، فیلترینگ هوشمند در سه مرحله یک ماهه، سه ماهه، شش ماهه روی اینترنت کشور اجرایی که مجموعا 10 ماه می‌شود.
:
این مقام مسئول دولتی اذعان کرد: فاز اول اجرای فیلترینگ هوشمند با امکان محدودسازی تنها صفحات مجرمانه از شبکه اینستاگرام آغاز شده است و ارزیابی روزانه ما نشان از موفقیت این طرح طی چند روز گذشته دارد. وی همچنان معتقد است که اجرای فیلترینگ هوشمند به معنای رفع فیلترینگ سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی از قبل فیلتر شده مانند فیس‌بوک و یوتیوب نیست و این موارد مربوط به تصمیم‌گیری کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می‌شود.
:
وزیر ارتباطات که متولی اجرای فیلترینگ هوشمند است، در ابتدای پالایش اینستاگرام گفت: در بسیاری از کشورها فیلترینگ هوشمند وجود دارد و ما نیز این کار را روی شبکه‌های باز انجام می‌دهیم. او افزود: در چند روزی که از فیلتر این شبکه می‌گذرد هیچ عکس معمولی فیلتر نشده و اگر هم عده‌ای معتقدند که عکس‌های آنها علی‌رغم هرگونه محتوای مجرمانه فیلتر شده باید بگویم که ممکن است عکس از این شبکه و به دلیل نقص در اینستاگرام حذف شده باشد و ربطی به فیلترینگ ندارد. اما از زمانی‌که این شبکه مورد پالایش قرار گرفته، سرعت آپلود محتوا بسیار پایین آمده و اختلالات اینستاگرام بالا رفته است.
:
وزرات ارتباطات اطلاعیه‌ای را صادر کرده و اختلالات اینستاگرام را بر گردن این شبکه اجتماعی انداخته که به شرح زیر است: به دنبال انتشار برخی اخبار در خصوص اختلال چند ساعته یکی از شبکه‌های اجتماعی و ارتباط آن با پالایش هوشمند، به اطلاع هموطنان عزیز می‌رساند سامانه پالایش هوشمند که از مدتی پیش به منظور صیانت فرهنگی و اجتماعی راه‌اندازی شده است تاکنون مطابق انتظار عمل کرده و هیچگونه اختلالی نداشته است.
:
آنچه در روزهای گذشته درباره یکی از شبکه‌های اجتماعی اتفاق افتاد اختلال موقت شبکه‌ای بین شبکه ارتباطی ایران و CDNهای (شبکه توزیع محتوا) این شبکه اجتماعی بوده که در هر یک از شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز امکان وقوع دارد و هیچ ارتباطی به سامانه پالایش هوشمند نداشته است.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین