امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۴ Friday, 19 April 2024

اعتراض ایران به حذف دو وزن از کشتی

اعتراض ایران به حذف دو وزن از کشتی

رییس فدراسیون کشتی با قابل دفاع دانستن عملکردش در فدراسیون می‌گوید نسبت به حذف دو وزن از کشتی مردان در المپیک اعتراض کرده است.

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز‌، به نقل از ایسنا :، حجت‌الله خطیب با دفاع از عملکرد وزارت ورزش در دوره محمد عباسی گفت: عملکرد ما در مجموع خوب بوده است. اگر مسیر ورزش کشور بعد از انقلاب را مشاهده کنیم متوجه می‌شویم ما روندی رو به رشد در آسیا و المپیک داشته‌ایم که این روند رو به رشد در زمان عباسی سرعت بیشتری داشته، به طوری که در بسیاری از رشته‌ها جهانی شدیم و در بسیاری دیگر رشد بسیار زیادی داشته‌ایم، مثل والیبال، بسکتبال و… . ما باید تلاش کنیم این رشته‌ها را المپیکی هم بکنیم.

او در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر عملکردش در فدراسیون کشتی اظهار کرد: ما توفیقاتی داشته‌ایم و البته فراز و فرودهایی هم بوده است. اما هیچ گاه پنجم یا ششم نشده‌ایم. در ایران هر کس که کار کند، از او انتقاد می‌شود و چون من هم کار می‌کردم از من انتقاداتی می‌شد. به طور کلی هر کس که کار می‌کند، به او حمله می‌شود.

رییس فدراسیون کشتی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چرا وضعیت نامناسبی برای نوجوانان کشور در مغولستان ایجاد شد، افزود: دروغه! دروغه! دروغه!، ما بیش از 34 هزار دلار به آن تیم پول داده بودیم. در ایران چند خانواده با این پول می‌توانند زندگی کنند؟ حدود 115 میلیون تومان بود اما واحد پولی مغولستان بالاتر از دلار است و همین کمی مشکل ایجاد کرد. به هر حال باید دید مشکل از کجاست. چرا باید سرپرست تیم در این باره صحبت نکند ولی مربی صحبت کند. این مسائل کمی فرافکنی است و کاش خبرنگاران در این باره کمی هوشمندانه‌تر عمل می‌کردند.

او در پاسخ به انتقاد خبرنگار ایسنا که شما بار دیگر می‌خواهید توپ را در میدان خبرنگاران بیندازید و آن‌ها را مقصر جلوه دهید، بار دیگر جمله قبلی‌اش را تکرار کرد و گفت: همانطور که گفتم باید خبرنگاران هوشمندانه‌تر عمل می‌کردند اما درباره مسابقه‌های جهانی بلغارستان و اینکه انتقاداتی در این رابطه شده که چرا با یک پرواز تیم را نفرستاده‌ایم باید بگویم آژانس‌هایی که ما باید از آن‌ها بلیت بگیریم، از ترکیه، قطر و امارات هستند و چقدر مگر هواپیمای آن‌ها جا دارد؟ ما اگر بخواهیم 30 نفر را به خارج بفرستیم باید با پرواز داخلی این کار را بکنیم. گروه اول را مدیریت اصلی تیم شامل سرپرست، پزشک و ماساژور تشکیل دادند. کاروان دوم‌مان را ورزشکاران و مربیان و گروه سوم‌مان را هم داوران تشکیل می‌دهند.

خطیب در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره خودکفایی و پول درآوردن فدراسیون‌ها بیان کرد: پول درآوردن به این آسانی‌ها نیست. کشور ما در حالت مقاومت اقتصادی قرار دارد و من تجربه مدیریت در زمان جنگ و تحریم‌ها را داشته‌ام. در شرایط تحریم مدیریت، کار بسیار دشواری است و کاش شما بروید و تخصیص بودجه را بررسی کنید. مثلا کمیته ملی المپیک برای سفر به بلغارستان و بلیت آن 380 میلیون به ما پول داده و 300 میلیون هم داده‌ایم تا در آنجا صرف شود. تخصیص بودجه کار ما را سخت کرده و شرایط فعلی مدیریت را دشوار می‌کند. ما همه تلاش‌مان روی این است که تیم‌ها را به خارج اعزام کنیم تا موقعیت‌مان در سطح جهانی حفظ شود.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به نظر می‌رسد کمیته المپیک به کشتی بیشتر پول می‌دهد، افزود: طبیعتا کشتی ورزش اول است و باید به آن پول بدهند.

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به سوالی درباره انتخابات فدراسیون گفت: صحبت درباره انتخابات قدیمی شده و بهتر است آن را تکرار نکنیم. وزیر جدید باید اندیشه کند و زود تصمیم نگیرد. او باید رابطه‌اش را با شورای المپیک آسیا و IOC درست کند. سپس اساسنامه فدراسیون را اصلاح و اقدام به انتخابات کند. همه چیز باید قدم به قدم باشد.

خطیب در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا درباره حذف دو وزن کشتی از المپیک و اقدامات فدراسیون کشتی در این رابطه، بیان کرد: متاسفانه این تصمیمی بود که IOC گرفت و من آن را در ایسنا دیدم. امروز به فیلا بابت آن شکایت کردیم. همان طور که می‌دانید دو وزن مردان را کم کرده‌اند و به جایش دو وزن زنان را اضافه کرده‌اند. ما این مسئله را پیگیری می‌کنیم چرا که حذف این دو وزن از نگرانی‌های ماست.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین