امروز: چهارشنبه، ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۴۴ Wednesday, 17 April 2024

افزایش حقوق مددکاران شاغل در مراکز نگهداری و شیرخوارگاه‌ها

افزایش حقوق مددکاران شاغل در مراکز نگهداری و شیرخوارگاه‌ها

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی در جشن بزرگ مددکاری که با حضور رییس جمهور برگزار شده بود از بررسی افزایش حقوق شاغلان در بهزیستی خبر داد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، دکترعلی ربیعی ضمن بیان این مطلب گفت: موضوع افزایش حقوق شاغلان بهزیستی در دست بررسی است و به زودی اعلام می شود.

 

وی افزود : به صورت میانگین 500 هزار تومان به حقوق مددکاران شاغل در مراکز نگهداری فرزندان معلولان جسمی و ذهنی و شیرخوارگاه‌ها اضافه شده است.

 

ربیعی همچنین از افزایش 25 درصدی مستمری مستمری بگیران تامین اجتماعی خبرداد و گفت: تعداد مستمری بگیران تامین اجتماعی 2 میلیون و 200 هزار نفر است که تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند که این افزایش از ابتدای امسال به صورت علی الحساب اعمال شده است.

 

وی یادآورشد: این اقدام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کم نظیر بوده و در ابتدای اول سال این افزایش اعمال و پرداخت شده است.

 

ربیعی در این مراسم همچنین با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که گروههای آسیب پذیر تحت پوشش قرار گیرند یادآور شد: در هر دستگاهی که مددکاری در آن جریان دارد باید تعدادی از مددکاران به عنوان سمبل فداکاری معرفی شوند.

 

وی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید سیاستهای اجتماعی و رفاهی مشخصی دارد افزود: حمایت از جامعه تولیدگرا یکی از شاخصه‌های دولت تدبیر و امید است و اهتمام به حوزه رفاهی و اجتماعی از شاخصه های این دولت است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برنامه ریزیها و حمایت دولت از جامعه تولید گرا افزود: ما معتقدیم هزینه کردن روی خلق نظام رفاهی جامع به معنای صرف هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری مولد است.

 

وی تصریح کرد: همکاری دولتها و مردم برای تحقق اهداف بلند مدت نیازمند سرمایه اجتماعی و اعتماد است. بنابراین برای ایجاد نظام رفاهی مولد اعتماد تبدیل کننده همکاری دولت و مردم خواهد بود.

 

ربیعی افزود: کاستن از آسیبهای اجتماعی به معنای بالابردن حس امنیت اجتماعی است و رضایت خاطری است که همه دولتها به دنبال آن هستند.

 

وی تضمین عدالت اجتماعی را یکی از اهداف این وزارتخانه برشمرد و گفت: سایستهای رفاهی ما در گذشته غیر هدفمند بوده اما در دولت تدبیر و امید این سیاستها هدفمند شده است که برای نمونه می توان به ایجاد طرح امنیت غذایی برای گروههای نیازمند جامعه اشاره کرد.

 

وی به سالم سازی، شفاف سازی و اصلاح نظام مدیریت سازمانهایی که بخشی از نظام جامع رفاهی اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان دهنده اهتمام دولت به اجرای سیاستهای رفاهی است.

 

وی افزود : دولت برای حل مشکلات در حوزه‌های بهزیستی و رفاهی نیازمند مشارکت مردم و نهادهای مدنی است که ما سعی می کنیم نهادهای مدنی را در این امر مشارکت دهیم.

 

ربیعی اظهار کرد: آرامش خاطر و اطمینان به آینده از ویژگی‌های سیاست رفاهی ماست؛ افزایش اعتماد، سرمایه اجتماعی و تامین حداقل زندگی با کرامت و چشم‌اندازی درازمدت برای نسل‌های متوالی از ضروریات است.

 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: در وزارت کشور تصمیم گرفتیم که معتادان نیاز به خدمات بستری بیمه شوند؛ همچنین مباحث سالمندی را احیا کردیم، ایجاد مراکزی تحت عنوان خانه‌های امید که بازنشستگان بتوانند اوقات فراغت خود را در آنجا سپری کنند در دستور کار قرار گرفت.

 

وی خاطر‌نشان کرد‌: به طور هدفدار با فقر صفر مبارزه خواهیم کرد و مذاکراتی نیز با سازمان بهزیستی برای تحقق شعار امسال این سازمان به نام “سال تحول بهزیستی” انجام شده که چند وقت دیگر برنامه‌ها را اعلام خواهیم کرد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین