امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۶ Saturday, 20 April 2024

افشای اسناد بورسیه های توصیه شده در زمان احمدی نژاد/ 6عکس

افشای اسناد بورسیه های توصیه شده در زمان احمدی نژاد/ ۶عکس

در پی افشای کلیت بورسیه های رانتی از سوی وزیر علوم که منجر به طرح استیضاح در هفته ی جاری شده است، اسنادی از توصیه نامه ها برای بورسیه شدن در سال آخر و حتی روزهای آخر دولت احمدی نژاد به دست آمده است.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، شش سند زیر که انصاف نیوز به دست آورده – نشان از رواج توصیه نامه های تشکل های دانشجویی اصولگرایان و نهادهای نزدیک به آنها برای بورسیه هایی دارد که کیفیت سطح آموزش عالی را دچار اختلال کرده است.
:
با توجه به این اسناد، دلواپسی بخشی از اصولگرایان که در این اقدامات مداخله داشته اند، در پی این افشاگری های وزارت علوم قابل درک است ولی به نظر می رسد که طرح استیضاح وضعیت را برای دلواپسان بغرنج تر می کند.
:
شش سندی که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته در پی می آید، با این توضیح که اسامی توصیه شده ها غیر قابل خوانا شده است:

:

6

: 5

: 4

: 3

: 2

: 1:

استیضاح برای اصلاح روند آموزشی؟
18 مرداد ماه، بسیج دانشجویی دانشگاه تهران طی نامه‌ای به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نسبت به عملکرد وزارت علوم انتقاد کرد و نوشت: «با توجه به فرصت چندماهه دکتر فرجی دانا جهت خاتمه دادن به عملکرد غلط و جبران نمودن آن، همچنین با در نظر داشتن به بی توجهی مطلق وزیر در جهت اجرای صحیح قوانین نظام آموزش عالی و عدم تاثیر صحبت دلسوزان، انتقاد ناصحان و اتمام مهلت آخر مجلس محترم، این بار دانشجویان و بدنه دانشگاهی کشور خواستار استیضاح وزیر علوم و برگرداندن ریل نظام آموزشی کشور به مسیر صحیح است.
:
از همین رو بسیج دانشجویی دانشگاه تهران به عنوان یکی از بزرگترین تشکل های دانشجویی کشور خود را ملزم به مطالبه از نمایندگان ملت و پیگیری برگزاری هرچه سریعتر جلسه استیضاح وزیر علوم می داند. امید است که هرچه زودتر شاهد پاسخ عملی نمایندگان و اصلاح روند آموزش عالی کشور باشیم».
:
دو پرسش

آیا منظور از «اصلاح روند آموزشی کشور»، بازگشت به دوره ی احمدی نژاد است که با توصیه نامه های آنچنانی، اعضای بسیج دانشجویی به صورت رانتی بورسیه شوند؟
:
آیا بهتر نبود که این نهاد نیز همراه با پیام 24 خرداد ماه، ضمن ابراز انزجار از روندهای غیرعلمی، از فراهم شدن بستر عادلانه در سیستم آموزشی حمایت کند تا برای هیچ کسی از جوانان این مرز و بوم تبعیض و رانتی وجود نداشته باشد؟
:
./.

۱ دیدگاه برای این خبر ثبت شده است.

  1. مطمئنا گذشتن از این خبر و اخبار مشابه در جمهوری اسلامی سخت تر از گذشتن از پل صراط است. هرچیزی که بر نماز و روزه و حج وارد است برای اداره بهتر امور کشور توسط مدیران مسلمان کشور هم واجب است. مقام، مقام علم است. کدام مقام بالاتر از علم؟ قسمش به قلم و شهرتش به هَلْ يَسْتَوِي الَّذِينَ يَعْلَمُونَ وَالَّذِينَ لَا يَعْلَمُونَ است. همچانکه پارتی بازی برای اعزام زودهنگام افراد به حج تمتع باطل و بلکه گناه نابخشودنی است، استفاده از امکانات کشوری برای بورسیه شدن افراد عادی و نه نخبه از گناهان ملی است. کیست که نداند جرم گناه ملی چیست؟ مریم میرزاخانی یک سرمایه ملی است. او و امثال ایشان به این بورسیه شدن محق بودند یا افرادی که در این فهرست چون قیافه مجرمین نام مخدوش دارند؟ دانشگاه هاروارد او را به شرط چاقو بورسیه می کند و چند سال طول نمی کشد صاحب تمام افتخارات او می شود. و ما ده ها افراد عادی را بورسیه می کنیم که بیشتر بدرد بورس تهران می خورند. یک نگاهی به فهرست بورسیه های دانشگاهی از زمان دوره امیرکبیر تا امروز بیاندازید(خوشبختانه نام تک تک این افراد مضبوط است) خواهید دید کدام دوره بیشترین نخبه را به کشور معرفی کرده است. مفاخر بورسیه کدام دوره در حد شاهکار بوده است.
    یک خاطره هم دوست دارم به مطلب فوق اضافه کنم تا مسئولیت ها مشخص بشود. فرق کشور مسلمان با کشور اکثرا بت پرست مدلل بشود. از یکی از نماینده های مسلمان مجلس هند می نویسم که خود شاهد آن بودم. سال1359 من و دوستم که دوره لیسانس را در شهرحیدرآباد به اتمام رسانیده بودیم و به سبب آشنائیت دوستم با مدیر مبارز و مسلمان کالج انوارالعلوم آقای سید خلیل الله حسینی به هر دو نفر ما معرفی نامه ائی داد که برای ادامه تحصیل به شهر اورنگ آباد(محل غارهای بزرگ هند با مجسمه های فراوان از بودا) رفته و از نماینده مجلس آن شهر بنام آقای سلیم بای کمک بگیریم. علت دادن این معرفی نامه، معدل بالای(first class) من و دوستم بود که نمره ایشان از من هم بالاتر بود. آدرس نماینده را از مدیر کالج جویا شدیم گفت اسم نماینده را به هر راننده رکشا (وسیله سه چرخه پائی) ببرید شما را مستقیم به محل اقامت ایشان می برد! همینطور هم شد. اما از بدشانسی ما نماینده محترم یک هفته در دهلی بود. تا آمد و نامه مدیر کالج را دید به ما بسیار احترام گذاشت. بعد هم معرفی نامه ای به رئیس یکی از دانشگاه های دولتی و خوشنام شهر اورنگ آباد نوشت. بعد از ظهر همان روز به دیدار رئیس دانشگاه رفتیم. ایشان هم که مدیر محترمی بود به ما گفت من هر کاری که از دستم بر بیآید برای شما انجام می دهم اما اینجا احزاب سیاسی قوی هستند و اجازه این کار را که ممکنست یک نوع پارتی بازی تلقی بشود نمی دهند! دقیقا هم همان شد که او پیش بینی می کرد. دست از پا درازتر به حیدرآباد برگشتیم و تمام ماجرا را به اطلاع مدیرکالج رسانیدیم. همین.

    0
    0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین