امروز: شنبه، ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۵ Saturday, 20 April 2024

السیسی:مواضع پادشاه عربستان را فراموش نمی‌کنیم

السیسی:مواضع پادشاه عربستان را فراموش نمی‌کنیم

عبدالفتاح السیسی با بیان اینکه مصر مواضع پادشاه عربستان در “حمایت از مردم مصر” را فراموش نخواهد کرد، اعلام کرد که حمایت‌های پادشاه عربستان از مردم مصر معادلات را تغییر داد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع سابق مصر و نامزد انتخابات ریاست جمهوری در این کشور چند ساعت قبل از آغاز سکوت انتخاباتی در مصر اعلام کرد: تنها هدف ما ساخت کشوری است که تمام مصری‌ها بدون هیچ استثنایی در آن مشارکت کنند.

 

وی در مصاحبه با روزنامه کویتی الجریده بر لزوم مشارکت همه مصری‌ها در دو روز انتخابات تاکید و اعلام کرد که این اقدام یک وظیفه ملی است که اهمیت آن کمتر از اقدام کسانی نیست که برای مبارزه با تروریسم جان خود را به خطر می‌اندازد.

 

سیسی با تاکید بر اینکه مصری‌ها مشارکت پرشوری در انتخابات خواهند داشت، گفت: سالخوردگان، جوانان، زنان و مردان در انتخابات به خاطر وطن خود مشارکت خواهند کرد و من از آن‌ها می‌خواهم تا به کسی که خیر و سلاح کشور را در نظر دارد رای دهند.

 

در همین راستا وی در مصاحبه با روزنامه الشرق الاوسط تاکید کرد که مصر مواضع ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در حمایت از مردم مصر را فراموش نخواهد کرد.

 

وی عنوان داشت: عربستان اولین کشوری است که من در صورت پیروزی در انتخابات به آنجا سفر خواهم کرد. می‌خواهم تا بار رفتن به این کشور از ملک عبدالله بن عبدالعزیز “بزرگ عرب‌ها و شخص خردمند آن‌ها” قدردانی کنم چرا که ما مواضع او و حمایتش از مردم مصر را فراموش نخواهیم کرد.

 

سیسی در مصاحبه مطبوعاتی عنوان داشت: امنیت کشورهای حوزه خلیج فارس امنیت مصر است و ما اجازه خدشه‌دار شدن امنیت این کشورها را نمی‌دهیم، در صورتی که تهدیدی علیه هر یک از کشورهای حوزه خلیج فارس صورت بگیرد مصر بی‌تفاوت نخواهد ایستاد و این بدان معناست که در صورت وقوع هر تهدیدی علیه این کشورها و درخواست از مصر، ما به سرعت درخواست آن‌ها را اجابت خواهیم کرد.

 

السیسی گفت: لیبی ظرف دو سال گذشته به کانون تجمع شبکه نظامیان مسلح و تندرو تبدیل شده است و مصر اجازه نخواهد داد که هیچ گونه فعالیت تروریستی از داخل لیبی علیه کشور ما صورت بگیرد.

 

وی در ادامه گفت: عملی کردن اراده مردم لیبی برای ساخت کشوری که همه در آن حضور داشته باشند در سایه وجود سلاح رخ نخواهد داد بلکه باید از طریق نقشه راهی صورت بگیرد که بیانگر اراده لیبیایی‌ها باشد نه شبه نظامیان.

 

نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر تصریح کرد که مصری‌ها آنچه که امنیت آن‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد نمی‌پذیرند و از آغاز رخدادهای تروریستی در سینا یک تصمیم قاطعانه صورت گرفت که براساس آن اجازه عقب گرد داده نمی‌شود.

 

وی درخصوص اوضاع سوریه نیز گفت: اوضاع میدانی در این کشور بسیار تغییر کرده و نیازمند بازنگری است. این رخدادهای جدید ایجاب می‌کند که راه حل‌های سیاسی در سوریه محقق شده و از راه حل نظامی در این کشور اجتناب شود. سوریه یک کشور یکپارچه است که تقسیم و تجزیه را نمی‌پذیرد چرا که تقسیم سوریه به وقوع مشکلاتی خواهد انجامید و شرایط پیچیده‌ای را ایجاد خواهد کرد. ما همچنین در مقابل معادله حفظ ساختار سوریه و لزوم از بین بردن گروه‌های تروریستی و تکفیری در سوریه قرار داریم.

 

وزیر دفاع سابق مصر گفت: مشکل اخوان‌المسلمین با ملت مصر است و مردم مصر دیگر اطمینانی به اخوان المسلمین ندارند. زمان آن فرا رسیده است تا الازهر به ایفای نقش خود برای آگاه ساختن جوانان به اسلام میانه‌روی واقعی عمل کند چرا که این اسلام مانع از گسترش تندروی می‌شود و در غیر این صورت تندروی و رادیکالیسم همواره وجود خواهد داشت.

 

در همین راستا حمدین صباحی، دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری مصر در سخنرانی در مقابل کاخ ریاست جمهوری و در پایان تبلیغات انتخاباتی خود خواهان عدم تحریم انتخابات شده و اظهار کرد که وی به آرمان‌های انقلاب برای دستیابی به آزادی، عدالت اجتماعی و کرامت انسانی جامه عمل خواهد پوشاند.

 

وی تاکید کرد که مصر به یک رئیس جمهوری که برای همه مصری‌ها و نه برای یک حزب یا گروه باشد نیاز دارد و این مهمترین درسی است که از حکمرانی محمد مرسی، رئیس جمهوری برکنار شده مصر گرفته است چرا که مرسی رئیس جمهوری برای گروه خود و نه برای تمامی مصری‌ها بود.

 

صباحی گفت: تنها در صورتی ناآرامی‌ها در مصر رخ می‌دهد که سیاست‌های قدیمی که مردم دو بار علیه آن انقلاب کردند ادامه داشته باشد و در صورت ادامه این امر موج جدید انقلاب و چه بسا انقلابی شدیدتر رخ خواهد داد.

 

وی درخصوص نقش مصر در منطقه و جهان در صورت پیروزی در انتخابات عنوان داشت که مصر آماده است تا بازیگر مهمی باشد و نقش کارآمدی را در دوره آتی چه در کشورهای عربی و در جهان ایفا کند و مجددا نقش منطقه‌ای خود را باز یابد.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین