امروز: سه شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۴۴ Tuesday, 23 April 2024

العبادی: 30 هزار تن از عشایر الانبار به جنگ علیه داعش می‌پیوندند

العبادی: ۳۰ هزار تن از عشایر الانبار به جنگ علیه داعش می‌پیوندند

نخست وزیر عراق طی دیدار خود با سران عشایر الانبار از به خدمت گرفتن و جذب 30 هزار نیرو از افراد عشایر الانبار آن هم در چارچوب نیروهای گسترده ملی خبر داد.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، ماجد العلی السلیمان، شیخ عشایر الدلیم در مقر خود در امان در گفت‌وگوی تلفنی با این روزنامه اعلام کرد که دیدار سران عشایر الانبار با حیدر العبادی، نخست وزیر عراق دیدار بسیار مثبتی بود که در این نشست ضمن بررسی اوضاع کنونی استان الانبار و همچنین دیگر مناطق عراق در خصوص چگونگی مقابله با داعش و پیروزی در یک جنگ صحبت کردیم.

 

سلیمان تاکید کرد: حیدر العبادی موافقت کرد تا 30 هزار تن از افراد عشایر الانبار و دیگر عشایر عراق برای مقابله با داعش به خدمت بگیرد.

 

وی در ادامه افزود: این عضو گیری با طرح تشکیل گارد ملی ارتباطی ندارد.

 

از سوی دیگر، رافد جبوری، سخنگوی دفتر نخست وزیر عراق اظهار کرد، دیدگاه استراتژیک حیدر العبادی این است که افراد قبایل همان کسانی هستند که می‌توانند مناطق محاصره شده خود را آزاد کنند و امنیت را به آنجا برگردانند.

 

رهبر عشایر الدلیم تصریح کرد: علاوه بر بررسی مساله عضو گیری از افراد عشایر مهمترین مسایلی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت مساله بازگشت آوارگان به شهرهای خود و تامین خواسته‌های ضروری آن‌ها بود.

 

سلیمان در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه این تعداد اعضا به گارد ملی مربوط است یا خیر افزود: این تعدادا هیچ ارتباطی به تشکیل گارد ملی ندارد بلکه ما برای مبارزه با داعش و ضرورت عضو گیری از افراد درون استان‌ها آن را نیروهای داوطلب ملی نامیدیم.

 

وی تصریح کرد: در نشست خود با حیدر العبادی در خصوص محافظت از مرزهای کشور با سوریه و جلوگیری از عملیات مداخله جویانه در کشور صحبت کردیم ضمن اینکه ما برای نابودی داعش حملات هوایی را خواستار شدیم چرا که آن تنها راه نابودی داعش است.

 

شیخ سلیمان افزود: ما همواره خواهان صادق بودن عبادی در اجرای وعده‌های خود هستیم.

 

رافد جبوری، سخنگوی دفتر حیدر العبادی افزود: نخست وزیر و دولت عراق با تمام قوا از افراد قبایل حمایت خواهد کرد.

 

در همین راستا شاکر محمود، رئیس شورای محلی عامریه فلوجه اعلام کرد که گروه تروریستی داعش اعضای خود را در پنج منطقه واقع در 60 کیلومتری بغداد مستقر کرده است.

 

وی افزود: متمرکز ساختن نیروهای داعش در مناطق مختلف کشور نسبت به عملیات گذشته خود بسیار گسترده‌تر و بی‌سابقه بوده است.

 

وی همچنین از دولت عراق و فرماندهان امنیتی خواست تا برای تحکیم نیروهای امنیتی و مقابله با گروه تروریستی داعش به این منطقه سلاح ارسال کنند.

 

از سوی دیگر، رئیس پلیس فلوجه اعلام کرد که داعش برای حمله به عامریه فلوجه 250 عضو خود را به کار گرفته و 10 تن از سران آن را برای اجرای عملیات‌ خود به موصل و تکریت فرستاده است.

 

در همین راستا حیدر العبادی با بیان اینکه سلاح‌های جدیدی از خارج وارد کشور شده بار دیگر با حضور نیروهای زمینی خارجی در عراق مخالفت کرد.

 

وی همچنین از اجرای عملیات جدیدی برای آماده سازی ساختار نیروهای مسلح خود و نابودی گروه‌های تروریستی در کشور خبر داد.

 

عبادی با بیان اینکه قدرت داعش را بزرگ جلوه ندهیم، تصریح کرد: هماهنگی امنیتی میان تشکیلات نیروهای عراقی و داوطلبان مردمی، پیروزی و به دست گرفتن کنترل استان جرف الصخر در جنوب عراق را ممکن می‌سازد.

 

وی تاکید کرد: هواپیماهای ارتش برای پوشش بیشتر مناطق عراق و برای محافظت از پایتخت کشور مقابل داعشی‌ها آماده بازسازی ساختار خود و جمع آوری نیروهای مردمی هستند.

 

عبادی تصریح کرد: هر کس که برای کسب پول و اهداف شخصی، داوطلبانه به دستگاه‌های امنیتی بپیوندد شکست خواهد خورد. ما می‌خواهیم تمام نیروهای با شجاعت از خاک کشور دفاع کنند چرا که مشکل امروز ما کمبود تعداد افراد و تجهیزات نظامی نیست بلکه مشکل اصلی قدرت پایداری و تصمیم گیری قطعی در این خصوص است.

 

عبادی تاکید کرد: ما در مبارزات به قدرت ذاتی خود تکیه می‌کنیم به کشورهای دوست و دیگر کشورهای دشمن می‌گوییم که داعش را خطری بزرگ نشان ندهند و موضع چندگانه‌ای در قبال بحران ایجاد شده اتخاذ نکنند.

 

عبادی همچنین از ورود تجهیزات نظامی از خارج به خاک عراق خبر داد.

 

وی تصریح کرد: ما از برخی کشورهای خارجی سلاح و تجهیزات درخواست کردیم که برخی از آن‌ها به دست ما رسیده و برخی دیگر در آینده نزدیک وارد کشور خواهد شد که طی چند روز آتی آنان را به مناطق مختلف عراق خواهیم فرستاد.

 

عبادی در خصوص اقدامات و جنایات داعش گفت: افراد سنی که داعش کشته از افراد شیعه بیشتر بوده و اکثر شهرهایی که به دست آن‌ها ویران شده شهرهایی بوده که ساکنان آن سنی بوده‌اند.

 

وی با بیان ضرورت احترام به تمام ادیان و مذاهب افزود: بر خلاف تصورات خارجی‌ها که گمان می‌کنند ما قادر نیستیم شهرهای خود را پس بگیریم باید بگویم که ما آماده‌ایم تا از مناطقی که توسط داعش اشغال شده دفاع کنیم چرا که پیروزی ما بر تروریست‌ها خیال و خوشبینی نیست بلکه امری واقعی است که به زودی محقق خواهد شد.

 

حیدر العبادی پیش از ترک اردن از پادشاه اردن و مقامات این کشور خواست تا برای مبارزه با داعش و برقراری امنیتی که به نفع دو طرف است به عراق کمک امنیتی و اطلاعاتی کنند.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین