امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۱۲ Tuesday, 16 April 2024

امیرعبداللهیان: رسانه‌ها اظهارات روحانی را نادرست منتشر کردند

امیرعبداللهیان: رسانه‌ها اظهارات روحانی را نادرست منتشر کردند

رییس‌جمهور ایران در سفر به بوشهر با مورد توجه قرار دادن موضوع کاهش بهای نفت، اظهار کرد: می‌دانید مشکل جدیدی که پیش روی مردم ایران به خیال خودشان باز کرده‌اند موضوع کاهش قیمت نفت است. اگرچه امروز قیمت نفت نسبت به ماه‌های قبل به حدود نصف کاهش پیدا کرده است اما آن‌هایی که کاهش قیمت نفت را علیه برخی کشورها طراحی کرده‌اند بدانند پشیمان خواهند شد و این راه برای آن‌ها قابل ادامه نیست.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، معاون وزیر خارجه ایران با بیان این که انعکاس اظهارات دکتر روحانی درباره کاهش قیمت نفت در منطقه از سوی برخی رسانه‌های کویتی نادرست صورت گرفته است، گفت: روابط ایران و کویت ممتاز است و آقای روحانی همواره بر اهمیت مناسبات دوجانبه و همکاری‌های موثر منطقه‌یی تاکید داشته‌اند.
:
حسین امیرعبداللهیان، معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه با اعلام این مطلب به ایسنا، با اشاره به برخی واکنش‌ها در رسانه‌های کویتی درباره اظهارات اخیر رییس‌جمهور کشورمان درباره تبعات منفی کاهش قیمت نفت، گفت: برخی رسانه‌های کویتی اظهارات آقای روحانی در این باره را نادرست منعکس کرده‌اند.
:
او افزود: این که کشوری در منطقه ما بدون در نظر گرفتن منافع سایر کشورهای نفت‌خیز از جمله کویت کمکی به جلوگیری از کاهش کم‌سابقه قیمت نفت نکند، قابل قبول نیست.
:
معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه افزود: روابط تهران و کویت ممتاز است و آقای روحانی همواره بر اهمیت تحکیم روابط دوجانبه و همکاری‌های موثر منطقه‌یی تاکید دارند.
:
وی با انتقاد از مواضع نادرست برخی اشخاص و رسانه‌ها در کویت خاطرنشان کرد: تهران با درک اقدامات و تبانی صورت گرفته برای کاهش قیمت نفت هرگز اجازه نخواهد داد که خدشه‌ای بر روابط ممتاز دو کشور وارد شود.
:
امیرعبداللهیان در ادامه خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه نباید اجازه دهند که یک بازیگر نفتی در منطقه با اتخاذ تصمیماتی خاص شرایط را به ضرر اقتصاد و رفاه کل منطقه و به نفع بیگانگان رقم بزند.
:
دکتر حسن روحانی، رییس‌جمهور ایران در سفر به بوشهر با مورد توجه قرار دادن موضوع کاهش بهای نفت، اظهار کرد: می‌دانید مشکل جدیدی که پیش روی مردم ایران به خیال خودشان باز کرده‌اند موضوع کاهش قیمت نفت است. اگرچه امروز قیمت نفت نسبت به ماه‌های قبل به حدود نصف کاهش پیدا کرده است اما آن‌هایی که کاهش قیمت نفت را علیه برخی کشورها طراحی کرده‌اند بدانند پشیمان خواهند شد و این راه برای آن‌ها قابل ادامه نیست. ضمن این‌که اگر ایران از کاهش قیمت نفت ضرر می‌کند، کشورهای تولیدکننده دیگر همچون عربستان و کویت بیش از ایران ضرر خواهند کرد.
:
وی افزود: آمار و ارقام نشان می‌دهد که کشور عربستان 80 درصد بودجه سالانه‌اش به فروش نفت وابسته است و 90 درصد صادرات این کشور مربوط به فروش نفت خام است. هم‌چنین کویت 95 درصد بودجه‌اش به نفت وابسته است و حدود 95 درصد صادراتش مربوط به فروش نفت خام است.
:
روحانی گفت: این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از لحاظ بودجه امسال فقط 33 درصد به نفت وابسته است و در دولت یازدهم در سال 93 کم‌ترین وابستگی به نفت در بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی مشاهده می‌شود و به طور کلی 1 درصد بودجه ما وابسته به فروش نفت است. ضمن این‌که راه جبران این کاهش را پیش‌بینی کرده‌ایم و با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی راه های موردنظر را پیش‌بینی می‌کنیم.
:
رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: از لحاظ صادرات فقط 60 درصد صادرات ما مربوط به نفت است در حالی که بقیه صادرات ما غیرنفتی است و ما امسال به حول و قوه الهی صادرات غیرنفتی را افزایش خواهیم داد.
:
روحانی با بیان این‌که ایران تحت فشار کاهش قیمت قرار نخواهد گرفت، تأکید کرد: همان‌طور که این ملت بزرگوار در برابر انواع توطئه‌ها و مشکلات با وحدت و ایستادگی عبور کردند، در برابر این توطئه هم عبور می‌کنند و کاهش قیمت نفت برای مدت طولانی نمی‌تواند ادامه پیدا کند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین