امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰ Thursday, 25 April 2024

انتقاد زیباکلام از فضاسازی عليه هاشمی

انتقاد زیباکلام از فضاسازی عليه هاشمی

یک فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان می‌کند: اینکه با جار و جنجال سیاسی فضای رسانه‌ای و روانی در کشور ایجاد کنیم که تنها رای درستی که دادگاه و قاضی آقای هاشمی می‌تواند صادر کند، محکومیت ایشان است؛ سياسی‌كاري است.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ،‌با انتشار حکم محکومیت محمدرضا رحیمی معاون اول محمود احمدی‌نژاد، برخی افراد نزدیک به گروه‌های تندرو شروع به گره زدن پرونده مهدی هاشمی به پرونده رحيمي کرده‌اند. صادق زیباکلام به سايت «آفتاب» مي‌گويد: آوردن نام مهدی هاشمی در کنار کسی که محکومیت او قطعی شده و الان در زندان است، موجه و پسندیده از نظر عرف دستگاه حقوقی نیست.
:
این تحلیلگر مسائل سیاسی ادامه می‌دهد: براساس سنت دستگاه قضایی، تا زمانی که کسی محکومیت قضایی پیدا نکرده و پرونده او در حال رسیدگی است، حداقل مسئولان قوه از اظهارنظر صریح، مستقیم و علنی خودداری می‌کنند. زیباکلام درباره موضع‌گیری‌هایی که بعد از اعلام حکم پرونده محمدرضا رحیمی، درباره پرونده مهدی هاشمی از طرف برخی اصولگرایان انجام شده می‌گوید: بعد از محکومیت آقای رحیمی شاهد بودیم برخی دیگر از چهره‌ها و شخصیت‌های اصولگرا مانند همین کار را انجام دادند. درباره پرونده مهدی هاشمی اظهارنظر کردند و اتهامات این پرونده را قطعی و اثبات شده در نظر گرفتند.
:
زیباکلام می‌افزاید: به گونه‌ای در مجلس و بیرون از مجلس موضع‌گیری کرده‌اند که اگر روزی روزگاری دادگاه حکم بر برائت مهدی هاشمی صادر کند، همه بگویند چرا هاشمی تبرئه شد. او که این همه خلاف مرتکب شده بود، پس چرا آزاد شده است. به عبارت دیگر به نظر می‌رسد جریان سیاسی منتسب به اصولگرایان تندرو تلاش زیادی می‌کنند تا فضایی ایجاد شود که اگر احیانا قاضی به این نتیجه رسیده باشد که اتهامات وارده به هاشمی در دادگاه ثابت نشده، نتواند چنین حکمی را صادر کند. به عبارتی عده‌ای در حال ایجاد فضایی هستند که در این فضا دادگاه آقای هاشمی بدون محکومیت ایشان هیچ رای دیگری، نباید و نمی‌تواند صادر کند.
:
این فعال سیاسی اصلاح طلب عنوان می کند: اینکه با جار و جنجال سیاسی فضای رسانه‌ای و روانی در کشور ایجاد کنیم که تنها رای درستی که دادگاه و قاضی آقای هاشمی می‌تواند صادر کند، محکومیت ایشان است؛ سياسي كاري است. زیباکلام تاکید می کند: جالب است افرادی که دست‌اندرکار پرونده آقای هاشمی هستند مانند قاضی و دیگر مسئولان هیچ وقت نگفته‌اند که از ناحیه بستگان آقای هاشمی به ما فشار وارد می‌شود؛ اما دیگرانی آمده‌اند و گفته‌اند که قوه قضاییه تحت فشار است. به نظر من همه این‌ها سیاسی‌کاری است.
:
پیش از این حمید رسایی و برخی دیگر از افراد گروه پایداری و نزدیکان به آنها درباره حکم محکومیت مهدی هاشمی به صراحت سخن گفته بودند. حمید رسایی اواخر بهمن در دانشگاه فردوسی مشهد، مطرح کرد: «همه زورشان را می‌زنند تا جلوی صدور حکم پرونده مهدی هاشمی، گرفته شود و حتی نهادهایی همه اتهامات مهدی هاشمی را به گردن گرفته‌اند. مفاسد مربوط به پرونده هاشمی عمدتا مسائل اقتصادی است. اگر حکم اولیه رحیمی 15 سال بود و بعد به 5 سال کاهش یافت، حکم اولیه مهدی هاشمی باید 150 سال باشد.»
:
این در حالیست که در روزهای اخیر رسانه های وابسته به جریان تندرو، فضاسازی علیه این پرونده را گسترش داده‌اند. همچنین این رسانه‌ها نامه‌هایی بدون اسامی با عناوینی مانند گروهی از روزنامه‌نگاران یا گروهی از دانشجویان منتشر کرده‌اند که در این نامه‌ها از قاضی مقیسه، قاضی پرونده مهدی هاشمی خواسته شده که عدالت را در این پرونده در نظر بگیرد.

:

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین