امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۲:۵۷ Thursday, 25 April 2024

بروجردی: حمایت از سوریه به معنای مبارزه با تروریسم است

بروجردی: حمایت از سوریه به معنای مبارزه با تروریسم است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر اینکه حمایت از سوریه به معنای مبارزه با تروریسم است، گفت که تنها راه‌حل بحران سوریه، راه‌حل سیاسی از طریق برگزاری انتخابات آزاد در سوریه است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا ، علاءالدین بروجردی در اولین اجلاس روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست همسایه، این اجلاس را به لحاظ موضوعی بسیار مهم برشمرد و گفت: این اجلاس در راستای مظلومیت مردم مظلوم سوریه بعد از مواجهه بیش از سه سال با بحران و تهدید برگزار شده که در آن روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه پیشنهاد این اجلاس در سفر اخیرش به کشور سوریه مطرح شد، گفت: این اجلاس در سوریه مورد موافقت قرار گرفت و در تماس تلفنی با روسای کمیسیون‌های سیاست خارجی عراق و لبنان نیز تایید شد. در سفر اخیری که به آمریکای لاتین داشتم با مقامات دو کشور ونزوئلا و کوبا نیز صحبت کرده و از طریق سفیر ایران با مسئول دومای روسیه صحبت کردیم و در مجموع به این توافق رسیدیم که در آستانه برگزاری اجلاس جهانی مجالس Ipu در ژنو چنین اجلاسی در تهران برگزار شود.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه از تمامی مهمانان شرکت‌کننده در این اجلاس از طرف نمایندگان، رییس مجلس، ملت و دولت جمهوری اسلامی قدردانی کرد.

 

به گزارش ایسنا، بروجردی همچنین با بیان اینکه ساختار سیاسی ظالمانه‌ای بر جهان امروز حاکم است، گفت: آمریکا با سوء استفاده از جایگاه جهانی خود در شورای امنیت سازمان ملل و فشار بر کشورها نقش بسیار مهمی در تحمیل این بحران به سوریه ایفا کرده و بیشترین مسئولیت را در این کشتار گسترده بی‌گناهان به عهده دارد.

 

به گفته وی، مقاومت ملت سوریه و شجاعت دولت و شخص رییس‌جمهور در مقاومت در برابر این فشارها و جنایات بیشترین سهم را در شکست این توطئه علیه سوریه داشته است.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که ایستادگی و حمایت کشورهای روسیه، چین، لبنان، الجزایر، عراق، کوبا، ونزوئلا و جمهوری اسلامی در برابر این زیاده‌خواهی‌ها برای شکست این توطئه نقش‌آفرین بوده که این ایستادگی قابل تقدیر است. بنده به سهم خود از همه کشورهایی که نمایندگان‌شان در این جمع هستند تشکر می‌کنم.

 

بروجردی هدف آمریکا را شکستن مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی خواند و اظهار کرد: اگر امروز این فشارها در سومین سال علیه سوریه ادامه دارد به دلیل توطئه سازمان یافته‌ای است که شکل گرفته آن هم به خاطر حمایت چندین ده‌ ساله سوریه از مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی.

 

وی افزود: سوریه در طول چند دهه گذشته چه در دوران مرحوم حافظ اسد و چه در دوران بشار اسد نشان داد که حمایت از مقاومت را با هیچ چیز عوض نمی‌کند و این برای ما به عنوان کشوری که حامی عدالت و مخالف ظلم و زورگویی در جهان امروز هستیم بسیار حائز اهمیت است.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: آمریکا با سوء استفاده از قدرت خویش به دنبال جهان‌گشایی و سلطه بر منابع و ذخایر نفت و گاز جهان و مراکز استراتژیک و ژئوپلتیک در نقاط مختلف جهان است به همین دلیل به طور مستمر شاهد ایجاد بحران در نقاط مختلف جهان هستیم.

 

به گفته بروجردی، در طول دهه‌ گذشته و از زمان اجرای سناریوی یازده سپتامبر آمریکایی‌ها صدها میلیارد دلار هزینه کرده‌اند و هزاران نفر آمریکایی را به کشتن داده‌اند ولی نه تنها موفق نشده‌اند بلکه امروز همه جهان می‌داند که آمریکا در عراق، افغانستان و سوریه عملا شکست خورده است به همین دلیل به دنبال راه نجات می‌گردند.

 

وی ادامه داد: تحرکات جدید آمریکا در کنار مرزهای روسیه و به چالش کشیدن امنیت کشورهای انقلابی و مستقلی مانند ونزوئلا نشان دهنده همین واقعیت است که آمریکا امروز تبدیل به کانون تشنج‌آفرینی در جهان امروز شده است.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی بین‌المجالس در ژنو، گفت: هماهنگی کشورهای دوست همسایه در این اجلاس برای حمایت از سوریه بسیار مهم است. طبق مذاکرات انجام شده می‌دانم که این جمع علاقه‌مند است که موضوع ونزوئلا را نیز در بین‌المجالس مطرح کند.

 

وی ابرازا میدواری کرد که این جمع در آینده گسترده‌تر شود تا وحدت و یکپارچگی این کشورها به عنوان کشورهای مستقل و مخالف فشارها و زیاده‌خواهی‌ها در عرصه جهانی به ساختاری موفق تبدیل شود.

 

بروجردی از کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس خواست تا در سخنرانی‌های خود پیشنهادهایشان را برای برگزاری دور بعدی این اجلاس مطرح کنند.

 

به گزارش ایسنا، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: بزرگ‌ترین ضربه‌ای که آمریکا بر جامعه جهانی در بحران سوریه زد تقویت و گسترش تروریسم و افزایش لشکر تروریست‌ها در سطح منطقه و جهان است که خطری جدی برای همه جهان به شمار می‌آید چون تروریست مرز نمی‌شناسد و ممکن است این پدیده خطرناک در هر نقطه‌ای از جهان بروز پیدا کند.

 

به گفته وی، سیاست رسمی اعلام شده آمریکا دادن و استمرار تسلیحات به تروریست‌هاست یعنی آنها آموزش دادن تروریست‌ها و گسیل به داخل سوریه را از طریق برخی کشورهای همسایه سوریه در پیش گرفته‌اند.

 

بروجردی در ادامه حمایت از سوریه را به معنای مبارزه با تروریسم دانست و گفت: همه ما مخالف با تروریسم به هر شکلی در جهان هستیم بنابراین امروز باید همه تلاش‌مان را به کار ببریم که نقطه پایانی در این بحران تاسف‌بار شکل گیرد.

 

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که حل بحران سوریه تنها یک‌ راه‌حل و آن هم راه‌حل سیاسی دارد. نمی‌توان با استمرار بحران درگیری و جنگ شاهد پایان یافتن آن باشیم. اگر این روش می‌توانست موفق شود در طول بیش از دو سال گذشته از آغاز این بحران تحریمی موفق بود.

 

وی گفت: متاسفانه در این بین برخی از کشورهای منطقه و همسایگان سوریه روش‌های خطایی را به کار گرفتند که امیدواریم آنها نیز با تغییر مسیر به کاروان صلح حامیان راه‌حل سیاسی بپیوندند.

 

بروجردی با تاکید بر اینکه از مذاکرات سوری سوری به عنوان تنها راه‌حل بحران سوریه حمایت می‌کنیم، گفت: این راه‌حل به معنای برگزاری انتخابات آزاد در سوریه است. باید اجازه داد ملت سوریه سرنوشت خود را رقم زند نه اینکه یکسری کشورها نسخه‌ای نوشته و بگویند که حاکم سوریه چه کسی باشد. هر ملتی باید اجازه داشته باشد تا سرنوشت خود را در انتخاباتی آزاد رقم زند. ما از تصمیم ملت سوریه حمایت می‌کنیم.

 

انتهای پیام

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین