امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۲ Thursday, 25 April 2024

بسیج، مسوول امر به معروف لسانی شد

بسیج، مسوول امر به معروف لسانی شد

بسیج، مسوول امر به معروف لسانی و دو گام دشوار تا توافق مهمترین عنوان‌هایی که روزنامه اعتماد در شماره روز دوشنبه برای صفحه نخست انتخاب کرد.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ، این روزنامه تیتر یک را به خبر بسیج، مسوول امر به معروف لسانی، اختصاص داد و نوشت: نمایندگان بی‌وقفه طرح امر به معروف را جلو می‌برند، علی لاریجانی هم یک تنه مواد مهمش را برمی‌گرداند. ١٦٠نماینده پای بسیج را به اجرای طرح امر به معروف باز کردند و رییس مجلس هم مصوبه مربوط به ستاد اجرایی‌اش را معلق کرد. با این وضعیت نمایندگان هر ماده‌ای را که تصویب می‌کنند باید منتظر تصمیم نهایی علی لاریجانی هم درباره آن باشند که نهایتا آن را پس می‌فرستد یا نه، از جمله همین مصوبات دیروز مجلس که هم مسوولیت امر به معروفی جدید برای بسیج تعریف کرده است و هم دستگاه‌های اجرایی را موظف به رعایت این قانون. از ١٩ ماده مصوب نمایندگان تا حالا سه ماده توسط علی لاریجانی برای بازنگری و اصلاح به کمیسیون مشترک ارجاع داده شده است.
:
روزنامه اعتماد با بازتاب موضوع دو گام دشوار تا توافق، آورد: ظرفیت غنی سازی ایران و جدول زمان بندی تعلیق و لغو تحریم‌ها از اصلی ترین مسایل اختلافی است که در صورت رسیدن به توافق نسبی در خصوص این 2 در مسقط، طرفین می‌توانند به حل سایر موضوعات در حاشیه تا تاریخ ٢٤ نوامبر امیدوارتر باشند. محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در گفت وگو با پرس تی وی مانند تمام اظهارنظرهای اخیر خود وزنه بحث تحریم‌ها در سخنانش را سنگین‌تر از اشاره به سایر مسایل کرده و گفت: تحریم‌ها علیه ایران بخشی از راه حل نیست و نتیجه‌ای در برنداشته است. تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران نتوانسته اهدافی که کشورهای تحمیل کننده تحریم‌ها در نظر داشتند را محقق کند.
:
نقش رهبر انقلاب در مذاکرات هسته‌ای، تیتر دیگر این روزنامه است. در طول یک سال اخیر، رهبر انقلاب درباره فرایند مذاکرات هسته‌ای کشورمان با کشورهای غربی و رفتار و عملکرد آنان سخنان مختلفی بیان کرده‌اند. موضع گیری صریح و قاطع علیه رژیم صهیونیستی در آستانه مذاکرات ژنو یا میزان نیاز عملی ایران به 190 هزار سو از مهم ترین موضوعاتی بود که از سوی ایشان بیان شد و به عقیده کارشناسان و تحلیلگران بر روند مذاکرات تاثیرگذار بود. سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران با کشورهای ١+٥ گفت: من معتقدم که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران همواره از اصول مشخصی پیروی کرده است؛ اصولی که رهبر انقلاب اسلامی با توجه به مبانی انقلابی و اسلامی، آن را ترسیم کرده‌اند و دولت‌ها نیز با توجه به ظرفیت‌هایی که داشته‌اند در جهت تحقق آن تلاش کرده و می‌کنند.
:
روزنامه اعتماد با انعکاس خبر صدا و سیما رسانه ملی باشد، نوشت: حسن روحانی رییس جمهویر در جلسه هیات وزیران با تبریک انتصاب دکتر سرافراز به عنوان رییس سازمان صدا و سیما رسالت این رسانه را تبلیغ و تبیین فرهنگ اسلام و انقلاب، ایجاد ارتباط نزدیک بین بخش‌های مردم و اقوام، رابطه نزدیک تر مردم با دولت و ارتقای سرمایه اجتماعی که در انتخابات 24 خرداد با حضور و مشارکت موثر مردم ایجاد شد، دانست و تاکید کرد: برای ارتقای این سرمایه نقش سازمان صدا و سیما بسیار تاثیرگذار است. روحانی افزود: صدا و سیما باید آزادی بیان و افکار را تضمین کند و بنابر این یک رسانه فراجناحی و فرا اقوامی و در یک کلمه رسانه ملی و متعلق به عموم ملت ایران است که باید از منافع و عزت همه ملت دفاع کند.
:
این روزنامه با مطرح کردن عنوان شایعه مرگ ابوبکر بغدادی، آورد: برخی رسانه‌های غربی از احتمال مجروح شدن یا کشته شدن بغدادی خبر دادند. بر اساس این گزارش‌ها ابوبکر بغدادی خلیفه داعش احتمالا در میان قربانیان یا مجروحان حملات اخیر امریکا علیه رهبران داعش بوده است. این خبر زمانی مطرح شد که آسوشیتدپرس خبر داد امریکا در یک سری حملات هوایی، رهبران داعش را در حوالی شهر موصل در شمال عراق هدف قرار داده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاروان رهبران داعش که هدف حملات هوایی آمریکا قرار گرفته‌اند شامل 10 کامیون مسلح بوده که برخی مدعی اند ابوبکر بغدادی نیز در این کاروان بوده و مجروح شده است. اما به گزارش فاکس نیوز مقامات آمریکایی هنوز نتوانسته‌اند احتمال حضور ابوبکر بغدادی را در این کاروان تایید کنند.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین