امروز: جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۳ Friday, 19 April 2024

بشار الجعفری: سناریوی آمریکا در سوریه شکست خورده است

بشار الجعفری: سناریوی آمریکا در سوریه شکست خورده است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با انتقاد از تصمیم اوباما برای مسلح کردن شبه نظامیان مخالف، تاکید کرد که سناریوی آمریکا برای تحویل قدرت به مخالفان، شکست خورده است.

 

به گزارش سایت تحلیلی خبری بینانیوز به نقل از ایسنا  بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در مصاحبه با شبکه المیادین اظهار کرد: واشنگتن از لحاظ سیاسی و نظامی در بحران سوریه فرو رفته است و این از تصمیم اخیر باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا بر روی از سرگیری حمایت‌های تسلیحاتی از مخالفان کاملا مشخص است.

 

این مقام سوری تصریح کرد که سناریوی آمریکا برای تحویل قدرت به مخالفان شکست خورده است اما این امر پس از طوفانی رخ داد که اتفاق افتاده بود.

 

وی خاطر نشان کرد: هیات سوری در ژنو و پیش‌روی‌های نظامی ارتش سوریه و دودستگی مخالفان باعث شکست سناریوی آمریکا شد. آمریکا از طریق این سناریوی خود، در تلاش بود تا هیات سوری را مسؤل شکست مذاکرات ژنو معرفی کند و بدین ترتیب علیه سوریه به زور متوسل شود.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل استفاده از زور علیه سوریه را امری بعید دانسته و گفت: احتمال حمله خارجی به سوریه ضعیف است چرا که این امر پیامدهای بسیار زیادی بر جای می‌گذارد.

 

وی در خصوص عملکرد طرف روسی از آغاز بحران سوریه و حتی در جریان برگزاری نشست ژنو عنوان داشت: عملکرد طرف روسی از لحاظ سیاسی مسؤلانه بوده است، مسکو ماجراجویی‌ را دوست ندارد. چین نیز همین گونه است و این امر که روسیه و چین ظرف سه سال برخی از پیش‌نویس‌ها را وتو کرده‌اند، نشانگر موضع جدی و اصولی دو کشور است.

 

بشار الجعفری خاطر نشان کرد: مسکو به تمامی طرف‌ها از جمله گروه‌های مخالف سوری، روی باز نشان می‌دهد اما واشنگتن در این زمینه برخلاف مسکو عمل می‌کند.

 

وی در خصوص مذاکرات ژنو عنوان داشت: گنادی گاتیلوف، معاون وزیر خارجه روسیه به ژنو آمده تا از رخدادها ظرف روزهای گذشته آگاه شود و آنچه که در مسیر اجرای معاهده ژنو1 است را مورد بررسی و مناقشه قرار دهد.

 

بشار الجعفری با بیان اینکه دستور کار مذاکرات ژنو به مسئله ریاست جمهوری یا قانون اساسی لطمه‌ای وارد نمی‌کند، تاکید کرد: در صورتی که کلمه «تغییر» به جای کلمه «بهبود نهادهای دولت» به اساس نامه اضافه شود، به معنای این است که “سوریه به عراق و لیبی تبدیل شده است”.

 

این مقام سوری تصریح کرد: هیات سوری در جریان مذاکرات، مسئله تروریسم را به عنوان اولین بندی که اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در دستور کار پیشنهاد داده است، مطرح کرد. اما رئیس‌ هیات مخالفان وجود تروریسم در سوریه را انکار کرد. حال آنکه تمامی کشورها به تروریسم در سوریه اذعان دارند.

 

وی در خصوص مذاکرات میان هیات دولت و مخالفان سوریه، اظهار کرد: سفیران آمریکا و فرانسه و مراکز پژوهشی و اطلاعاتی در هتل‌های ژنو هستند و مخالفان را مدیریت می‌کنند و در هنگام مذاکرات در سازمان ملل، دیکته‌ها و دستور کارهای طرف‌های خارجی به مخالفان ارائه می‌شود و مخالفان آنها را قرائت می‌کنند.

 

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در خصوص مدیریت اخضر الابراهیمی در مذاکرات میان دولت و مخالفان سوری، گفت: الابراهیمی تلاش می‌کند تا یک میانجی بی‌طرف و واقع‌بین باشد و در صدد آن است تا مشکلات تروریسم در سوریه را به همراه مسئله هیات انتقالی حل و فصل کند. الابراهیمی و آمریکایی‌ها و روس‌ها به این مسئله پی برده‌اند که نمایندگی مخالفان در ژنو ضعیف است.

 

بشار الجعفری در خصوص اوضاع امنیتی در سوریه نیز عنوان داشت: دولت سوریه اسامی عربستانی‌های کشته شده در سوریه و شیخ‌های عربستانی که به تروریسم کمک می‌کنند را به سازمان ملل ارائه داده است. 14 هزار چچنی، 12 هزار عربستانی و 4000 لیبیایی به سوریه آمده‌اند تا بجنگند.

 

وی با اشاره به اینکه سلفی‌هایی از طرابلس و البقاع لبنان نیز از طریق عرسال به سوریه آمده‌اند، اظهار کرد: این از اختیارات ارتش است که بخواهد امنیت را مجددا به سوریه بازگرداند.

 

انتهای پیام

 

 

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین