امروز: پنج شنبه، ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵ Thursday, 25 April 2024

تحویل ٩ ايرباسA340 خریداری شده به آشيانه تهران

تحویل ٩ ايرباسA۳۴۰ خریداری شده به آشيانه تهران

بالاخره انتظار ٣٨ ساله به سر رسيد و ٩ ايرباس ٣٤٠ وارد آسمان تهران شدند. جمعه شب گذشته ٩ ايرباس بر فراز آسمان تهران ظاهر شده و در فرودگاه مهر‌آباد و امام خميني(ره) به آشيانه رفتند.

:

به گزارش سایت خبری بینانیوز ، به نقل از روزنامه اعتماد، عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي دولت يازدهم امروز به‌طور رسمي جزييات اين خبر را اعلام خواهد كرد.

:

ورود اين تعداد هواپيماي مسافربري بر فراز آسمان تهران يكي از بي‌سابقه‌ترين پروازهاي گروهي است كه تاكنون آسمان ايران به خود ديده است. بر اساس اطلاعات خبرنگار «اعتماد» بحث ورود ٩ ايرباس از روز چهارشنبه هفته گذشته نهايي شده بوده است.  بحث خريد و نوسازي ناوگان هوايي ايران چند سالي است كه از يك برنامه به يك آرزو در ميان مسوولان وزارت راه تبديل شده بود؛ موضوعي كه محمد رحمتي وزير راه و ترابري دولت احمدي‌نژاد نيز پيش از اين در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» به صراحت گفته بود: «موضوع نوسازي ناوگان هوايي و خريد هواپيما ما را به شرايطي كشانده است كه هر زمان كه كسي مدعي مي‌شود مي‌تواند هواپيما بخرد، با او جلسه مي‌گذاريم اما هيچ يك از اين جلسات منتج به نتيجه نمي‌شود.»

:

با اين حال اميد به خريد هواپيماي جديد موجب شد تا موضوع خريد و نوسازي ناوگان هوايي همواره يكي از مباحث مهم قابل پيگيري در زمان تحريم باشد.بعد از حضور حسن روحاني، رييس دولت تدبير و اميد در داووس و مذاكرات متعدد وزراي اقتصادي ايران با همتاهاي خود خبرهاي ضد و نقيضي در خصوص احتمال از سر‌گيري مراودات اقتصادي با شركت‌هاي قدر اروپايي و امريكايي به گوش رسيد، كه در اين ميان خبر احتمال انعقاد قرارداد خريد هواپيما كمرنگ‌تر از خريد قطعات لازم براي هواپيماهاي موجود بود اما بعد از گذشت نزديك به يك سال و اندي از آن روزها و رد و تاييدهاي مختلف از قراردادهاي صنعت هوايي بالاخره جمعه شب بارقه اميد در نوسازي ناوگان ايرلاين‌هاي ايراني شكسته شد و ايرباس‌هاي نيمه جوان راهي آسمان ايران شدند و بالاخره ديوار صوتي ايران با غرش موتورهاي آنها شكسته شد.

:

در ماه‌هاي گذشته و بعد از مذاكرات فشرده تيم هسته‌اي ايران، برخي رسانه‌هاي بين‌المللي و ايراني، خبر از انتقال چند فروند هواپيماي ايرباس مدل A٣٤٠ سري ٦٠٠ كه متعلق به ايرلايني به نام «ويرجين آتلانيك» هستند، به شهرهاي بصره و بغداد در عراق مي‌دادند و گمانه‌زني‌ها درباره اينكه اين هواپيماها متعلق به يكي از ايرلاين‌هاي ايراني باشد، مطرح بود.  A٣٤٠- ٦٠٠ از نوع هواپيماهاي مسافربري پهن‌پيكر و چهار موتوره ساخت شركت ايرباس است كه كاربرد اصلي اين هواپيما در جابه‌جايي تعداد زيادي مسافر در مسافت‌‌هاي طولاني است. اين تيپ از ايرباس، بر اساس اطلاعات رسمي، تقريبا ۱۴۶۰۰ كيلومتر برد پروازي دارد و حدود ٣٥٠ مسافر را در ۳كلاس اكونومي، بيزينس و فرست كلاس حمل مي‌كند.

:
اما اين گمانه‌زني‌ها زياد ادامه پيدا نكرد و بالاخره، آسمان تهران شاهد فرود دسته جمعي اين ايرباس‌ها در فرودگاه‌هاي امام خميني (ره) و مهرآباد شد تا بزرگ‌ترين انتقال دسته جمعي هواپيماهاي مسافربري به داخل كشور در دوران پس از انقلاب و در شرايطي كه هنوز تحريم‌ها عليه صنعت هواپيمايي كشورمان به‌شدت ادامه دارد، رخ دهد.

:

بر اساس اطلاعات منتشر شده در سايت مرجع هوانوردي و هوافضاي پارسي، اكثريت قريب به اتفاق اين ايرباس‌ها، جوان و تازه‌نفس هستند و توليد آنها بين سال ٢٠٠١ تا انتهاي ٢٠٠٤ بوده است.بنابر اطلاعات رسيده در كنار اين ايرباس‌هاي مدل ٣٤٠، يك فروند هواپيماي ايرباس ٣٢١ هم خريداري شده كه اين پرنده نيز با ايرباس‌هاي ديگر به ايران آمده است. برخي كارشناسان صنعت هوايي در گفت‌وگو با يكي از سايت‌هاي خبري در اين‌باره گفته‌اند: «با توجه به تحريم‌هاي ظالمانه غرب عليه صنعت هوايي كشورمان و عدم ارايه سوخت به هواپيماهاي ايراني در اكثر فرودگاه‌هاي اروپا، اين مدل از ايرباس‌ها اين امكان را دارد تا همه مسيرهاي فعلي اروپايي و آسيايي را به صورت رفت و برگشت و بدون نياز به سوختگيري مجدد پوشش بدهد.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۱ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۱ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۱ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین