امروز: سه شنبه، ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۱ Tuesday, 16 April 2024

توصیه‌های رئیس جمهور در خصوص اصفهان

توصیه‌های رئیس جمهور در خصوص اصفهان

جهانگیری ادامه داد: روز گذشته که به آقای رئیس جمهور گفتم عازم اصفهان هستم با تمام وجود بر موضوع اصفهان تأکید و دغدغه شهر را موضوع زاینده‌رود بیان کرد و گفت باید نگرانی مردم اصفهان در این زمینه کاملاً برطرف شود.

:

به گزارش سایت تحلیلی و خبری بینانیوز ،‌  معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه چند استان کشور با وضعیت خطرناک بی‌آبی مواجه‌اند، از وزیر نیرو خواست تا در نخستین فرصت برای وضعیت خشکی زاینده‌رود چاره‌اندیشی کند.
:
به گزارش فارس ، اسحاق جهانگیری عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اصفهان که در محل این استانداری برگزار شد، افزود: هر دولتی که سر کار باشد نمی‌تواند اصفهان را نادیده بگیرد و نگاه افرادی که بیرون از اصفهان هستند به این استان نگاهی خاص و ویژه است.
:
*اصفهان مرکز تمدن ایران اسلامی است
:
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اصفهان مرکز تمدن ایران اسلامی است، اظهار کرد: دولت نمی‌تواند به موضوعی که دغدغه جدی اصفهانی‌هاست کم توجه باشد و هرکس که به ایران علاقه‌مند باشد وقتی زاینده رود خشک را می‌بیند متأثر می‌شود چرا که حیات اصفهان به زاینده‌رود است و حیات ایران نیز به اصفهان بستگی دارد.
:
وی تصریح کرد: وزارت نیرو در زمینه آب برنامه دارد ولی این راه هم فراموش نکنید که ایران در منطقه خشک قرار گرفته و این خشکی همه مناطق کشور را در برمی‌گیرد.
:
*کشور وضعیت خطرناکی در زمینه آب دارد
:
جهانگیری بیان کرد: اکنون کرمان، مشهد، اصفهان و چندین کلانشهر دیگر در زمینه آب وضعیت خطرناکی دارند و باید به موضوع تأمین آب شرب این کلانشهرها به صورت ویژه نگاه شود.
:
وی افزود: دولت در طول یکسال گذشته طرح‌های متعددی را مورد مطالعه قرار داده و عملکرد خوبی در این حوزه داشته و تنها جایی که مقام معظم رهبری اجازه برداشت پول از صندوق ذخیره ملی را داده‌اند موضوع آب بود که این مسئله بیانگر دغدغه‌های ایشان در این خصوص ‌است.
:
معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: مباحث شورای عالی آب راجع به زاینده‌رود بسیار جدی است و 9 بند مصوبه شورای عالی آب در خصوص زاینده‌رود لازم‌الاجراست‌ و وزارت نیرو مکلف به اجرای آن است.
:
جهانگیری ادامه داد:‌ از مسئولان دولت می‌خواهم که در تخصیص بودجه طرح‌های آبرسانی به اصفهان با وسعت نظر عمل کنند و از مسئولان استان اصفهان نیز می‌خواهم که در اصلاح الگوی مصرف آب و منابع انرژی در کشور پیشگام باشند تا بتوانیم بر مشکل کم‌آبی پیش آمده پیروز شویم.
:
*رئیس جمهور هم دغدغه آب اصفهان را دارد
:
جهانگیری ادامه داد: روز گذشته که به آقای رئیس جمهور گفتم عازم اصفهان هستم با تمام وجود بر موضوع اصفهان تأکید و دغدغه شهر را موضوع زاینده‌رود بیان کرد و گفت باید نگرانی مردم اصفهان در این زمینه کاملاً برطرف شود.
:
معاون اول رئیس جمهور افزود: خوشبختانه در موضوع محیط زیست در کشور اتفاقات خوبی افتاده و امیدواریم روند بهبود حفاظت از محیط زیست در سال 93 نیز دنبال شود ولی ناگفته نماند که این مسائل نیاز به یک عزم ملی دارد و مردم نیز باید در این خصوص وارد عمل شوند.
:
وی با بیان اینکه وقتی من استاندار اصفهان بودم موضوع ورزشگاه نقش جهان و مصلی کلید خورد با ابراز تأسف از عدم تکمیل و بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: باید هرچه سریعتر این طرح‌ها تکمیل و در کنار آن نیز اصفهان به کریدور علم و فناوری تبدیل شود و شرکت‌های دانش‌بنیان و اقتصادبنیان به جای توسعه صنایع شکل بگیرند.
:
معاون اول رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ما در شروع کار دولت با مشکلات زیادی روبه‌رو بودیم و هستیم، ‌ادامه داد: باید با تدبیر و اعتدال مشکلات‌مان را حل کنیم و امید را در دل مردم بنشانیم چرا که بزرگترین سرمایه اجتماعی یک نظام که این سرمایه اجتماعی موتور محرکه نظام است اعتماد مردم بوده و باید اعتماد به کارآمدی نظام روز به روز بیشتر شود.
:
وی ادامه داد: باید سرمایه‌های اجتماعی به شدت پاسداری کنیم چرا که هرچه سرمایه‌های اجتماعی پایین بیاید آفیس‌های اجتماعی بالا می‌رود و حل این آفیس‌ها سخت و هزینه‌‌های آن بیشتر می‌شود.
:
جهانگیری اظهار کرد: اکنون در بخش سیاست خارجی فضای عمومی کشور خوب است و مسائل خود را با یک تعامل مثبت با دنیا در حال حل کردن هستیم و باید تلاش کنیم تا تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را کاهش دهیم.
:
معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته حدود 7 میلیارد دلار از سرمایه‌های بلوکه شده ایران آزاد شده و بخشی از تحریم‌ها نیز کاهش یافته که خیلی در روند توسعه اقتصادی کشور مؤثر است و چنانچه مدیران اراده کنند می‌توانند از مراحل سخت و گلوگاه‌های خطرناک عبور کرده تا به مرحله بعدی یعنی خروج از این رکود و رسیدن به رونق کارخانه‌‌ها به منظور توسعه اشتغال و فضای کسب و کار برسند.
:
بنابر گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، در این جلسه نمایندگان استان اصفهان حضور نداشتند و تنها عباس مقتدایی رئیس مجمع نمایندگان استان و علی ایرانپور نماینده مردم مبارکه در مجلس حضور یافتند که مقتدایی ضمن اشاره به این نکته که نمایندگان اصفهان با عدم حضورشان در این نشست حرف‌هایی برای گفتن داشتند، تلویحاً به موضوع حضور اعتراضی نمایندگان مردم اصفهان در نهاد ریاست جمهوری و عدم پذیرش آنان از سوی رئیس جمهور و معاون اول ایشان که هفته گذشته اتفاق افتاد، اشاره کرد.

./.

توییت بینا

10:34 (۶ ماه قبل) ۱

کشف محموله ۸۷۶ کیلوگرمی مواد مخدر در مرز بازرگان

10:33 (۶ ماه قبل) ۲

پیامک‌ ثبت‌نام واریز سود سهام عدالت جعلی است

10:33 (۶ ماه قبل) ۳

ورود ۲۵هزار معلم جدید به مدارس از ابتدای آبان

10:32 (۶ ماه قبل) ۴

توربین نیروگاه برق خرمشهر را دزدها برده اند

11:55 (۱۰ ماه قبل) ۵

ایران هیچ اغراقی در توان موشکی خود نمی کند

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۶

درخواست مجلس از وزیر صمت برای ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی

11:53 (۱۰ ماه قبل) ۷

اخطار شورای رقابت به خودروسازان گران‌فروش

16:29 (۱۰ ماه قبل) ۸

رهبر انقلاب: توافق اشکالی ندارد اما زیرساخت‌های صنعت هسته‌ای نباید دست بخورد

16:28 (۱۰ ماه قبل) ۹

دستگیری اعضای باند اسکیمر در ارومیه

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۰

کارکنان یک بانک ۱۱ بار وام قرض الحسنه دریافت کردند

14:15 (۱۰ ماه قبل) ۱۱

قرعه‌کشی مرحله دوم فروش خودرو امروز انجام می‌شود

15:12 (۱۱ ماه قبل) ۱۲

سلطان عمان وارد تهران شد

17:03 (۱۱ ماه قبل) ۱۳

رئیس‌جمهور سه قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

16:59 (۱۱ ماه قبل) ۱۴

ترکیه: ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی با ایران تکمیل شد

16:58 (۱۱ ماه قبل) ۱۵

نیروهای طالبان اقدام به تیراندازی به پاسگاه ساسولی کردند

16:57 (۱۱ ماه قبل) ۱۶

بازنشستگان برای وام ۳۰میلیونی نیاز به ثبت‌نام مجدد ندارند

16:56 (۱۱ ماه قبل) ۱۷

ثبت‌نام در سامانه یکپارچه خودرو به ۱ میلیون نفر رسید

9:22 (۱۱ ماه قبل) ۱۸

کرایۀ حمل کالا ۳۰ درصد افزایش یافت

9:19 (۱۱ ماه قبل) ۱۹

تروریست ها ۵ مرزبان را در سراوان شهید کردند

8:32 (۱۱ ماه قبل) ۲۰

تمامی کارت های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت

پربازدیدها

آخرین عناوین